XC60 2010 Automaat overleden

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Jester1100
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05.03.2019 - 08:20

Na veel problemen met mijn XC60 zag het er naar uit dat alle problemen eindelijk opgelost waren. Een paar maanden zonder problemen kunnen rijden en weer wat vertrouwen in mijn wagen gekregen, maar gisteren weer stilgevallen. Auto start prima, optrekken gaat ook goed maar na het (automatisch) opschakelen van trap 1 naar trap 2......afgelopen. Auto valt stil en lijkt alleen nog maar stationair te lopen. Pook naar neutraal en parkeer ging ook. Uiteindelijk door een berger opgehaald en naar mijn vakgarage afgevoerd. Vandaag het bericht ontvangen dat dat de bak defect is en vervangen moet worden. Kostenraming eur 5000,00 incl.

Automaat is een goed jaar geleden geflushed in Elst......

Maar.....Moet er wel een nieuwe onder? Volgens mij kan ik flink kosten besparen door een gebruikte er onder te hangen of de huidige automaat een volledige revisie te geven. Enige invloed van de flush?
Iemand ervaring mee? Tips? Goed adres waar ik naartoe kan?

Hulp gewenst (al weer).

Hroeten.

Mark
Laatst gewijzigd door Jester1100 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Vervelende situatie Mark, met de V70 voor dezelfde keuze gestaan. Heb voor een originele ruilbak gekozen, want:
- een gebruikte bak weet je nooit wat de staat is. Sloperij zegt dat die goed is maar die hebben meestal geen meter met de auto gereden. Ding staat niet voor niets op de sloop... En garantie is leuk maar hij moet er wel weer uit etc. Best klusje. Daarbij loop je altijd het risico dat die gebruikte bak ook storingen gaat geven
- revisie ging niet; allereerst kon ik geen ervaringen vinden van een revisiebedrijf in mijn regio, dus hoe weet je dat ze goed werk leveren. Daarbij was het ook onbekend hoe lang de revisie zou duren. Zelf reviseren was geen optie. Daarbij kon mijn auto niet zo lang op een brug staan
- dus voor de duurste optie gekozen en geen spijt gehad.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Nyonsfiel
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 04.11.2016 - 22:11

Mark, wie heeft de kostenraming gemaakt? Een Volvo garage? Ik heb ook een topic lopen m.b.t. het vervangen van mijn powershift.Wil ook graag weten wat mogelijk is. Ik reken ook op minimaal € 5000,-
Jester1100
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05.03.2019 - 08:20

Raming is van mijn vakgarage. Heb ook gevraagd of hij een prijs kan geven voor het reviseren van mijn automaat en een prijs voor een gebruikte met garantie. Even een aantal zaken afwegen.....Ik verwacht maandag prijsopgaaf. Update post volgt.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Al eens contact opgenomen met bijv Autrans of een andere automaatbakken specialist ?

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Jester1100
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05.03.2019 - 08:20

Volvo staat al weken bij de garage. Door de vakantieperiode nagenoeg onmogelijk om aan een nieuwe gebruikte transmissie te komen. Om de kosten te beperken uiteindelijk toch gekozen voor een goede tweedehandse met garantie. Toch €2000,00 verder.....Hoewel de xc60 mijn favoriete auto is en dat alle problemen nu wel getackeld zijn, toch besloten om maar te gaan verkopen. Denk dat er (voorlopig) ook geen Volvo terug komt. Klaar met de strijd met mn Volvo dealer, klaar met opgesleept worden, (even) klaar met Volvo rijden. Iedereen bedankt voor de input, goede ideeen en mogelijke oplossingen !! Groeten. Mark.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nooit een Volvo kopen met een Ford transmissie (powershift) is mijn motto.

1 keer die fout gemaakt en nooit meer.

Ik heb al 5 Volvo,s gehad met geartronic en nog geen enkel probleem mee gehad.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Mijn geartronic is onlangs toch echt overleden, maargoed, na 399.000km kan dat gebeuren..

Ik heb deze laten reviseren bij:

https://www.automaticgear.nl/

Bijzonder tevreden met het resultaat, goede prijs, goede after-service gehad, en de beste garantie voorwaarden van alle offertes die ik had gevraagd, 18 maanden zónder kilimeter beperking!
Jester1100
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05.03.2019 - 08:20

De problemen met mijn Volvo lijken maar niet op te houden. Op het verlossende telefoontje zitten wachten om de wagen weer op te halen maar het telefoontje was niet verlossend. Geartronic vervangen omdat deze na diagnose van mijn vakgarage (en overleg met een automaten specialist) overleden zou zijn. Alles uit- en ingebouwd maar bij het inleren bleek dat er niets was opgelost. Bij zeg 1200 toeren, vlak voor het omschakelen van trap 1 naar trap 2, vermogen weg en eigenlijk alleen maar stationair lopen. €2000,00 verder en nog steeds een auto die niet rijdt. Geen enkele melding op het dash board en geen storing in de log. Niks....Lijkt op noodloop maar daar zou ik niet stilvallen en een melding moeten krijgen. Wat kan dit nou zijn? Sensoren? Rail? Diesel aanvoer? Iemand nog een goed idee? Greetz. Mark.
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

BlackcurrantV70 schreef: Nooit een Volvo kopen met een Ford transmissie (powershift) is mijn motto.

