Hoe zet in mijn muziek correct op USB drive

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Ik kan het onderwerp niet vinden (of ik zoek niet goed :D )

Als ik al mijn muziek op een 500Gb externe drive zetten wat moet ik dan doen?
exFAT neem ik aan, maar welke mappenstructuur moet ik aanhouden? is er een limiet in bitrate/max Gb/etc.?
Een linkje naar een in-/externe post is prima

Ik heb nu een mapje Muziek met wat .mp3 maar dat kan ik niet vinden (USB blijft grijs/niet kiesbaar)
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Je zit meestal goed, als je FAT32 of exFAT gebruikt.
Wil je een portable HDD aan je USB poort koppelen? Houdt er dan rekening mee, dat zo'n HDD vaak heel wat meer stroom verbruikt dna een gewone stick. Je loopt zelfs het risico, dat het helemaal niet gaat werken.
Als je mp3's gebruikt met een fixed bitrate, zul je ook geen (rare) problemen tegen komen.
Ik raad je toch echt aan, om een stick van bijvoorbeeld 64 GB te nemen, daar gaat al zoveel op, dat je het eerste jaar niet meer hoeft te wisselen ;)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Grote schijf kan, maar dan wel als SSD. Als ze nog ouderwets rondjes draaien vreet de helft van de modellen teveel stroom voor die zielige USB-aansluiting.
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Ik heb een USB-stick van 32 GB exFAT. Als ik die in de USB steek (onder de armsteun) en ik kies in het Media-menu USB dan zie ik: USB lezen en dan na een tijdje weer USB aansluiten. Dus geen muziek te zien, laat staan af te spelen...
Op de stick heb ik een aantal MP3'tjes zonder map en een aantal MP3 in een mapje 'kabaal' staan. Blijkbaar "ziet" de auto de muziek niet staan.

Wát doe ik niet goed?

EDIT: laat maar; het moet FAT 32 zijn en dan gaat het goed. Beetje MSDOS dingetje :-/
Laatst gewijzigd door Marelli op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niks laat maar. Juist een mooi leermoment voor anderen die dit ook niet wisten.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Klopt, niks "laat maar".
De nieuwere Sensus schijnt wel exFAT te kunnen lezen (de mijne althans wel), maar ik hoef er niet NTFS, ext3 (=Linux formatering) of Mac format in te stoppen.
Dit zal waarschijnlijk ook wel de reden zijn, dat FAT32 nog steeds defacto formatering is van een gloednieuwe stick.

Voor hen, die Windows gebruiken en niet de optie hebben om een stick (opnieuw) in FAT32 te formateren, is hier een handig programmaatje te vinden. Ik gebruik het zelf ook al jaren.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Klopt helemaal. Ik heb er een externe schijf van 1TB in zitten en dat werkt perfect. Wel even rekening houden dat het bestandssysteem standaard de sortering om zeep helpt. Dus als je gewend bent dat alles alfabetisch staat, zoek dan even naar het Windows programmaatje FAT Sorter. Dan staat alles weer op volgorde.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Akker
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 03.03.2007 - 11:24
Locatie: Vught

Ik probeer een 1TB in te richten voor de auto. Het was de bedoeling om - in Windows - mappen en submappen te maken. Maar daar heeft de XC90 geen boodschap aan. Hij gooit alle geïmporteerde cd's op één hoop, weliswaar op alfabetische volgorde, maar toch. Mijn idee om bijvoorbeeld klassieke muziek en pop via eigen mappen te scheiden lukt dus niet.
XC90 MY2018 D5 AWD automaat Inscription, Electr. Zilver, met bijna alle toeters en bellen
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Akker schreef: Ik probeer een 1TB in te richten voor de auto. Het was de bedoeling om - in Windows - mappen en submappen te maken. Maar daar heeft de XC90 geen boodschap aan. Hij gooit alle geïmporteerde cd's op één hoop, weliswaar op alfabetische volgorde, maar toch. Mijn idee om bijvoorbeeld klassieke muziek en pop via eigen mappen te scheiden lukt dus niet.
Dat heb ik ook vastgesteld...... irritant!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Akker schreef: Ik probeer een 1TB in te richten voor de auto. Het was de bedoeling om - in Windows - mappen en submappen te maken. Maar daar heeft de XC90 geen boodschap aan. Hij gooit alle geïmporteerde cd's op één hoop, weliswaar op alfabetische volgorde, maar toch. Mijn idee om bijvoorbeeld klassieke muziek en pop via eigen mappen te scheiden lukt dus niet.
Kunnen mijn disk wel een keer erin stoppen om te kijken of die het wel of niet goed doet. Ik zit regelmatig in 073 en omgeving.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Akker schreef: Ik probeer een 1TB in te richten voor de auto. Het was de bedoeling om - in Windows - mappen en submappen te maken. Maar daar heeft de XC90 geen boodschap aan. Hij gooit alle geïmporteerde cd's op één hoop, weliswaar op alfabetische volgorde, maar toch. Mijn idee om bijvoorbeeld klassieke muziek en pop via eigen mappen te scheiden lukt dus niet.
De nieuwe Sensus kijkt naar de tags in de MP3-bestanden. Voor een correct indeling op Artist, Album, etc moet je ervoor zorgen dat de tags in orde zijn. Er wordt helemaal niet gekeken naar mappenstructuur. Gebruik bijvoorbeeld het programma MP3Tag om de tags in te vullen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Akker
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 03.03.2007 - 11:24
Locatie: Vught

De nieuwe Sensus kijkt naar de tags in de MP3-bestanden. Voor een correct indeling op Artist, Album, etc moet je ervoor zorgen dat de tags in orde zijn. Er wordt helemaal niet gekeken naar mappenstructuur. Gebruik bijvoorbeeld het programma MP3Tag om de tags in te vullen.
Goede suggestie. Dankjewel.
XC90 MY2018 D5 AWD automaat Inscription, Electr. Zilver, met bijna alle toeters en bellen
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Moet ik de bestanden zetten naar MP3 op de usb stick of speelt de auto ook de bestanden zoals acc ( M4..) af die gebruikt worden op de iPhone of iTunes ?
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”