Tuning gedaan bij Obbe

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
Ruud Berk
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 26.12.2019 - 11:40
Locatie: Loosdrecht

26.06.2020 - 16:18

Woensdag bij Obbe (VolvoTune ) en VolvoService geweest in Elst om wat meer paardjes te vinden onder de motorkap en Bak en stuurhuis laten flushen bij Dennis.
Wat een feestje nu die T6 .
Volgens Obbe nu 342 Pk en 500 Nm na de software tuning .... Auto trekt super gelijkmatig op zonder horten of stoten.
Heerlijk smooth, lijkt wel een vette 8 cilinder nu !
Bak schakelt weer als boter met de verse olie erin .
Dit wordt een feestje straks op vakantie naar Oostenrijk , laat die bergen maar komen ;)
T6 klein.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
Gebruikersavatar
RZA
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

26.06.2020 - 16:48

Heerlijk, erg mooie waardes. Geniet ervan!

Maar die badge :-/ Had Obbe niet een mooier lettertype (en andere kleur, en vorm, en grootte etc :whistle:) kunnen kiezen... Doet in mijn ogen beetje afbreuk aan je wagen nu.
V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || MY2017 || Polestar tuning
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || MY2018
Gebruikersavatar
Gouwe
5th Gear member
Berichten: 1589
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

26.06.2020 - 17:14

Gefeliciteerd met de upgrades! Vind de sticker inderdaad ook niet het mooiste model.... Maar goed als jij in de auto zit merk je daar niets van. Alleen degenen die je in het stof nu achter je laat :-)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
6th Gear member
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne

26.06.2020 - 19:55

Niet het mooiste ne niet lelijkste. Eigelijk gewoon "neutraal" toch. Is toch duidelijke sticker lijkt me?
Verder ben je tevreden met je aanpassing motormanagement. Dat is elke kilometer genieten zeker met een AWD kun je vermogen uitstekend kwijt! :)
Veel plezier,
Bob
Blog Franse (auto) verhalen viewtopic.php?t=83680

Meer dan 1.500.000 km Volvo experience!. Driving Volvo since 1995. Van 245 t/m XC70
V70 D5 2006, 6 Geartronic , Optimized by volvotune.nl met bijna 500.000km op de teller
Gebruikersavatar
Quadrantz
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25

26.06.2020 - 21:37

Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken :).

Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Gebruikersavatar
Echo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 27.09.2012 - 17:08
Locatie: Gorinchem

26.06.2020 - 22:28

Quadrantz schreef:
26.06.2020 - 21:37
Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken :).

Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....
Vorig: 20 jaar Ford Mondeo Wagon MK3 (3x)
Nu: Volvo XC60 D3 (5-cyl, 163pk) MY2011
Mods: R-Design stuur, R-Design achterbumper met dubbele eindpijpen, Volvotune 163/400>185/480.
Gebruikersavatar
Quadrantz
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25

26.06.2020 - 23:10

Echo schreef:
26.06.2020 - 22:28
Quadrantz schreef:
26.06.2020 - 21:37
Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken :).

Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....
Precies gaat maar om 22pk, 80nm is idd wel de moeite. Bij m'n 530D ging ik van 500 naar 600nm maar heb zelf nooit iets achter de auto gehad en achter deze waarschijnlijk ook niet dus daar hoef ik het niet voor te doen ;).
Stier
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15.06.2020 - 20:54

27.06.2020 - 11:45

heb sinds kort een V70 D2 2.0 diesel 120pk van mei 2015 motor type D4204T20. Deze wil ook laten tunen bij volvotune in Elst.
mijn vorige auto een Ford Mondeo MK3 had ik ook laten tunen en de EGR dicht laten zetten je merkt echt het verschil, dat hoop ik nu ook weer te voelen, zeker met een caravan aan de haak is dat wel erg lekker.
Gebruikersavatar
Ruud Berk
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 26.12.2019 - 11:40
Locatie: Loosdrecht

27.06.2020 - 12:13

RZA schreef:
26.06.2020 - 16:48
Heerlijk, erg mooie waardes. Geniet ervan!

