Navigatieupdate volvo v40

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
VOLVOT42018
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.06.2019 - 19:45

Goedenavond,

Ik ben sinds een half jaar eigenaar van mijn volvo v40 T4 bouwjaar 2018. Heb een aantal weken terug gehoord dat de navigatieupdate zelf gedaan kan worden d.m.v. een usb stick. Ik heb nu een usb stick gekocht van het merk sandisk 3.0 met een geheugen van 32 gb. Via de site van volvo dealer de juiste map gedownload en op mijn usb stick gezet. Hierna heb ik de usb stick gekoppeld aan de auto, echter komt er niks tevoorschijn. Is het zo dat de update dan automatisch begint?

Ik heb ook de instellingen van mijn navigatie bekeken en kwam op de stap uit waarbij er staat opgeslagen locaties importere /exporteren en daarna kies ik voor locaties importeren van Usb. Helaas krijg ik dan de melding: geen ondersteunende bestanden.

Zou iemand die meer kennis hierover heeft mij kunnen vertellen waar ik een fout maak?

Zie graag jullie reacties tegemoet.

Gr,

Volvo v40
T.Goossens
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 11.06.2019 - 10:47
Locatie: Delden

Hallo,

Ja, de update zou automatisch moeten starten. Echter had ik het zelfde probleem met my2015, met een 3.0 64gb. Toen een 32gb 2.0 geprobeerd, en updatete hij wel. Wellicht ook even een USB 2.0 proberen?

Tom
VOLVOT42018
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.06.2019 - 19:45

Inmiddels de updatemap nu op een usb stick 32 gb 2.0 versie gezet, echter begint de installatie niet automatisch. Waar zou het fout kunnen gaan? Ik heb voor de zekerheid gekeken of de update die ik heb gezet op de usb stick correct is. De update mapje heeft een grootte van ong 20 gb dus denk dat het de juiste bestand is. Iemand enig idee?
VOLVOT42018
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.06.2019 - 19:45

Structuur van de usb stick staat ook op ms dos fat 32 zou niet weten of bet hiermee te maken heeft.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Op je stick staan twee mapjes en zes losse bestanden.
HDD2
HDD3
ALLDATA.KWI
DBINFO.ME
MelcoMapUpdateDele.dat
MelcoMpaUpdateMain_**.dat
MelcoMapUpdateScenario_**.sce
MelcoMapUpdateVersion_**.date

Als je deze nog in de map Sensus-updateMCA hebt zitten werkt de handel niet.
VOLVOT42018
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.06.2019 - 19:45

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik het goed begrijp dus de bovenstsande mappen een voor een slepen naar het usb stick ipv in een keer sensus update europe te slepen
VOLVOT42018
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.06.2019 - 19:45

Jelmer de jong bedankt voor je hulp eindelijk wordt de usb stick herkend!!
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”