Mn nieuwe aanwinst

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Hallo iemand hier ervaring met volvo v50 die roet eruit gooit en op 450 km 1.5 liter olie vetbruikt .?? Bovendien zitten 4 bougiekamers vol met olie . De auto loopt verder mooi behalve bij hele warme motor dan houd ie heel klein beetje in .de garage waar ik m gekocht heb denkt olieschraapveren vast en wil kost wat kost dit oplossen .mooi natuurlijk maar na een flush blijft het probleem toch ?? Het is uitstellen van executie lijkt me de boel.moet gereviseerd . Ik ga zon dure grap.niet betalen . Iemand suggesties tips hulp welkom . Heb hier al veen info weg gelezen . Maar ben lichtelijk in paniek 3250 betaald volvo 1.8 benzine 249.000 km . Zijn mooie autos buiten kijf .
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Komt veel vaker voor, zie: viewtopic.php?t=57238

Mijn advies zou zijn om de auto in te ruilen.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Ok dank maar probleem is dat de auto in deze staat niet in te ruilen is . De garage heeft m nu en gaat voor reparen hij wil na de flush kijken wat de revisie kost en de revisie laten uitvoern .
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Waarom reageert niemand ????,??
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

Wanneer heb je de auto gekocht dan bij die garage?
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Als je graag wilt dat er iemand reageert....
Keuzes:
-- auto helemaal weg doen en dan uiteraard netjes zeggen waarom. Uiteraard neem je gewoon je (slechts beperkte) verlies. Jammer dan.
....ik heb ook weleens een dure gitaar gekocht, waar toch iets aan mankeerde; verkocht met reden waarom....
-- Als je de auto op-zich een fijne auto vind, die je graag zou willen houden: ruilmotor, eventueel een gereviseerde.
Dat heb ik ook gedaan met onze automaat, die nog steeds goed draait (met dank aan forumsponsors). Die auto willen we nog steeds niet inruilen.
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

De garage heeft aangeboden het probleem op te lossen heb de auto nu bijna 3 weken . Uiteraard gekocht zonder garantie . Hij heeft de auto geflust en met speciaal schuim de zuigers ingespoten gereinigd ook de kleppendeksel pakking vervangen deze lekte iets . Jurofoon gebeld voor info . Heb weinig kans dit te winnen in een zaak comfirmiteits bescherming voor consumenten geld alleen . Met aankoopkeuring goed huiswerk over de garage . Bovendien zeggen hun hij wil het oplossen . Hij heeft revisie voorgesteld . Met als voorstel wij materiaal en hij uren . Of als dat te duur word andere auto . Al met al ik als volvo gek een ruim jaar al aan het kijken geweest . Vind dit erg jammer . En ik weet echt niet wat te moeten nu . En voor jullie info schatkist is leeg .
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik zou voorstellen of ze de auto willen terug nemen. Evt minus een klein bedrag. Overigens vind ik wel dat ze het netjes aanpakken, je hebt de auto immers zonder garantie gekocht (en waarschijnlijk korting gekregen?)
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Hallo fijn dat u reageert . Ik heb het met de garage over terugnemen van de volvo gehad . Maar zijn voorkeur gaat uit naar repareren . De auto is gisteravond pas teruggekomen er is na de flush schoonmaakbeurt nog weinig meegereden ik wil morgen een lang stuk snelweg gaan rijden met de auto eens kijken wat er gebeurt of ie weer olie gaat gebruiken en schokkerig gaat rijden bij warme motor . Zoja dan zet ik m weer bij de garage neer en zal er gekeken moeten worden naar een oplossing .
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Ruud 1975 schreef: De garage heeft aangeboden het probleem op te lossen…..
Ik zie het probleem niet, of kan iemand me eens bijpraten ?

laatste Volvo (960) verkocht
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Ik zie mischien in u jullie ogen problemen . Ik maak me gewoon druk of de auto nog goedkomt . Het is zon mooie auto vind dit zo balle . En ik weet dat ik stap voor stap nu moet afwachten of de flush geholpen heeft .
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

ik zou me helemaal geen zorgen maken op dit moment. Als de garage aangeeft het te zullen oplossen, moet je daar alsnog van uit gaan. Geen zorgen voor morgen dus.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

De garage biedt aan het op te lossen maar jij moet de onderdelen betalen ?

