Van V70 D5 Summum naar XC60 5 cil diesel 2.0

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Tsjemp schreef: Ik heb altijd een schuifdak / sunroof gewild en nu heb ik een auto met origineel schuifkanteldak. Boven de 80 is hij altijd dicht! Vanwege het windgeruis/turbulentie en de airco.
Bij mij ook, maar op nog heel veel stukken is ie gewoon lekker open! Van het vroege voorjaar tot het late najaar. heerlijk!

En als het dak dicht is heb je extra (dag)licht in de auto. ook fijn.
Alleen als de zon er kneiterhard op staat te bulderen gaat ie dicht.

Maar goed ,zo zijn er ook mensen die extra betalen voor een donkere hemel, daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Bij mij gaat het dak elke ochtend als het droog is helemaal open, bakken frisse lucht binnen en erg ruimtelijk gevoel.
Alleen op de snelweg gaat het op kipstand.

Een donkere hemel zou ik nooit van mijn leven willen in een auto.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
OnnoJ

Tijdens mijn onderzoek naar de gewenste configuratie van mijn MY17 XC60 Summum, heb ik donkere en lichte 'hemels' bekeken. Vond dat bij antraciet hemels dat er 's nachts minder hinderlijke schijnsels van koplampen van andere auto's zichtbaar zijn, wat rustiger lichtbeeld geeft. Ook springt overdag het buitenbeeld nadrukkelijker uit.
Volvo Zweden rekende helemaal niets extra voor antraciet dakbekleding bij Summum, dus die genomen. Vind het ook nog heel chique staan.
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Schuifdak is nog steeds een optie voor mij, maar ik hik nog wel tegen de kosten aan. De teller staat nog maar op 115.000km en ik wil er sowieso nog minstens 2.5 jaar in blijven rijden, dus moet ik eerdaags wel een besluit nemen.

Even wat anders. Een vriend van mij kreeg roetfilterproblemen met zijn D3. De dealer gaf hem een tip om een tijdje merkdiesel te tanken ipv de goedkope bij bv de Makro. Ik heb dat nu ook een tijdje gedaan. Resultaat: Hij loopt mooier, nagelt minder en dat is geen inbeelding, maar hij is ook zuiniger geworden van 1:14.5 naar bijna 1:16 bij gelijkblijvende rijstijl. Zijn hier leden die die positieve ervaring ook hebben met merkbrandstof?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Wat reed je hiervoor aan diesel en wat nu?
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Afwisselend Makro en meestal Avia bij mijn overbuurman/garage. En sinds een tijdje nu Fuelsave van Shell.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Wij tanken altijd Q8, nog nooit problemen gehad
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Frits V70 schreef: Schuifdak is nog steeds een optie voor mij, maar ik hik nog wel tegen de kosten aan. De teller staat nog maar op 115.000km en ik wil er sowieso nog minstens 2.5 jaar in blijven rijden, dus moet ik eerdaags wel een besluit nemen.

Even wat anders. Een vriend van mij kreeg roetfilterproblemen met zijn D3. De dealer gaf hem een tip om een tijdje merkdiesel te tanken ipv de goedkope bij bv de Makro. Ik heb dat nu ook een tijdje gedaan. Resultaat: Hij loopt mooier, nagelt minder en dat is geen inbeelding, maar hij is ook zuiniger geworden van 1:14.5 naar bijna 1:16 bij gelijkblijvende rijstijl. Zijn hier leden die die positieve ervaring ook hebben met merkbrandstof?
Klopt heb ik ook al heel lang ervaren. Vooral in de winter is het verschil groot. Ik probeer altijd A-merk te tanken. Scheelt echt.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Tank altijd hier bij de shell in het dorp. Laatst noodgedwongen bij de tango getankt. Vond de auto erg brommen bij het stoplicht en rumoeriger met optrekken. Had de link nog helemaal niet gelegd. Soms heb jet het idee dat je auto anders loopt, maar deze keer bleef het zo. Tot ik opnieuw bnij de shell had getankt, en een groot verschil. Ging toen terugzoeken en zag dat ik bij de tango was geweest.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Yep hier ook altijd Shell, BP, Aral.
Exact om de reden die Ed noemt, het loopt mooier/stiller.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Ik merk er niets van, Shell, BP, Avia, Q8 of Fieten (bij voorkeur ivm de aantrekkelijke prijs) , zal wel aan mij liggen. Rechterpootje doet des te meer icm buiten temperatuur (koude start heeft ie een hekel aan, eerst die hele plas olie en koelwater warm stoken... )
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Afgelopen maandag ging er een lampje branden dat ik mijn remlicht moest controleren. Bleek rechts achter kapot te zijn. Dealer gebeld. Kon gelijk wel langskomen. Beide lampen zijn vervangen onder "service", terwijl ik werd aangesproken door de verkoper van en mijn auto en ik kon na een leuk gesprek met hem na ca. 10 minuten weer vertrekken. Goede service van Broekhuis in Groningen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
pjdamen
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.09.2013 - 11:31

Heb je het apparaat al laten tunen?
Laatst gewijzigd door pjdamen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Yep, bij Obbe.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

En? Merk je veel verschil? Ik twijfel nog (weer)
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Bij mij van 163 naar 185 PK. Pakt lekker vlot op en is zuiniger geworden. Voor mij een "no brainer".
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
pjdamen
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.09.2013 - 11:31

Bij mij ook. Ook het dooie geknepen gevoel is weg. Ik ging van 136 naar 185 pk.
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Lekker laten tunnen,ik heb mijn 2.4d D5 laten tunnen door obbe van 175 naar 240 pk.tunning zit er nu ongeveer 2 jaar.Ik heb maar van 1 ding spijt,dat ik het niet eerder heb laten doen...
Yourixc602.0d35cil
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.12.2018 - 21:13

Mijn xc60 2.0 d3 rijd gemiddeld 1 op 12 a 13 max .
De tuning bij Volvotune gaat ie dan op de testbank ook?
Omdst sommige zeggen ben van 175 pk naar 240pk gegaan, is dat gemeten?

Ik heb zelf de d3 5 cilinder 163 pk
Tis jammer dat je met 2.0 d3 163 pk met tuning maar naar max 185 pk kan gaan.
Met een 2.4 d5 163 pk kan je wel naar 240 pk gaan.

Heeft iemand daar een specifieke uitleg voor?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gouwe schreef: Mijn schoonvader heeft met zijn XC60 hier ook last van gehad, maar pas bij nagenoeg versleten banden. Hij reed op Michelin Latitude Tour banden. Praktische oplossing was de banden van voor en achter gekruist wisselen.
Weet niet of het een typisch XC60 ding is (bij mijn XC90 in ieder geval nooit last van gehad).
Gekruist wisselen kan alleen indien banden met rijrichting ook op de velg om gaan.....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”