Goedemorgen,
Na jaren wikken en wegen eindelijk concreet bezig een Volvo V50 te kopen, liefst met 2.4 motor.
Het prijssegment waar ik in zoek zit rond de €4000/ €5000,-
Nu kom ik dan vaak uit bij de V50 uit ongeveer 2004/2005/2006 met rond de 300K op de teller, in ieder geval als ik kijk bij bedrijven waar ook nog enige garantie & nieuw apk wordt gegeven.
Ik heb wel al het e.e.a. gelezen en ben vaak tegengekomen dat ie hoge km stand geen belemmering hoeft te zijn mits het onderhoud in het verleden regelmatig is gedaan.
Ben benieuwd naar jullie mening, zien jullie dat ook zo? En is er dan nog een groot verschil in handgeschakeld/automaat? Zijn er nog specifieke aandachtspunten om op te letten bij aankoop?
Veel dank alvast, ben benieuwd naar de mening van jullie als kenners!
Volvo V50 2.4 circa 320K kilometer
- m1karabijn
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
[MODS EDIT: Helaas, dat is niet toegestaan]
Laatst gewijzigd door m1karabijn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 T5 AUT AWD
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
ECH Auto's in Hoogeveen is wel een goede in dit segment, vaak de iets luxere Volvo's, lekker no nonsens en straight.
Die airco condensor is een iets zwakker punt bij deze auto's.
Die airco condensor is een iets zwakker punt bij deze auto's.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225
Past:
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225
Past:
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- m1karabijn
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
Volvo V50 T5 AUT AWD
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
- volvo355
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 14.10.2014 - 17:27
Toevallig heeft een bekende van mij laatst koppakking vervangen bij een V50 2.4 op LPG met een km-stand van 300.000. Hij was erover verbaasd hoe netjes het blok nog van binnen was. De slijtage was minimaal. Ook klepspeling was nog ruim binnen de toleranties.
Echter houdt wel rekening met onderdelen die vanwege ouderdom/ kilometerstand kapot kunnen gaan. Zelf een S40 met 296.000 KM op de teller. Over de laatste 10.000 KM onder andere het volgende vervangen:
- Dynamo
- hydraulische nokkenasversteller inclusief distributieriem
- Oliefilterhuis
- remmen voor en achter
- draagarmen
- gebroken achterveren
- aircopomp speling afgesteld
Dit had mede te maken met achterstallig onderhoud dat er nog was van de vorige eigenaar. Een V50 met 3 ton kan makkelijk alleen houdt wel rekening met een verhoogde kans op slijtagedelen welke aan vervanging toe zijn.
Echter houdt wel rekening met onderdelen die vanwege ouderdom/ kilometerstand kapot kunnen gaan. Zelf een S40 met 296.000 KM op de teller. Over de laatste 10.000 KM onder andere het volgende vervangen:
- Dynamo
- hydraulische nokkenasversteller inclusief distributieriem
- Oliefilterhuis
- remmen voor en achter
- draagarmen
- gebroken achterveren
- aircopomp speling afgesteld
Dit had mede te maken met achterstallig onderhoud dat er nog was van de vorige eigenaar. Een V50 met 3 ton kan makkelijk alleen houdt wel rekening met een verhoogde kans op slijtagedelen welke aan vervanging toe zijn.
Laatst gewijzigd door volvo355 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.