Tja kopen zonder garantie is een beetje een loterij, als het goed gaat heb je een goedkope auto, als het fout gaat verlies je.

Dergelijke verhalen zijn net de reden dat ik steeds recente Volvo’s koop bij een offciele Volvo dealer, ben gewoon te bang om dergelijke problemen tegen te komen.

Mijn huidige S90 stond zelfs te koop bij een andere dealer, ik heb mijn dealer beleefd gevraagd of zij eventueel die auto willen overbrengen zodat ik hem bij hun kan kopen, en dat is ook zo gebeurd alhoewel het niet de normale gang van zaken is.

Fingers crossed dat het goed komt met je V50.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Dank voor jullie berichten ik ga ook duimen en hou jullie op de hoogte .
Gebruikersavatar
m1karabijn
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36

BlackcurrantV70 schreef: De garage biedt aan het op te lossen maar jij moet de onderdelen betalen ?

Tja kopen zonder garantie is een beetje een loterij, als het goed gaat heb je een goedkope auto, als het fout gaat verlies je.

Dergelijke verhalen zijn net de reden dat ik steeds recente Volvo’s koop bij een offciele Volvo dealer, ben gewoon te bang om dergelijke problemen tegen te komen.

Mijn huidige S90 stond zelfs te koop bij een andere dealer, ik heb mijn dealer beleefd gevraagd of zij eventueel die auto willen overbrengen zodat ik hem bij hun kan kopen, en dat is ook zo gebeurd alhoewel het niet de normale gang van zaken is.

Fingers crossed dat het goed komt met je V50.
Ja sorry maar dit is appelen met peren vergelijken de man heeft 3250 euro voor de V50 betaald wat heeft jouw S90 gekost?
Is niet met elkaar te vergelijken.
Volvo V50 T5 AUT AWD
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Comfirmiteits garantie . Ieder burger in nederland is beschermt tegen dit soort aankopen de eerste 6 mnd na aankoop . Er heerst volgens de uitspraken in de jurispidentie alleen wel dat de consument zich goed over de auto moet informeren . Dus proefrit goed de auto bekijken en een aankoopkeuring laten uitvoeren . Conclusie als je een 4e handsje koopt is het belangrijk dat je of een monteur meeneemt .of je laat een aankoopkeuring uitvoeren . Door schade en schande word men wijs . Ik wist dit niet eigenlijk heb je bij elke aankoop garantie ook al teken je een koopovereenkomst waarop staat gezien bereden en akkoord bevonden . Ik ben overgeleverd aan de coulantie van de garage .
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

En dan heb je ook nog het redelijkheidsbeginsel, als je voor ca. 1/10 van de nieuwprijs een auto koopt van 14 jaar oud, kan en mag je niet verwachten dat er geen kosten aan zullen komen.
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Klopt zeker maar als de olie schraapveren kapot zijn en blijven is de auto eigenlijk total loss zeker in verhouding tot de dagwaarde van 3000 dus . Het is en blijft lastig verhaal .
Ruud 1975
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.05.2019 - 19:54

Vandaag 125 km gereden en een anderhalf uur na stilstand gepeild de stok is kurkdroog . Coclusie het flushe heeft niet geholpen
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

m1karabijn schreef:
BlackcurrantV70 schreef: De garage biedt aan het op te lossen maar jij moet de onderdelen betalen ?

Tja kopen zonder garantie is een beetje een loterij, als het goed gaat heb je een goedkope auto, als het fout gaat verlies je.

Dergelijke verhalen zijn net de reden dat ik steeds recente Volvo’s koop bij een offciele Volvo dealer, ben gewoon te bang om dergelijke problemen tegen te komen.

Mijn huidige S90 stond zelfs te koop bij een andere dealer, ik heb mijn dealer beleefd gevraagd of zij eventueel die auto willen overbrengen zodat ik hem bij hun kan kopen, en dat is ook zo gebeurd alhoewel het niet de normale gang van zaken is.

Fingers crossed dat het goed komt met je V50.
Ja sorry maar dit is appelen met peren vergelijken de man heeft 3250 euro voor de V50 betaald wat heeft jouw S90 gekost?
Is niet met elkaar te vergelijken.
Vind ik niet, het gaat om het principe, als ik met 3000€ mijn schatkist geplunderd heb, zou ik die 3000€ niet besteden aan een auto van 14 jaar oud, zonder garantie, dat is een loterij en als je dan verliest heb je pech.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”