Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Een pre-beta versie verdient altijd aandacht op functies!
(Zeker als de functies nieuw zijn!)

Erg vervelend dat je daardoor een lekke band bent opgelopen uiteindelijk trouwens.
Graag een bug report met daarin vermeld de pre-beta versie die je hebt gebruikt en de omstandigheden (hoe staat de licht schakelaar, gebeurt dit altijd etc).

Edit : eea nagekeken, dit gaat ALLEEN over versie 3.067 (pre-beta) en dan alleen de DRL verlichtingsfunctie voor MY2012-2014.
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Klopt 3.076 beta, Bug report is aangemaakt.

Stand lichtschakelaar weet ik niet zeker, denk stand 1 want in stand 0 branden mijn lampen niet (duitse versie).

Van die band is inderdaad jammer maar is samenloop van omstandigheden is zie ik ook niet als de schuld van de CFE. Mijn eigen onoplettendheid. Voordeel is dat ik nu wel 2 van de 4 Pirelli banden heb kunnen vervangen door Michelin.

Zal het vanmiddag nog wel even nakijken en aanvullen in het bug-report.

Update: Net nagekeken en conclusie is toch wel dat de volgende keer dat ik de CFE gebruik ik de lichten goed ga controleren.
Nu blijkt dat de knipperlichten het ook niet deden (voor en achter niet). En het achtermistlicht ook niet maar die gebruikt ik niet zo vaak.
Stand van de lichtknop maakt niet uit. gedrag is zelfde in Off als in Dimlicht. Dayrunninglights nu uitgezet in de CFE.
Een extra waarschuwing in de CFE om alle verlichtingsfuncties te controleren is denk ik ook wel op zijn plaats, dit had ik niet verwacht dat het zo verstorend kon zijn.

Bug report is bijgewerkt.
VolvoTech schreef: Een pre-beta versie verdient altijd aandacht op functies!
(Zeker als de functies nieuw zijn!)

Erg vervelend dat je daardoor een lekke band bent opgelopen uiteindelijk trouwens.
Graag een bug report met daarin vermeld de pre-beta versie die je hebt gebruikt en de omstandigheden (hoe staat de licht schakelaar, gebeurt dit altijd etc).

Edit : eea nagekeken, dit gaat ALLEEN over versie 3.067 (pre-beta) en dan alleen de DRL verlichtingsfunctie voor MY2012-2014.
Laatst gewijzigd door nklaver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
dude-nl
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.06.2019 - 12:18

Komt er nog een leuke aanbieding voor 1 vd 2 modellen (plus of plus Wifi).

Heb al teveel kosten aan de nieuwe XC90 door inbouw van Android systemen etc. Kan het nu eigenlijk niet meer missen tot na de vakantie....
Maar ja, die extra keren knipperen en comfort stand voor ramen en spiegels, is toch wel fijn voor vakantie...

Any chance?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Nou... prijzen zijn door grotere productie aantallen al FORS naar beneden bijgesteld...
Een aanbieding zit er dan ook niet echt in.

wel kun je natuurlijk gebruik maken van de combi-deals, een CFE Plus/CFE Plus WiFi in combinatie met een Aux2Bt upgrade bijvoorbeeld...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
dude-nl
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.06.2019 - 12:18

Er zit al een GROM set in welke gelukkig goed werkt, niet nodig dus.

Maar dan houdt het even op. Kijken we na de zomer wel weer...
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

@Volvotech

Is het in een MY2011 V50 inmiddels mogelijk om met de nieuwe bluetooth module op een of andere manier volledige stuurwielbediening te hebben (van telefoon oid)? En heb je dan ook tekst op display van gestreamde muziek? Of is dat mogelijk icm CFE of Spider XL?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Brandweermansam
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.12.2010 - 17:50

@ Volvotech; hoever staat het met mijn probleem. Wacht al sinds mei op een werkende achteruitrijcamera op mijn XC60 MY2012 maar ik krijg in de log zelfs geen reacties meer. Wel leuk op deze manier.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Svp even een email met ticketnummer dan maar. Dit is natuurlijk niet de bedoeling...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Brandweermansam
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.12.2010 - 17:50

En op 20/07 de mail gestuurd met het gevraagde ticketnummer maar nog steeds niets, geen antwoord en geen oplossing. Knappe firma.
Gebruikersavatar
V-Division.com
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.08.2019 - 19:21

Het is waar: De afhandeling van verzoeken en bugreports is niet optimaal op dit moment.

Zonder het als excuus te willen gebruiken, wil ik jullie de reden hiervoor niet onthouden: Bob wordt enorm gemist.

