Volvo V50 Airco condensafvoer van de airco

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
V50liefhebber
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.04.2019 - 17:19

Beste nieuwe Volvo vrienden,

Sinds vorige week trotse eigenaar van Volvo V50 2.4 (2005).

De vorige eigenaar had netjes alle gebreken verteld vooral de natte vloer onder de bijrijdersstoel (precies achter de verwarming/airco uitlaat onder de stoel)
Gelijk uitgezocht wat de oorzaak is. Kwam al snel achter dat het niets te maken heeft met deurrubbers of schuifdak (die heb ik niet). Toen gelijk de paravan bak verwijderd
en afwatering gecontroleerd, deze was verder schoon en de kitnaden zijn verder netjes dicht, wel kwam ik een vreemd voorwerp tegen wat voor de ingang van de kachel lag,
een soort schuim isolatie (Acoustische isolatie) ik heb de regenhoed verwijderd en deze isolatie verwijderd want hij lag echt voor de opening en de vorm paste gewoon niet daar.
(zie foto) uiteindelijk alles terug gemonteerd. Mijn vermoeden is dat het met de airco condensafvoer te maken heeft, deze wil ik gaan schoonmaken.

Mijn vraag is eigenlijk:
-Wat moet ik allemaal demonteren (bijrijders kant) om daar bij te komen?
-Hoe krijg ik de bekleding gedemonteerd
-Zit de afvoer tegen de tunnel aan?
-Weet iemand waar de acoustische isolatie hoort te zitten (zie foto)

Ik denk dat ik maar gelijk de interieur filter ga vervangen en schoonmaken
Ik zag 2 methodes om deze te vervangen: via de linker kant en gaspedaal demonteren of via rechterkant met het demonteren van de handschoenen bak etc.
Welke methode is de beste?

Super bedankt alvast...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door V50liefhebber op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

via de rechterkant, dus het handschoenenvakje? Heb ik nog nooit meegemaakt bij deze types.
Ik vervangen het pollenfilter altijd via het gaspedaal. Deze losdraaien, en niet vergeten je auto niet op het contact te hebben als je het gaspedaal loshaalt :)
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
henk701
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 05.02.2017 - 19:01

Dat stuk schuim hoort aan de zijkant,in de buurt van het scharnier van motorkap te zitten.
Als het goed is zit er aan de andere kant ook een.
Is een soort afsluiting,zodat geen dampen of stank van motor onder het parafaan komt.
henk701
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 05.02.2017 - 19:01

Als je de bekleding aan bijrijderskant lostrekt,zie je de afvoer van airco zo zitten.
Langs de zekeringenkast ff losmaken.
En pollenfilter zit langs(achter)gaspedaal.
Via bijrijderskant kom je er volgens mij niet bij.
zo zit het bij mijn c30 ik denk dat een v50 eender is.
V50liefhebber
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.04.2019 - 17:19

Bedankt voor jullie reacties!

Dus als ik het goed begrijp alleen het zekeringskastje weg demonteren en dan krijg ik de bekleding makkelijk los aan de bijrijders kant?
En dan kom ik makkelijk bij de condensafvoer?

Bedankt voor de tip met de sleutel ;)
Ik zal de pollenfilter vanuit de linkerkant vervangen....
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”