1 keer die fout gemaakt en nooit meer.

Ik heb al 5 Volvo,s gehad met geartronic en nog geen enkel probleem mee gehad.
Dus een beetje voorbarig om dan dit te roepen over de powershift als het wel een geartronic blijkt te zijn ,zit er echt ingebakken bij u is het niet ?
Laatst gewijzigd door slagschip-s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

#doeslief
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Jester1100 schreef: De problemen met mijn Volvo lijken maar niet op te houden. Op het verlossende telefoontje zitten wachten om de wagen weer op te halen maar het telefoontje was niet verlossend. Geartronic vervangen omdat deze na diagnose van mijn vakgarage (en overleg met een automaten specialist) overleden zou zijn. Alles uit- en ingebouwd maar bij het inleren bleek dat er niets was opgelost. Bij zeg 1200 toeren, vlak voor het omschakelen van trap 1 naar trap 2, vermogen weg en eigenlijk alleen maar stationair lopen. €2000,00 verder en nog steeds een auto die niet rijdt. Geen enkele melding op het dash board en geen storing in de log. Niks....Lijkt op noodloop maar daar zou ik niet stilvallen en een melding moeten krijgen. Wat kan dit nou zijn? Sensoren? Rail? Diesel aanvoer? Iemand nog een goed idee? Greetz. Mark.
Was dit met wielen van de grond?
Zijn de snelheidssensoren al eens bekeken tijdens het rijden? Die vertellen het verschil tussen ingaande en uitgaande draaisnelheid van de bak en op basis van die informatie houdt de motor(ECM) in versnelling 1,2,3 de gaskraan een beetje dicht om zo de bak tegen te hoog koppel te beschermen. Als die sensoren niet overeenkomen met de werkelijkheid zal de motor eerder pauze houden.
De sensoren zitten in de versnellingsbak, dus de kans is groot dat ze met de wissel ook vervangen zijn. Mocht de data in vida niet kloppen dan zou ik de bekabeling doorpluizen.
Jester1100
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05.03.2019 - 08:20

Wielen van de grond? Nee hoor. Gewoon bij het wegrijden uit een woonwijk. Net een collega afgezet met 100 mtr woonerf. Oude en nieuwe bak, zelfde verschijnselen. Denk niet dat het in de sensoren zit....Maar ik houd iedere optie nog open.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

slagschip-s60 schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Nooit een Volvo kopen met een Ford transmissie (powershift) is mijn motto.

1 keer die fout gemaakt en nooit meer.

Ik heb al 5 Volvo,s gehad met geartronic en nog geen enkel probleem mee gehad.
Dus een beetje voorbarig om dan dit te roepen over de powershift als het wel een geartronic blijkt te zijn ,zit er echt ingebakken bij u is het niet ?
Denk je ?
Ik was echt niet de enige...
http://m.nbdpress.com/articles/2018-09-14/5334.html
https://auto55.mobi/nieuws/29976-hoe-sl ... t-automaat
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Jester1100 schreef: De problemen met mijn Volvo lijken maar niet op te houden. Op het verlossende telefoontje zitten wachten om de wagen weer op te halen maar het telefoontje was niet verlossend. Geartronic vervangen omdat deze na diagnose van mijn vakgarage (en overleg met een automaten specialist) overleden zou zijn. Alles uit- en ingebouwd maar bij het inleren bleek dat er niets was opgelost. Bij zeg 1200 toeren, vlak voor het omschakelen van trap 1 naar trap 2, vermogen weg en eigenlijk alleen maar stationair lopen. €2000,00 verder en nog steeds een auto die niet rijdt. Geen enkele melding op het dash board en geen storing in de log. Niks....Lijkt op noodloop maar daar zou ik niet stilvallen en een melding moeten krijgen. Wat kan dit nou zijn? Sensoren? Rail? Diesel aanvoer? Iemand nog een goed idee? Greetz. Mark.
Lijkt er dus op dat de bak voor niks is vervangen?
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

jezus, wat een ellende! Ik hoop echt dat ht voor jou mag gaan stoppen.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Misschien heb ik niet goed gelezen, maar wat voor motor ligt er in die XC60?
km stand?
Gechipt?
ATF olie regelmatig vervangen?
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

vraag eens bij startrans in renswoude een kosten raming, zij zijn redelijk qua prijzen, en hebben een buurman die de converters doet
dan ben je in 1 keer geholpen
5000 is zwaar overdreven voor een complete revisie
keep calm!, your randomizer is running
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”