iPhone 12 Pro icm Volvo V70 RTI

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Heineman
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10.08.2019 - 15:31

Hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb onlangs een iPhone 12 Pro gekocht. Deze gekoppeld aan de auto via Bluetooth. Dat gaf helaas direct problemen. Koppelen ging wel. Een gesprek starten via het stuur of knoppen in de middenconsole ging ook nog wel. Maar op het moment dat je wilt verbreken wordt er niet verbroken. Vanaf dan kun je ook geen gesprek meer starten: niet via de auto, maar ook niet via de telefoon zelf. Verbinding is dan dis weg terwijl de auto nog steeds denkt dat er een koppeling is (staat nog steeds Vodafone in het display). Auto is ge-update. Telefoon is gechecked en ge-update. iPhone XS en iPhone 11 doen het overigens prima. Deze iPhone in een ander type auto getest en dat werkt ook gewoon. Andere iPhone 12 Pro in mijn auto getest en die gaf hetzelfde probleem.

Geen flauw idee waar het nu aan kan liggen. Heeft iemand ervaring of tips?! Alvast dank!
Heineman
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10.08.2019 - 15:31

Het betreft trouwens een V70 uit 2010.
Flying Jeroen
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
Locatie: Bathmen

Wellicht een software-update van je V70.
Misschien nieuw Bluetooth protocol.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
Nystrøm
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.03.2020 - 11:47
Locatie: Groningen

Heb je je iPhone al ge-reboot? Volume knop omhoog 1x indrukken dan 1x volume knop omlaag indrukken en dan de aan/uit knop ingedrukt houden terwijl je scherm op zwart gaat en zodra het Apple logo in beeld komt de knop loslaten. Vervolgens de Volvo in, starten en op radio zetten. Iets afspelen op je iPhone en terwijl het afspeelt de media knop indrukken zodat-ie op die manier gaat zoeken naar je iPhone.

Klinkt allemaal wat omslachtig maar toen ik mijn 12 Pro koppelde had ik een soortgelijk probleem. Was direct verholpen toen ik bovenstaande even uitvoerde. Verder geen problemen meer ondervonden.
V70 D4 Momentum Nordic+ MY15' RICA (380.000km)
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”