Tonen van geïmporteerde POI's in Sensus Navigatie

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Omdat de flitskasten in de standaard Volvo-kaarten verre van compleet zijn heb ik zelf een bestand met flitsers ingeladen. Omdat je ze in Frankrijk niet mag gebruiken wilde ik de Franse flitsers niet op de kaart tonen. In de software heb ik het tonen van de POI's met Franse flitsers uitgezet maar ik blijf ze op de kaart zien. Heeft iemand een idee? Is dit een fout inde software?
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Het is inmiddels meer dan een jaar later en ik ben wel wat wijzer geworden.
Als je een geïmporteerde locatie NIET op de kaart wil tonen, moet je zowel de weergave via de kaartopties uitzetten als het signaal bij de routebegeleiding. Het is dus niet mogelijk om de locatie NIET te tonen op de kaart maar WEL een signaal laten afgaan in de nabijheid van de locatie. Lijkt me een fout in de software. Helaas is er nergens een klantenservice waar je fouten in de software van de Volvo navigatie kunt rapporteren.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Bij mijn vorige Volvo's heb ik de flitspalen als verschillende bestandjes ge-upload. Dan kan je per bestand aangeven of je wel of niet dit op de kaart wilt zien, en wel of niet een melding wilt krijgen. Zo zou je het voor landen als Frankrijk, Zwiteserland, etc. kunnen oplossen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Ja, dat had ik ook al gedaan, maar dat lost het probleem niet op. In Frankrijk mag je dus wel een akoestische waarschuwing krijgen voor een "gevaarlijk punt" maar de flitspaal mag niet op de kaart zichtbaar zijn. Ondanks dat de instellingen in het menu van de auto suggereren dat dit mogelijk moet zijn, werkt dit dus niet. Een akoestisch signaal is alleen mogelijk als je ze ook op de kaart toont. Dit is gewoon een softwarefout en het is jammer dat Volvo geen loket heeft waar je fouten in de software kunt melden. Dit wordt steeds belangrijker naarmate de auto afhankelijk wordt van software.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”