Here we go IOS naar Volvo Nav

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Hi,

Sinds een paar weken in het bezit van een V60 D3 uit begin 2016. Prima auto waar ik al wat kilometers in heb mogen maken. Ik wil zoveel mogelijk gebruik maken van de navigatie van de Volvo zelf. Helaas zit er geen CarPlay op. Nu is er de mogelijkheid om via de site van Here adressen door te sturen naar de auto. Kan dit ook via de Here app op de iPhone? Iemand een idee?
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

volgens mij is er geen mogelijkheid om routes naar je auto te sturen vanuit de mobile apps - ook in de Android app is er wel een share mogelijkheid, maar dat is alleen via messengers - niet een sent to car mogelijkheid.
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Inderdaad is er ook een share mogelijkheid in IOS, maar dan naar WhatsApp, mail etc. Nu weet ik wel dat de navigatiesystemen van auto's niet zo best is vergeleken met Waze, Flistmeister etc, maar vreemd dat deze functie niet werkt.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Hotse schreef: Nu weet ik wel dat de navigatiesystemen van auto's niet zo best is vergeleken met Waze, Flistmeister etc, maar vreemd dat deze functie niet werkt.
ik moet zeggen dat met de actieve route/file informatie ingeschakeld ik Here eigenlijk helemaal niet slecht vind. ik heb meerdere keren op langere
ritten (CH-NL, CH-zuid-F, CH-IT, Zürich-Geneve etc) zowel Waze als Here mee laten draaien en ze geven dezelfde routes, vrijwel gelijk uitwijk routes
bij vertraging en Here rekent vaak zelfs al bepaalde rust-tijden mee in de ETA ... tuurlijk is de flits-informatie van Waze interessant (hoewel illegaal
in CH) maar qua navigatie zie ik geen verschil.

trouwens, een adres als "Avenue de la Liberté 138, Maisons-Alfort, France" kun je gewoon als "liberte 138 Alfort" ingeven en geeft je als voorstel
het complete juiste adres. Vaak forward ik alleen het adres ff naar mezelf per whatsapp als geheugensteuntje ...
Gebruikersavatar
Herintreder
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 24.05.2018 - 22:36

Heb je toevallig Volvo on Call (VOC) in je V60? Dan kan je via de VOC-app adressen naar de navigatie in je auto sturen.
Volvo V40 T3 Nordic+ van juni 2016
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Nee helaas geen Volvo on Call.
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

liquid_force schreef:
Hotse schreef: Nu weet ik wel dat de navigatiesystemen van auto's niet zo best is vergeleken met Waze, Flistmeister etc, maar vreemd dat deze functie niet werkt.
ik moet zeggen dat met de actieve route/file informatie ingeschakeld ik Here eigenlijk helemaal niet slecht vind. ik heb meerdere keren op langere
ritten (CH-NL, CH-zuid-F, CH-IT, Zürich-Geneve etc) zowel Waze als Here mee laten draaien en ze geven dezelfde routes, vrijwel gelijk uitwijk routes
bij vertraging en Here rekent vaak zelfs al bepaalde rust-tijden mee in de ETA ... tuurlijk is de flits-informatie van Waze interessant (hoewel illegaal
in CH) maar qua navigatie zie ik geen verschil.
Gebruik je RTTI of TMC?
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 956
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Hotse schreef: Hi,

Sinds een paar weken in het bezit van een V60 D3 uit begin 2016. Prima auto waar ik al wat kilometers in heb mogen maken. Ik wil zoveel mogelijk gebruik maken van de navigatie van de Volvo zelf. Helaas zit er geen CarPlay op. Nu is er de mogelijkheid om via de site van Here adressen door te sturen naar de auto. Kan dit ook via de Here app op de iPhone? Iemand een idee?
Ik had recent precies dezelfde vraag en ik heb deze via de site aan Here gesteld. Eerst zei men dat alle Volvo's sinds 2014 zijn voorzien van connected services en dat er daarom geen noodzaak is om deze functionaliteit vanuit de app toe te voegen. Daarop heb ik geantwoord dat een internetverbinding in de auto inderdaad mogelijk is maar dat deze zonder OnCall niet bruikbaar is voor het versturen van locaties vanuit een (niet bestaande) app. Het antwoord daarop was dat men dit heeft gecheckt en dat mijn constatering inderdaad juist is. Dat is echter nog geen reden om in de Here app de send-to-car functionaliteit in te bouwen. Kortom: helaas, het werkt alleen vanuit een browser op een PC, laptop e.d. Ik heb nog geprobeerd om de desktopversie van Here via verschillende browsers op mijn Iphone te openen, maar ook dat werkt niet.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Hotse schreef: Gebruik je RTTI of TMC?
RTTI - heb een Teltonika RUT850 met een dedicated SIM-card onder de bagageruimte ingebouwd.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”