Scharnier wandje kofferbak

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Regreb
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.12.2019 - 20:56

Dag allemaal,

Sinds ongeveer een jaar bezit ik een Volvo V60 T5 R-design in het wit uit 2011. Wat een heerlijke auto, ik geniet er nog elke dag van.
Vorige week ging mijn scheidingswandje in de kofferbak (officieel heet het een boodschappenwand dacht ik) niet meer omhoog. Nu kreeg ik het idee dat een van de scharnieren hiervan klem zat. Nadat ik deze los heb gehaald bleek hier het uiteinde van een plastic pinnetje te zijn afgebroken. Ik kan helaas online niet vinden wat het artikel nummer is om een nieuwe scharnier te bestellen.

Weet een van jullie wellicht hoe dit heet of een artikelnummer van is zodat ik een nieuwe kan bestellen?
Voor de volledigheid twee fotos toegevoegd.
Afbeelding
Afbeelding
Trotse eigenaar van Volvo V60 R-design T5 wit
Gebruikersavatar
Regreb
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.12.2019 - 20:56

Er lijkt iets fout te zijn gegaan met de foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Trotse eigenaar van Volvo V60 R-design T5 wit
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27008
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Kan je geen universeel scharnier gebruiken als vervanging?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Regreb
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.12.2019 - 20:56

lint schreef: 06.12.2019 - 11:26 Kan je geen universeel scharnier gebruiken als vervanging?
Nee Lint, helaas gaat dit niet met een universeel scharnier. Ik ga er van uit dat dit type scharnier bij elke Volvo met een boodschappenklep in de kofferbak zit. Wie weet is er een ander forumlid wat het antwoord heeft voor mij.
Trotse eigenaar van Volvo V60 R-design T5 wit
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Regreb schreef: 06.12.2019 - 10:54 Er lijkt iets fout te zijn gegaan met de foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende keer de BB-code pakken..

Afbeelding
Afbeelding

Helaas is die hele plaat met klepje en scharnieren een compleet artikel. Ik zou naar de sloop wandelen en kijken of je daar wat los mag schroeven.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”