Anti-ski service vereist, storing remsysteem.

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Maulus
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 11.01.2019 - 15:52

Hallo hallo,

Ik was gisteren lekker in de V50 aan het toeren richting Vlissingen, op de helft van de rit kreeg ik de [!] ANTI-SKID SERVICE VEREIST. Hierna met een iets hogere bloeddruk door gereden en na een kleine 5 a 10km verder te zijn valt de cruise control uit, de snelheidmeter, toerenteller en temperatuur meter vallen allemaal terug naar nul, ABS lampje begint te branden en de gefreesde 3 hoek met uitroepteken verschijnt, de auto verteld mij dat het remsysteem faalt, en sommeert mij op dringende wijze toch vooral te stoppen op een veilig plek. Tijdens het zoeken naar deze veilig plek hield de auto soms heel erg in voor enkele seconden (ondanks dat ik met mijn kleine teen gas gaf om vooruit te komen) gelukkig had ik mijn OBD lezer bij dus kon een aantal codes trekken waaronder een P0600 en nog een aantal P (drive train error codes), helaas was ik dan wel weer mij. Gereedschap vergeten maar had nog wel een tang liggen, met deze tang de negatief van de accu getrokken en vervolgens de CEM los gehaald om deze eens aan een blik te onderwerpen. Niks te zien aan de CEM, deze dus terug geplaats en de accu weer aangesloten. Alle error lampjes waren uit en ik kon mijn weg vervolgen. Op plaats van bestemming een volt meter geleend en de accu gemeten in stil stand keurige 12,73 volt, vervolgens de auto gestart en nogmaals gemeten keurige 14,50+ volt, de dynamo werkt dus ook, remvloeistof gecheckt, koelvloeistof gecheckt alles zoals je mag verwachten van een degelijk onderhouden auto, geen lekkage geen lage vloeistof standen. Door het simuleren van een noodstop ook de ABS geprobeerd en ook die deed wat hij doen moest. De 6 uur durende terug rit met een iets hoge bloeddruk en versnelde hartslag zonder problemen terug gereden. Is het opgelost? Ik denk het niet. Ik ga komende vrijdag naar Orléans in Frankrijk en wil die rit met meer geruststelling afleggen, als iemand nog een idee heeft waar ik nog meer kan kijken ik hoor het graag.

Het verdient te vermelden dat de LH terugslagklep van mijn ruitensproeier kop is geknald en er dus een krappe 3L sproeier vloeistof in de moter ruimte is gelopen voor ik door had dat het daar vandaan kwam, maar met de warmte van de afgelopen dagen lijkt dit mij allang verdampt.
V50 2.5 - 2005
XC70 2.5 D5 2009
markvolvov70ii2004
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21.08.2023 - 16:56

Dit is exact het probleem bij mijn auto, is het probleem ooit gevonden?
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Spanningsdipje?
Heb onze storingsvrije S40 dit ook een keer zien doen, accu gewisseld en probleem was en bleef weg.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”