Camera beveiliging.

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Beste lezer, afgelopen week kwam de achterbuurman melden dat ze in de nacht bezoek hebben gehad. Niet het bezoek waar je op zit te wachten en dus kwam het idee om camera's te plaatsen. Inclusief recorder.

Vervolgens ga je zoeken, filtert Aliexpress eruit en er blijven maar 10.000 opties over ... Maar welke te kiezen is de vraag? Hoe heeft u dat gedaan om uw have en goed te bewaken? Er is gewoon te veel keus in dit land.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wij hebben een domecamera hangen.
Ding geeft een haarscherp beeld zowel overdag als in het donker, zit aangesloten op het thuis netwerk en door middel van een app is hij te besturen en kan je de beelden direct terug kijken.
Is ook zo in te stellen dat hij bewegingen volgt, meldingen kan geven op geluid of beweging, etc.

Ding was niet de goedkoopste maar nog geen seconde spijt van gehad.

Geeft bij ons het gemak dat als we niet thuis zijn de beestenboel een beetje in de gaten kunnen houden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ik heb twee jaar geleden gekozen voor een set van Dahua (4 camera's + networkrecorder). Aangeschaft via het IPcamtalk-forum. Daar is de eigenaar Andy van Empire Technology (ook op Ali te vinden) actief en staat als zeer betrouwbaar aangeschreven. Hij laat de verzending vanuit Engeland plaatsvinden waardoor je geen invoerrechten e.d. betaalt. Betaling via PayPa,l, dus relatief veilig. Ik heb geen seconde spijt van de aanschaf. De set werkt zeer stabiel en is uiteraard ook van buitenshuis te bekijken.
Op Aliexpress kun je zien wat hij verkoopt: https://nl.aliexpress.com/store/1200032 . Zijn forumnaam op www.IPcamtalk.com is EMPIRETECANDY .
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ik gebruik een Netatmo Presence buitencamera. Beelden worden via WiFi op Dropbox opgeslagen en geen recorder nodig. Voldoet voor mij prima.
https://www.netatmo.com/nl-nl/security/cam-outdoor
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Wij hebben hier 6 camera's van Foscam. Bedrijf zit in Groningen en heeft goede service. Een deel van de camera's staat zo ingesteld dat er bij beweging een foto wordt opgeslagen, een deel neemt continue op. Alles is op afstand te benaderen via de Foscam app op pc of smartphone. En, belangrijk, je kunt zelf je wachtwoord wijzigen.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat bedoel ik : opties genoeg. Maar ik zie wel namen die ik op internet ook al tegenkwam. En niet in negatieve zin.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik zou die ip-camera's scheiden van het huidige netwerk en er een firewall tussen hangen die alles behalve de smartphone blokkeert. Zowel ingaand als uitgaand. Geen zin in meekijkers omdat de onbekende fabrikant kwade bedoelingen had en/of een prutsproduct aflevert.
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Dat hebben wij ook gedaan inderdaad en toen viel ons op dat je bij de goedkopere camera's niet het wachtwoord kunt wijzigen. Dat leek mij een brug te ver! ;)
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Hier was een paar jaar terug ook sprake van een inbraakgolf. Nadat ik een camera goed zichtbaar opgehangen heb, is er in de buurt niet meer ingebroken 8) . Welke? Geen idee, 1 van de goedkoopste via Ali besteld. Evenals de recorder. De harde schijf heb ik dan wel weer in Nederland besteld omdat die bij Ali eerder duurder dan goedkoper zijn. Inmiddels hangt er een 2e camera onder het afdak. Het hele katje communiceert met elkaar via het Onvif-protocol.
Er zijn er ook nas-servers (bv Synology) waar je, al dan niet via een te kopen licentie, camera's op aan kunt sluiten. De nas-server fungeert dan tevens als recorder.
Overigens alle waar naar z'n geld: camera 1 hapert inmiddels regelmatig. Na de verbouwing komt daar dan ook een andere voor in de plaats. Vooralsnog is hij ook werkeloos nog afschrikwekkend genoeg.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb mij er natuurlijk ook zelf in verdiept en kwam onder andere op de site van sitcon.nl Ook niet slecht, net als de hier genoemde namen. Maar ja, iets met bomen en bos.

Het wordt nog een dingetje om het juiste te kopen met zoveel aanbod.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hier hebben we een Duitse staande.
In de nacht werd ik om 3:30 wakker van een ringtone van iemand die op ons terras liep.
Rechtop in bed, 4.5mm geladen en een schreeuw dat ik de hond los liet, voetstappen sneller dan goed voor de persoon was.
De hond ging helemaal los in zijn bench en tegen de tijd dat ik een broek om de kont had en buiten stond was de persoon weg.
Nooit last weer gehad...
Ik bel overigens geen politie.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

