1 ipad scherm delen

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jhartog
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09.04.2013 - 13:00

Ik rij sinds 3 weken met veel plezier in een V40. Nu ga ik binnenkort met de auto en 2 kids op reis. En ik wil graag 1 ipad gebruiken voor entertainment achterin.

Heeft iemand ervaring met de Arkon TAB3-RSHM Deluxe houder, waarmee je scherm tussen de stoelen kan plaatsen, zodat ze scherm delen?
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Gebruikersavatar
ex-Mooseman
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
Locatie: WVL

Als je de iPad vast plaatst, en dan nog tussen de stoelen, dan beperk je het bedieningscomfort enerzijds (door de afstand achterbank/iPad, in combinatie met korte armpjes van het achterin-volkje), en de mogelijkheden om er andere dingen mee te doen dan 'filmpje kijken'.

Ideaal is voor elk van de kids een toestel, natuurlijk. Hangt ook wat van de leeftijd van je kids af.
De mijne zijn 7 en bijna 11 en hebben de appstore bijna leeg gehaald (gelukkig allemaal gratis games), zodat ze vermaak genoeg hebben. Daarnaast staat er op elke iPad nog een filmpje of 10, 11. Meer dan voldoende om zich 900 km koest te houden. Ze hebben al het verstand en de handigheid om de iPad gewoon op de schoot of op de knieën te houden. De oudste heeft de voorkeur aan de iPad Mini van mijn vrouw, de jongste verkiest de gewone iPad (die zou van mij moeten zijn ?)
Gebruikersavatar
Rutger
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
Locatie: Het mooie Limburg
Contacteer:

Niet iedereen heeft de centjes om twee of meer iPad's aan te schaffen...

En OT, ik heb geen ervaring met die houder.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Gebruikersavatar
jhartog
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09.04.2013 - 13:00

ik heb wel 2 ipads (mijn vrouw 1 prive en ik 1 zakelijk) maar dat terzijde.
ik wil er gewoon maar 1 gebruiken en mijn oudste (3 jaar) krijg ik er sowieso wel mee stil. mijn jongste is net 1, dus die zal ook mee willen kijken.

Daarnaast, als ik de ipad niet ophang dan zit hij met dat ding op schoot, met mogelijke misselijkheid als gevolg...

eventueel alternatief voor het ophangen? of 2 losse dvd schermen (zag dat philips nu iets heeft voor 100 euro)
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Brodit heeft mounts voor aan de kopsteunen, voor de iPad.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
jhartog
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09.04.2013 - 13:00

maar sluit dat mooi aan met de stoelen?
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Gebruikersavatar
ex-Mooseman
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
Locatie: WVL

Volvo-stoelen zijn door hun design niet zo eenvoudig om iets aan te monteren, lijkt me.

Drie en één is inderdaad nog wat jong om elk hun iPad op de schoot te houden. Een gemeenschappelijk scherm in het midden zal wel lukken, als het alleen om filmpjes kijken te doen is.

DVDspeler hebben we verschillende jaren gedaan, en om de drie jaar moest het setje toch vervangen worden. Plus een heel gedoe met kabeltjes en DVDschijfjes.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ze zijn speciaal voor Volvostoelen gemaakt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”