Wij doen ons uiterste best om verzendingen en ondersteuning zo snel mogelijk weer op het gewenste niveau te brengen.
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Bedrijven zijn mensen, mensen zijn bedrijven, Bob was de oprichter en dat mag je ook best wel merken in deze organisatie en jullie mogen dit ook best benoemen en als reden aangeven waarom het nu net niet zo loopt als normaal, want het verlies van Bob, ook dat is voorwaar niet normaal. Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte en hoop verder dat brandweermansam op een menselijke manier reageert. Daar ga ik wel vanuit, hij wist denk ik niet beter, ook dat is te begrijpen.....Bob zou dat wel doen, zoals ik hem kende, altijd begripvol en gedreven.
Laatst gewijzigd door ruuds70 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Bob wordt gemist
Laatst gewijzigd door M@rcel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
V-Division.com
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.08.2019 - 19:21

Brandweermansam heeft gewoon gelijk. Er is al contact met hem geweest en uiteraard wordt eea opgepakt.
Gebruikersavatar
V-Division.com
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.08.2019 - 19:21

We zijn op zoek naar een V70/XC70/S80 van modeljaar 2016 (dus met de letter G op de tiende positie in de VIN). Liefst met standkachel, maar zonder kan ook. We komen naar je toe maar omgeving Zwolle zou fijn zijn.
De auto zal door ons gedurende een aantal uren elektronisch onderzocht worden. Er wordt niet gereden, niks wordt gedemonteerd of losgehaald.

Interesse? [mail=info@v-division.com]Email ons[/mail]
Laatst gewijzigd door V-Division.com op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

We hebben de afgelopen 1,5 maand weer flink wat bugs opgelost m.b.t. het P2 platform en gaan ons nu focussen op de andere platformen.

Voor iedereen die een P2 heeft en issues ervaart raden wij aan de laatste alpha software te pakken.

Daarnaast hebben we nu ook J2534 ondersteuning. Dit houdt in dat de CFE werkt zoals een Volvo DiCE bijvoorbeeld.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
Wesley30
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.07.2022 - 23:33

Goedemiddag,

Mijn auto is een volvo s60 2.4 uit 2002.
Er is al een tijdje niets meer geplaatst op dit forum maar ik had een vraagje m.b.t. de CFE ultra.

Op de website van swedesolutions staat dat de p2's met de komst van de ultra geen extra harnas meer nodig hebben om te kunnen gebruiken. Na initialiseren werkt de cfe perfect alleen wanneer de auto een tijdje niet gebruikt wordt, start de cfe niet meer op en moet deze opnieuw in de OBD poort geplaatst worden om weer opnieuw te kunnen werken.

Zijn er mensen die dit probleem ook ervaren of mij eventueel kunnen helpen met het oplossen hier van. Is dit misschien op te lossen door een software update?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8170
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Is het niet dat de CFE zich zelf uitschakelt als de accuspanning te laag wordt? Als je de auto niet tijdje niet gebruikt zakt de spanning misschien net te ver voor de CFE, maar nog wel genoeg om de auto te starten.

Als je de CFE in de OBD laat zitten en na het starten de RESET knop vast houdt (10 sec), start hij dan wel opnieuw? Dan weet je in ieder geval dat hij is uitgeschakeld.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Wesley30
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.07.2022 - 23:33

Dit is jammer genoeg niet het geval. Wanneer ik de auto start en de reset knop 10 seconde ingedrukt houd, verandert er niets, ook geen beeld op het DIM.

Wat mij wel is opgevallen, is dat er boven op de cfe module een lampje zit. Wanneer de cfe functioneert knippert dit lampje, ook als de auto net stil staat. Wanneer de cfe niet meer werkt, knippert ook dit lampje niet meer.

In ieder geval bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8170
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Oh dat ledje ken ik niet maar ik ook geen CFE ultra. Dan zal je toch echt M@rcel moeten vragen, de uitvinder van de CFE. Geen idee of hij nog actief is hier
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
swedesolutions
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.08.2023 - 10:26
Locatie: Leusden
Contacteer:

Even een kleine update omtrent de CFE. Helaas is de ontwikkeling compleet gestopt.
Support wordt niet meer geleverd door de softwaredeveloper. Die heeft de sources verkocht aan D5T5. Jullie ook wel bekend als de makers van VDash.
Helaas is, zoals ook algemeen bekend, de support vanuit D5T5 heel slecht.

SwedeSolutions had, ondanks intensieve gesprekken, helaas niet de capaciteit om de softwareontwikkeling over te nemen. Hierdoor is de ontwikkeling van de CFE per direct gestopt.
Ondanks meerdere support verzoeken vanuit SwedeSolutions heeft dit niet tot enig resultaat geleid. We wachten al een half jaar op ook maar iets van oplossingen.

Helaas moeten we dan ook mededelen dat de CFE niet meer gemaakt gaat worden.
Wij, als SwedeSolutions, houden de software om te updaten en te configureren zo lang mogelijk online. Tot dat deze ook niet meer werkt, hierna houdt het helaas op. Wij hebben geen toegang tot de broncode en kunnen deze helaas ook niet aanpassen.

Dit is niet het einde waar wij op gehoopt hadden.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”