Huidige positie fout

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mldklh
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:48

Dag,
Na 12 jaar V70 heb ik sinds vorige week een V40 van modeljaar 2014 (11/2013), met Sensus Navigatie.
Op dit moment heb ik 2 problemen daarmee.
1 De 'Huidige positie' (Op kaart geverifieerde positie) komt niet overeen met de 'Ontvangen positie'. Hoe kan dit en hoe corrigeer ik dat?
2 Als ik een 'mapupdate' wil uitvoeren, wordt gevraagd naar een licentiecode. Hoe kom ik daar aan?
Bijvoorbaat dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

mldklh schreef: 02.08.2020 - 13:37 Dag,
Na 12 jaar V70 heb ik sinds vorige week een V40 van modeljaar 2014 (11/2013), met Sensus Navigatie.
Op dit moment heb ik 2 problemen daarmee.
2 Als ik een 'mapupdate' wil uitvoeren, wordt gevraagd naar een licentiecode. Hoe kom ik daar aan?
Bijvoorbaat dank voor de reacties.
Waarschijnlijk is de IAM (Intergrated Audio Module) nog niet softwarematig vrijgegeven voor het gebruik van USB updates.
Gebruikersavatar
mldklh
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:48

Ik moet blijkbaar een software-update bij een dealer laten doen, voordat ik kaarten kan bijwerken.
Over de dislocatie. Het apparaat heeft er een nachtje over geslapen en heeft de actuele positie weer te pakken. Rara!?
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Als bijvoorbeeld de auto verplaatst is zonder dat de accu aangesloten was, is het niet raar dat hij een tijdje moet denken voor de positie gevonden is, maar een hele nacht klinkt niet goed....
C40 Ultimate Twin
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Wat bedoel je met dat het niet overeenkomt? Is de nauwkeurigheid niet in orde, d.w.z. de positie wijkt bijv. 20 meter af of klopt de positie helemaal niet (je staat in Amsterdam terwijl de auto aangeeft dat je in Maastricht staat)?
Het eerste wordt normaal opgelost met updates. Met iedere update komt een GPS-fix mee die het verloop van de satellieten corrigeert.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”