parrot mki9200 en volvotech mmmi

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
emiel23
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 01.08.2014 - 10:39

Ik wou jullie dit ook niet onthouden,
Het is al weer ff geleden, maar een poosje terug heb ik een parrot mki9200 ingebouwt in mijn v50 2006 high performance
En daarbij heb ik gebruik gemaakt van
Volvotech,s mmmi systeem wat tamelijk makkelijk was te installeren en de moeite waard is!
Systeem werkt alsof het (en dat is het eigenlijk ook) geïntegreerd zit in de auto!
Ik vond het eerst een lastige keus welke parrot ik zou nemen, want ik vind persoonlijk niks lelijker dan zo,n scherm ergens midden op je dashboard waar het overduidelijk niet hoort.
Ik dacht als ik de kleinste neem valt hij het minst op, maar de grootste kan veel meer!
Uiteindelijk heb ik, al zeg ik het zelf wel een hele leuke plek gevonden voor de parrot
Een beetje creatief geknutseld en een mini usb verlengkabeltje was alles wat ik nodig had!
Een hele uitbouw!
Links onder het handschoenen kastje zie je de mmmi unit
Di3 zonder al te veel moeite is aan te sluiten op glasvezelkabel van de auto.
En de orginele draadje van de parrot komen te vervallen
Al met al viel de aansluiting reuze mee
Ik moest alleen even bob bellen om te vragen welke kleurtjes voor de stroom waren.
 Afbeelding
 Afbeelding
 Afbeelding
In eerste instantie had ik de aansluitingen
Usb ipod en aux achter het waterfall console gedaan
 Afbeelding
Maar later heb ik de hele middenconsole vervangen
Hier staan een paar fotos daarvan
 http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=67632
En toen heb ik de usb aansluiting op de orginele plaats gemaakt in het armsteun bakje
 Afbeelding
De parrot zit er al even in, en ik moet zeggen dat het allemaal uitstekend werkt
Ik heb vroeger eens in mn bmw een kastje gecht van grom, maar dat was nogal een tegenvaller voor mij
Deze mmmi aansluiting werkt een stuk beter!
Het knopje om de parrot mee te bedienen was ook iets waar ik lang over moest nadenken!
Eerst wou ik hem misschien rechts onder mn stuur maken, maar al die tijd dat ik erover dacht lag hij bij de automaat, en na een poosje had ik bedacht dat dat eigenlijk wel de beste plek was!
Zo kon ik er bij én mn vriendin, en als er iemand achter in zit kan die het kastje ook bedienen!
 Afbeelding
alfa 33 1.4i
alfa 156 1.8ts
alfa 156 2.0jts
bmw e39 525i special edition
Volvo v50 2.4 summum 170pk
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik heb ook die parrot. Soms wil hij weleens haperen en moet ik het schermpje van de connector halen om als het ware te resetten. Ik hoop dat jij daarbniet mee te maken krijgt... Wel crea ingebouwd!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
emiel23
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 01.08.2014 - 10:39

Ok, nou hij zit er al wel een half jaar in nu, en ik heb nog geen problemen ermee gehad!
Hoop dat dat zo blijft!
alfa 33 1.4i
alfa 156 1.8ts
alfa 156 2.0jts
bmw e39 525i special edition
Volvo v50 2.4 summum 170pk
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Updatje doen alstie af en toe hangt!
(schijnt met bepaalde telefoons, met name HTC, nogal hakkelig en stoterig te werken en derhalve in zijn proggie te hangen soms).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Carlsson 900

@VolvoTech.
Dat "bepaalde" telefoonmerk heeft ook problemen met de originele "BlauweTand" van Volvo.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

VolvoTech schreef: Updatje doen alstie af en toe hangt!
(schijnt met bepaalde telefoons, met name HTC, nogal hakkelig en stoterig te werken en derhalve in zijn proggie te hangen soms).
Ik heb de laatst beschikbare software al. Zat er al op...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Pas op! Versie 3.0 vereist andere hardware, dus check eerst je hardware voor je gaat updaten. 3.0 doet het NIET op oudere hardware. gevolg: nieuwe Parrot kopen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

3.0 laat zicht niet installeren op 'oude' hardware. 3.0 kan wel crashen tijdens update maar dat is een garantie kwestie...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
SupaYoshi
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30.08.2018 - 18:57

Hi, ik heb een S40 en wil graag hetzelfde met het schermpje doen van de MKI9200, echter is mijn kapje, bovenin zoals jij dat nu hebt, heel anders als bij de V50, jij hebt een mooie ïnkeping" dat heb ik niet, is dat anders bij de V50, en zou dat passen op de S40, 2006?
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”