iPhone display doorlussen naar rti monitor

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
MartyFish
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.10.2011 - 19:33

Heb eindelijk een v70 (my2000) gekocht en wil graag het rti schermpje (4:3) gebruiken als een kloon display voor mijn iphone zodat bijvoorbeeld de tomtom op mijn iphone te zien is op het rti scherm. De Iphone heeft een component video uitgang via de koptelefoon aansluiting dus heb een video-ingang op het scherm nodig.


Ik heb door het forum gespit maar zie door de bomen het bos niet meer dus hoop dat iemand ideeën heeft hoe dit op een simpele manier te tackelen. Ik kan me zo voorstellen dat dit voor velen een interessante optie kan zijn i.p.v. aansluiten van dure VDO systemen o.i.d.


iemand een idee?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hi,

Wat voor iPhone heb je?
Is deze gejailbreaked / kun / wil je die jailbreaken?
(dat zal namelijk moeten voor display cloning).

Zo ja, dan prima oplossingen!
Graag bericht, dan laat ik je weten wat de opties zijn.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Op een oudere generatie iPhone (pre 4s) kun je dat vergeten, het werkt wel maar gaat ongeveer met 1 frame per seconde. Oudere iPhones zijn gewoon niet krachtig genoeg. Het is namelijk geen kwestie van video-out maar van klonen van het scherm.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Laat de beste eerst eens antwoord geven?
En ook 1fps is prima voor navi...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

De nieuwste iPhone heeft gewoon display mirroring via HDMI of VGA, is daar niks aan te converteren zodat het op een eenvoudige gele tulpstekker van de Break-In Box kan Bob? Heb er zelf ook al over lopen dromen...
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Met een convertor van HDMI naar Composiet video zou dit kunnen... maar anders niet, de iPhone wil een stekker zien die zich aanmeldt als HD video-output (en stuurt dan ook alleen die signalen uit, geen composiet)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Dus: met een elastiekje je iPhone aan het RTI scherm hangen is veruit het eenvoudigst?
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat lijkt me een weinig serieus antwoord naar de vraagsteller...
Laten we op antwoord wachten van de vraagsteller dan kunnen we 'm goed helpen, toch?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Ik heb het geprobeerd en geloof me: het is een grote teleurstelling. Ik zou voor dit doel nooit een VBB aanschaffen. Ik heb overigens niks gezegd over converteren, de iPhone moet het beeld 2 keer opbouwen en daar is het apparaat gewoon niet krachtig genoeg voor. Je kunt beter een leuke chinese android tablet kopen. Voor 99$ heb je een apparaat dat SHD doet, oftwel 2160p. Beter dan prutsen met iPhones, kabeltes en een vbb,.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hij kan toch gewoon met een imiv met video aan de slag? Ipod en ipod video en ingang voor AV...
Maar goed wij wachten op antwoord, laten we se discussie niet voor de vraagsteller gaan voeren...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2347
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Leuk dat dit nu toevallig voorbij komt. Ik zit met hetzelfde. Ik heb het getracht met mijnn Ipod touch 1st gen en ook dara mete en jailbreak niet echt het gewenste resultaat. Met de Ipad en Iphone 4 nog niet gedaan.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , XC60 2.4D 2010
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
MartyFish
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.10.2011 - 19:33

VolvoTech schreef:Hi,

Wat voor iPhone heb je?
Is deze gejailbreaked / kun / wil je die jailbreaken?
(dat zal namelijk moeten voor display cloning).

Zo ja, dan prima oplossingen!
Graag bericht, dan laat ik je weten wat de opties zijn.
Heb een nieuwe 4s!
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ok! En inzake jailbreaken?
Wat voor zover bij mij bekend is dat een vereiste voor screen-doublering.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
flipjebetuwe23
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37

dus nog geen jailbreak
v70n t5
CFE
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Moest me er even in verdiepen, maar snap waarom nu, die is er nog niet zoals het zou moeten zijn.
Maar goed;
Als je gejailbreaked hebt zijn er 3 proggies nodig om eea goed op het scherm van je RTI te krijgen;
noaccessorysplash, unlock en displayout hebben het voor een andere klant helemaal mogelijk gemaakt via een iMIV met Video opties.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
MartyFish
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.10.2011 - 19:33

Even op een rijtje voor mij als relatieve leek:
- Iphone 4s jailbreaken.
- noaccessorysplash installeren (lees dat dit onder iOS5 nog wat problemen geeft)
- Een IMIV kastje kopen (welke precies?)
- hoe sluit ik die aan op de RTi?

Als we dan toch bezig zijn, mag ik er met de IMIV vanuit gaan dat mijn iphone ook te besturen is via de HU-603 en stuurbediening?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hi,

Deze set is je basis:
http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... cts_id/193

Kan:
- iPod/iPhone muziek afspelen via HU
- iPod/iPhone video afspelen via en RTI scherm
- Als jailbreaked : alles naar je RTI scherm
- Stuurwiel bediening voor audio
- Als afspeellijsten in gebruik; naam afspeellijst, naam artiest en naam liedje op je HU zichtbaar en aankiesbaar.


Hebben het zelf ff op een 4 geprobeerd waar nog geen iOS5 op stond, maar werkt goed met jailbreak, filmpjes kan zelfs, maar is wat schokkerig, die kun je beter gewoon via de normale manier van filmpjes afspelen doen.
(da's dus via de Video optie in je iPhone)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
flipjebetuwe23
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37

s6 maar volgens mij is er nog geen jailbreak voor een 4s !!
v70n t5
CFE
MartyFish
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 31.10.2011 - 19:33

Klinkt goed! Het feit dat ik het eerst geleverde 4:3 beeldscherm heb (met originele CD nav) is geen probleem?
Gebruikersavatar
ivoandriessen
5th Gear member
Berichten: 1212
Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
Locatie: Numansdorp

Ik heb ook pas een 4S gekocht en vond dit wel een interessante vraag. Ik heb de set die Bob aangeeft hierboven.

iPhone is niet gejailbreaked. Vanochtend geprobeerd wat ie nu al doet. Kan inderdaad gewoon muziek en video afspelen. Video via de youtube app gaat ook goed. Als leuke bonus gebruikt de navigatie app die ik gebruik op de iPhone, navfree, ook de tv-out. Die navigatie komt dus ook op mijn rti scherm. Andere programma's heb ik niet geprobeerd.

Enkele kanttekeningen: je kan geen navigatie meer instellen zodra het beeld op de rti verschijnt. Scherm van de iPhone is dan gelocked (hier zullen de jailbreak apps wel een oplossing bieden denk ik) en zodra je video gebruikt dan laadt de iPhone niet meer op. Ik krijg dan netjes in beeld dat de aangesloten accessoire geen opladen ondersteunt.

Voor het volledige beeld naar de RTI en ook het kunnen gebruiken van het scherm zal de jailbreak dus wel nodig zijn gok ik (zoals Bob al aangeeft ;-)).
Afbeelding

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”