BCM vervangen

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matramurena
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 15.01.2018 - 21:42

Mijn ABS is uitgevallen door een defecte BCM. Ik heb deze vervangen door een BCM van hetzelfde jaar en met dezelfde code als het origineel (behalve de code die tussen twee sterretjes op de BCM geprint staat, maar dat mag volgens mij niet uitmaken?) en nu geeft VIDA de melding dat er geen communicatie tussen CEM en BCM mogelijk is. Dit zou kunnen komen door het plaatsen van een andere BCM. Klinkt dus logisch maar het zou natuurlijk ook op iets anders kunnen duiden.

De remedie zou zijn om software te downloaden, maar daar heb ik geen licentie voor. Zou een Volvo garage dit nu zo moeten kunnen downloaden en in de BCM laden voor mijn auto?

Voordat ik de auto naar een garage breng zou ik graag zeker weten dat ik de juiste BCM heb gemonteerd en dat het de software is die het probleem is. Klopt het dat de code tussen sterretjes op de BCM niet hetzelfde hoeft te zijn? Kan ik nog het een en ander doormeten om te kijken of er eventueel een probleem met de kabels is? Alle hulp is welkom. :)

Gaat over een XC90 2,5T uit 2004 .
ed.evers
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.02.2020 - 17:40

Ik zou zeker even op de site van ets googelen. Frans Erich weet volgens mij echt alles van de electronica van onze Volvo's. Heeft bij mij net de TCM gerepareerd, en een paar jaar terug ook de boordcomputer 👍👍
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”