Van V70 D5 Summum naar XC60 5 cil diesel 2.0

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

N.a.v. een tip van een vriend van mij, die een xc70 gekocht had, om toch eens te gaan kijken naar een opvolger voor mijn V70 D5 Summum uit 2008 die inmiddels ruim 2 ton gelopen heeft, afgelopen vrijdag kennis gemaakt met een XC60. Een aangename verrassing. Ruimer dan ik verwacht had en de 2.0 5 cil diesel deed niet onder voor mijn V70.

Uiteindelijk zaterdagmiddag de verkoper bij Broekhuis Groningen de hand geschud voor een zeer nette XC60 D3 Momentum uit 2011 met slechts 63.000 km op de teller! Wordt over 14 dagen afgeleverd met een grote beurt en 6 maanden garantie. Ik rij ca. 40.000 km per jaar, dus erg blij met een laag kilometrage.

Hebben eigenaren van een soortgelijke auto nog ervaringen en gebruikers tips voor mij? Ik overweeg sowieso tuning bij Mensen in Stadskanaal.

Hoor graag,

Groet,
Frits
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27010
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een interessante overstap naar een XC60, ik heb dat ook gedaan en wacht nu op de XC60 polar+ als vervanger van mijn V70.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Ik rijd een xc60 2.4d d5,zeer fijne wagen om te rijden al vind ik dat de afwerking beter kan...kijk na of de verlichting in het handschoenkastje wel daadwerkelijk dooft bij het sluiten en let op voor overmatige slijtage van de achterste remschijven,tijdig vervangen...voor de rest genieten van de hoge zit...
havana
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16

Ik heb mijn D3 laten tunen bij Volvotune. Iets verder rijden, maar ik had het er graag voor over (woon ook in Groningen). Ook nog eens scherp geprijsd.

Ik geloof niet zo in universele chiptuners. Merkspecifiek is eigenlijk altijd beter.
Laatst gewijzigd door havana op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

havana schreef: Ik heb mijn D3 laten tunen bij Volvotune. Iets verder rijden, maar ik had het er graag voor over (woon ook in Groningen). Ook nog eens scherp geprijsd.

Ik geloof niet zo in universele chiptuners. Merkspecifiek is eigenlijk altijd beter.
Op welk vermogen ben je uitgekomen?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Obbe levert maatwerk, staar je dus niet helemaal blind op de cijfers :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
havana
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16

185 pk/450 nm maar zoals gezegd cijfers zeggen niet alles. Had hiervoor een Rica chip erin met deze cijfers maar de Volvotune software rijdt beter en ook nog eens zuiniger. Bovendien past Obbe de software aan op jouw persoonlijke wensen.
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Heb al contact met Volvo Tune. Denk dat ik eerst maar eens de nodige km's moet gaan rijden en de garantieperiode afwachten om eventueel gedoe met de dealer te voorkomen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Morgen de auto halen. Best spannend, nog een hoop kilometers gemaakt met de V70. Zal de XC mij hetzelfde rijplezier geven?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

En hoe bevalt de XC60? Wat betreft tuning; heb je een AWD uitvoering want dan kun je ook kijken bij Polestar. Ga je van 163PK/420NM naar 225pk/460NM, gewoon bij de dealer te koop. Wel even wachten op de aanbieding.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Een aangename verassing. Het is een flinke auto als je er voor en naast staat. Echt iets anders dan een V70. Moet nog wel mijn ideale zitpositie uitzoeken. Je zit er duidelijk anders in.

De XC is steviger in het rijden, zowel qua wegligging als qua prestaties. Voor mij een openbaring hoe vlot deze 2 liter rijdt.

Ben al in contact met Obbe voor de tuning in oktober als de garantie termijn verlopen is. Ik heb overigens geen 4WD.

Morgen shades ophalen voor de achterzijruiten en het achterraam. Weet nog niet of ik ze ook voor de achterportieren ga gebruiken.

Al de nodige instellingen op het dasboard systeem gedaan. Navigatie is fijn. Kun je via spraak ook een telefoongesprek starten? Heb nog niet ontdekt hoe dat werkt.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

De xc60 gaat idd lekker vooruit en lekker door de bochten,iets wat je totaal niet verwacht van dit type wagen...ik heb zelf een 2.4d d5 fwd en die gaat ook bij obbe binnen voor tunning...ben benieuwd...
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

BendW schreef: De xc60 gaat idd lekker vooruit en lekker door de bochten,iets wat je totaal niet verwacht van dit type wagen...ik heb zelf een 2.4d d5 fwd en die gaat ook bij obbe binnen voor tunning...ben benieuwd...
Ik ook, wanneer laat je het doen?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Frits V70 schreef: Kun je via spraak ook een telefoongesprek starten? Heb nog niet ontdekt hoe dat werkt.
Ja dat kan door meerdere spraak instructies, o.a. "telefoon kies contact..."

Bij mij viel de stevige vering van de XC60 net tegen na een V70N gereden te hebben, kon er na 2 jaar nog steeds geen vrede mee nemen en heb de Xc60 met amper 70.000km ingeruild voor een XC70, nu heb ik terug het comfort met de grote C.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

BlackcurrantV70 schreef: Bij mij viel de stevige vering van de XC60 net tegen na een V70N gereden te hebben, kon er na 2 jaar nog steeds geen vrede mee nemen en heb de Xc60 met amper 70.000km ingeruild voor een XC70, nu heb ik terug het comfort met de grote C.
De XC70 is inderdaad nog weer anders dan de V70. Ik ben met de stevigheid juist wel tevreden, temeer daar de wagen hoger is.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Hmmm, ik heb geen pijlstok? Hoe kan ik nu zelf het niveau controleren? Wil liever nooit wachten totdat de eerste waarschuwing komt. Hou het graag op niveau.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

RTFM ?

Contact aan, wieltje van BC draaien tot je oliepeil aanduiding krijgt
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Weet niet wat RTFM is, maar via contact en de BC kwam er inderdaad iets in beeld. Dacht eerst dat het niet goed was, maar na uitleg van de dealer bleek het pijl op max te staan. Dat zit dus wel goed, gelukkig maar.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Peil op max is eigenlijk niet goed, zou maximaal op 3/4 moeten staan.

Kijk maar eens in je handleiding avn de auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Het staat niet boven max, maar op max. Je hebt wel gelijk, maar ik heb het bij de dealer laten controleren. Die vonden het niet te hoog.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”