jalex_h schreef: 20.06.2020 - 15:55 Hier was een paar jaar terug ook sprake van een inbraakgolf. Nadat ik een camera goed zichtbaar opgehangen heb, is er in de buurt niet meer ingebroken 8) . Welke? Geen idee, 1 van de goedkoopste via Ali besteld. Evenals de recorder. De harde schijf heb ik dan wel weer in Nederland besteld omdat die bij Ali eerder duurder dan goedkoper zijn. Inmiddels hangt er een 2e camera onder het afdak. Het hele katje communiceert met elkaar via het Onvif-protocol.
Er zijn er ook nas-servers (bv Synology) waar je, al dan niet via een te kopen licentie, camera's op aan kunt sluiten. De nas-server fungeert dan tevens als recorder.
Overigens alle waar naar z'n geld: camera 1 hapert inmiddels regelmatig. Na de verbouwing komt daar dan ook een andere voor in de plaats. Vooralsnog is hij ook werkeloos nog afschrikwekkend genoeg.
Hier hangt de camera ook redelijk in het zicht, in de nacht gaan de infrarood lampen branden aan de voorkant en die zie je ook heel goed.
Merk wel dat men zich wat beter gedraagd als ze voor de oprit langs komen gefietst of gewandeld waar men vroeger nog wel eens wilde schreeuwen of wat meer gooide.

Overigens wachten we hier ook niet af als iemand het nodig mocht vinden hier in de nacht rond te lopen...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

In het zicht ... We hebben wat foto's gemaakt van mogelijke cameralocaties en een naast de voordeur zou kunnen. Dan zien we meteen de hele oprit en zakelijke bus. Hij kan ook wat hoger aan de muur maar dan komt wellicht alleen een capuchon in beeld en geen gezicht.
Achter hebben we 2 opties. Op het schuurtje achterin de tuin die het paadje langs de garage ziet en een stuk van de schutting aan de zijkant, of hij komt aan de bijkeuken gericht op het huisje en de schutting maar dan is dat paadje niet zichtbaar. Maar in dat geval zou de voordeurcamera de persoon al gezien hebben.

Wat we aan huis schroeven kan bedraad, eventueel PoE, maar aan het huisje moet het toch echt draadloos naar de recorder.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

De camera op de schuur heb ik met een powerline-adapter aan het netwerk geknoopt. Werkt prima.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Naast de voordeur; dan kun je ook een slimme deurbel nemen. Kun je ook met de pakketbezorger spreken (en vragen of hij het pakketje in de kofferbak van je XC40 P8 kan achterlaten ;-) )

De deurbel hangt lig op de juiste hoogte om iemand recht in het gezicht te kijken. De meeste moet je wel een cloud abonnement bij nemen, maar dan zijn de beelden bij een inbraak iig veilig.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Slimme deurbel ... Die verhalen ken ik en vallen buiten onze interesse. En dat komt door de bijbehorende cloudfunctie met dubieuze achtergrond. Overigens heb ik wel systemen gezien met 2-weg communicatie.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

De slimme deurbellen zijn qua privacy niet slechter of beter dan 80% van de andere camera's. Voor wat betreft IT security zijn die deurbellen vaak beter, doordat het software onderhoud veel actiever is en ze automatisch voorzien worden van de nieuwste firmware.

Door de cloud functie zijn deze apparaten op het lokale netwerk vaak niet benaderbaar, wat in ieder geval het lokale risico (voor je eigen netwerk) beperkt. Zolang de leverancier zich aan de lokale wetgeving houdt is er niet veel aan de hand.

Velen roepen over de privacy van die apparaten, maar weinigen lezen daadwerkelijk de privacy en gebruiksvoorwaarden.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Beeldjes die lokaal opgeslagen worden in plaats van bij Google in Groningen kan geen enkele privacyverklaring tegenop. Als er dan ook nog voor zorgt dat camera's fysiek gescheiden leven en niet in staat zijn om het internet te bereiken dan ben je verder dan menigeen die RIng, Toon of Alexa hun gang laat gaan binnen de zelfverklaarde privacyverklaring.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Jelmer de Jong schreef: 22.06.2020 - 14:03 Beeldjes die lokaal opgeslagen worden in plaats van bij Google in Groningen kan geen enkele privacyverklaring tegenop. Als er dan ook nog voor zorgt dat camera's fysiek gescheiden leven en niet in staat zijn om het internet te bereiken dan ben je verder dan menigeen die RIng, Toon of Alexa hun gang laat gaan binnen de zelfverklaarde privacyverklaring.
Als je technisch vaardig bent en het leuk vind om hier tijd aan te besteden; eens, mits dit matcht met wat je probeert te beschermen (als de NAS in de meterkast mee gaat heb je niets). De meeste mensen kunnen dit bij lange na niet goed inrichten zelf en ik heb zelfs wat techneuten gezien die beter moesten weten dit fout zien doen in bedrijfsnetwerken. (en alle apparatuur die je inzet moet ook weer onderhouden worden).

Een goede adblocker doet denk ik meer voor je privacy dan een slimme deurbel kan schaden.

De boodschap; je moet het in perspectief zien. Dat wat je wilt beschermen versus de tijd en middelen die je hebt om er in te steken. Niets is helemaal veilig, je kunt alleen het risico acceptabel maken.
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 617
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Wij hebben hier 4 Foscam's hangen en ik neem continue op. De opnames worden rond de twee maanden bewaart. Jammere alleen van Foscam is, is dat hun plug-in om beelden op je PC te bekijken alleen onder Internet Explorer werkt.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”