Maar die badge :-/ Had Obbe niet een mooier lettertype (en andere kleur, en vorm, en grootte etc :whistle:) kunnen kiezen... Doet in mijn ogen beetje afbreuk aan je wagen nu.
Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.... ik vind het juist lekker neutraal... ;) het hoeft niet schreeuwerig te zijn . En ik zit nu met grote grijns achter het stuur... lol
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
Gebruikersavatar
Ruud Berk
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 26.12.2019 - 11:40
Locatie: Loosdrecht

27.06.2020 - 12:14

Gouwe schreef:
26.06.2020 - 17:14
Gefeliciteerd met de upgrades! Vind de sticker inderdaad ook niet het mooiste model.... Maar goed als jij in de auto zit merk je daar niets van. Alleen degenen die je in het stof nu achter je laat :-)
precies.... beetje anoniem hou ik wel van ...laat die dure Polar sticker maar zitten.... eat my dust... lol
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
Gebruikersavatar
Ruud Berk
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 26.12.2019 - 11:40
Locatie: Loosdrecht

27.06.2020 - 12:17

Bover schreef:
26.06.2020 - 19:55
Niet het mooiste ne niet lelijkste. Eigelijk gewoon "neutraal" toch. Is toch duidelijke sticker lijkt me?
Verder ben je tevreden met je aanpassing motormanagement. Dat is elke kilometer genieten zeker met een AWD kun je vermogen uitstekend kwijt! :)
Veel plezier,
Bob
Dank je Bob , inderdaad prachtige koppelkromme nu ! Hij blijft er gewoon aan sleuren zonder klapperend stuur in je handen of gierend blok . In S stand gaat het nu wel serieus snel .... en met 100 km/u op de cruise gewoon 1 op 14 halen...
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
Gebruikersavatar
-KJ-
3rd Gear member
Berichten: 478
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

27.06.2020 - 12:30

Stier schreef:
27.06.2020 - 11:45
heb sinds kort een V70 D2 2.0 diesel 120pk van mei 2015 motor type D4204T20. Deze wil ook laten tunen bij volvotune in Elst.
mijn vorige auto een Ford Mondeo MK3 had ik ook laten tunen en de EGR dicht laten zetten je merkt echt het verschil, dat hoop ik nu ook weer te voelen, zeker met een caravan aan de haak is dat wel erg lekker.
Mijn vorige auto (V40 D2 120pk) is ook door Obbe getuned naar 170pk. En wereld van verschil, maar helaas slipte in de 5e en 6e versnelling de koppeling, zelfs bij voorzichtig gasgeven. Obbe had dit nog nooit meegemaakt. De auto had toen pas 60.000km gelopen, lijkt mij vrij vroeg voor een defecte koppeling.
S80 D4 GT8 133kW 147kW Polestar Optimized Momentum 10-2014 , magic blue pearl/soft beige sandstone, Intellisafe Pro Line, Scandinavian Line, Winter Line, Business Pack Connect, DAB+.

Afbeelding


V40 D2 88kW R-design.
V70 D4 120kW Limited Edition
V40 D4 147kW Summum
S60 D2 85kW Summum
Gebruikersavatar
OGA244
Top Gear member
Berichten: 9148
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

27.06.2020 - 13:16

Is ook bijna 50% vermogens toename, hier zal volvo onder coulance niets meer mee doen verwacht ik
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 224BFR50D1 727 2020
Gebruikersavatar
The Mechanic
4th Gear member
Berichten: 838
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

27.06.2020 - 13:33

OGA244 schreef:
27.06.2020 - 13:16
Is ook bijna 50% vermogens toename, hier zal volvo onder coulance niets meer mee doen verwacht ik
Bij tuning buiten Volvo/Polestar om kun je zowiezo fluiten naar enige vorm van garantie of coulance.
Gebruikersavatar
OGA244
Top Gear member
Berichten: 9148
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

27.06.2020 - 13:38

Dat is precies wat ik wilde zeggen
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 224BFR50D1 727 2020
Gebruikersavatar
pjdamen
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09.09.2013 - 11:31

27.06.2020 - 15:12

Echo schreef:
26.06.2020 - 22:28
Quadrantz schreef:
26.06.2020 - 21:37
Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken :).

Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....
Ik zou het lekker zo laten. Heb op mijn belgische D3 van 136 pk naar 185pk laten zetten. Allerlei softwarefouten (berekende fouten). Auto was absoluut foutvrij voordat hij getuned werd. Obbe verwees mij naar Dennis maar daar heb ik mindere ervaring gehad.

Koppel is beter, fouten zijn bij tijd en wijlen ververlend (noodloop). Ben inmiddels toe aan 2 nieuwe aandrijfassen.

Maw als op mijn D3 de officiele volvo 163pk software had gekund zou ik daarvoor gegaan zijn. Ipv een algemene tuning, die zeker niet specifiek op maat is,.
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
Gebruikersavatar
Quadrantz
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25

27.06.2020 - 22:26

pjdamen schreef:
27.06.2020 - 15:12
Echo schreef:
26.06.2020 - 22:28
Quadrantz schreef:
26.06.2020 - 21:37
Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken :).

Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....
Ik zou het lekker zo laten. Heb op mijn belgische D3 van 136 pk naar 185pk laten zetten. Allerlei softwarefouten (berekende fouten). Auto was absoluut foutvrij voordat hij getuned werd. Obbe verwees mij naar Dennis maar daar heb ik mindere ervaring gehad.

Koppel is beter, fouten zijn bij tijd en wijlen ververlend (noodloop). Ben inmiddels toe aan 2 nieuwe aandrijfassen.

Maw als op mijn D3 de officiele volvo 163pk software had gekund zou ik daarvoor gegaan zijn. Ipv een algemene tuning, die zeker niet specifiek op maat is,.
Bedankt voor je reactie! Alle ervaringen zijn welkom. Twijfelde zelf sowieso al aangezien ik al de 163pk (standaard) heb maar na dit soort verhalen neig ik toch naar een no go.
Frits V70
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49

28.06.2020 - 08:54

Ik heb destijds mijn D3 van 163 naar 185 PK getuned door Obbe. Op lagere snelheden niet zo merkbaar, maar op hogere snelheden wel. Caravan rijden in Frankrijk een eitje door het toegenomen koppel. Wel altijd van de automaat af en in de 5 op de cruisecontrol rond de 100 km/u.
Verder werd het verbruik gunstiger.

Ik heb nu een XC70 met dezelfde motor, die gaat na de garantieperiode ook naar Obbe. Voor mij geen twijfel.
Van V70 2.4 D5 (2008) via XC60 D3 (2011) naar XC70 D4 (2014) (5 cil 163PK)
Gebruikersavatar
Carfreak
Top Gear member
Berichten: 5009
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

29.06.2020 - 13:27

Idd een lelijk stickertje bij een geweldige tuning. Ik heb er 1 onder de motorkap geplakt en de andere netjes bij het certificaat bewaard.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Gebruikersavatar
Echo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 27.09.2012 - 17:08
Locatie: Gorinchem

29.06.2020 - 23:03

Ik mag op 16 juli mijn XC60 door Obbe laten tunen., 18 juli met de caravan er achter naar Frankrijk 💪🏻💪🏻
Vorig: 20 jaar Ford Mondeo Wagon MK3 (3x)
Nu: Volvo XC60 D3 (5-cyl, 163pk) MY2011
Mods: R-Design stuur, R-Design achterbumper met dubbele eindpijpen, Volvotune 163/400>185/480.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”