IMIV Classic (denk ik)

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik heb een andere auto gekocht. Zodra ik deze in de achteruit zet, zie ik op het RTI scherm wat er achter de auto gebeurd. Leuk. Zit ook een kleine camera op de kofferdeksel. Verder kan ik niets vinden anders als dit in de kofferbak;

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik Volvo Tech een mail getracht te sturen via hun website, wat een aantal keer niet lukte. Uiteindelijk wel (voor mijn gevoel) maar ik heb nog niets gehoord dus ik dacht vraag het hier; Hoe kan ik / of kan ik uberhaubt, met dit ding muziek via IPOD af spelen / EN video op de RTI afspelen?

Wat moet ik bij bestellen?
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Wacht even op antwoord van Bob of Ed. Die hebben er verreweg het meeste verstand van.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Dani
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11.07.2005 - 09:28
Locatie: Groningen

Ik heb net zo'n ding in mijn s60 gehad. Werkte prima! Zorg wel dat je een type ipod van uiterlijk 2006 gebruikt anders werkt t niet. Ik vermoed dat je ergens een kabel mist. Ik zie de melbus kabel bijvoorbeeld niet op de foto. Deze is voor de communicatie wel nodig. Beste even wachten op antwoord van bob idd. Hij weet er echt alles van.
S40 1.8 >> S40 1.6 Business Line >> S40 T3 Momentum >> S60 T5 Summun >> S80 2.5T Momentum
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Thanks. Ja ik wacht al een week eigenlijk en de garage wilt 'm toch graag gaan afleveren. Via de site / hier / tel word niet echt gereageerd ofzo :(
Laatst gewijzigd door Bart Giesen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Misschien in je spambox kijken, hebben al 3x geantwoord :-)

Zal hier ook nog amtwoorden straks
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik heb zojuist nog gekeken, maar het spijt me, zie echt geen mail. Zal wel aan mij liggen. Ik lees dat je nog wilt reageren hier, dus ik zal nog 1x (voor iedereen?) het probleem uitleggen.

Ik heb een S60 uit 2009 gekocht met RTI. Ik heb als onderdeel van de deal, de Performance speakers & de HU650 laten vervangen voor Premium speakers / versterker en HU850. Achterin de auto ligt los bovenop de DVD-speler een;

-IMIV Classic: A1.812.0000
-FW: CDC-TV/44
-MFD: 06/2011
-Rev: 01


Voorin de auto zit een ontzettend lelijk Parot ding. De twee kabels die vanaf de IMIV (Right / Left) komen, lopen naar deze set. Deze set zal volledig worden gedemonteerd incl. deze 2 kabels. Er zit ook een camera op, deze geeft alleen beeld (helaas geen lijntjes) op het RTI scherm. Dat werkt dus netjes. Hoe die lijntjes erop moeten komen, geen idee.

Op de foto zie je een DIN-stekker losliggen. Werkelijk geen idee wat dit is. De navigatie werkt gewoon, camera achter ook.

Concreet;
1 Ik wil graag film en muziek via een IPOD kunnen spelen op het RTI / speakers. Ik heb dan in ieder geval nodig de Ipad kabel ( http://www.volvotech.eu/parts/imiv-ipod ... ilter=9,33 ). Deze gaat vanaf de IMIV naar armsteun / dashboardkastje. Moet de IPOD in handbereik liggen? Ik bedoel, kan dit ding niet gewoon achterin liggen bij de IMIV? Of moet je hem iedere keer handmatig aan / uit zetten?

2 Wat ik kan opmaken uit de handleidingen die ik links en rechts kan vinden, loopt er 1 zwarte (melbus?) kabel met 8-polige din aansluiting van radio naar de DVD speler. Er moet een stekker vanaf de dvd unit naar de IMIV. Is dat de 8-13 kabel ( http://www.volvotech.eu/melbuscable813? ... ption=true) (13 in de dvd en 8 in de IMIV)? Als ik deze heb aangesloten, moet alles toch in orde zijn lijkt me?

3 Welke IPOD word aanbevolen door julie voor video en muziek?

4 Ik begrijp dat je je moet aanmelden bij http://www.imiv.ca/ voor de firmware, maar ik kan me nergens aanmelden :S alleen inloggen?

Alvast bedankt voor de moeite. Ik heb echt geen antwoord in de mail mogen ontvangen. Maar dan weet ik zometeen wat ik bij jullie moet bestellen!
Laatst gewijzigd door Bart Giesen op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Iets met Peugeot in je mailadres toch? (misschien gaat het daarom fout ;-)

Je hebt een iMIV Classic zo te zien.
Parrot zou ik laten zitten, maar eventueel scherm weg werken in je handschoenenvak.
Je kunt dan BT bellen, BT audio streamen en wat die Parrot nog meer kan, maar via de HU.
(dus muziek afgespeeld via de Parrot loopt via de HU, waarschijnlijk CD-C of TV bron)

Aansluiten iPod :
Kan overal in de auto.
Als je geen iPhone gebruikt (en dus wel iedere keer wil aan-en afkoppelen) kan die ook achterin liggen.

Als je NU al beeld hebt van je camera, dan is je melbus configuratie GOED en zou ik er verder af blijven....

iPod -> Voor video : Classic. Maar let op, video moet je wel handmatig bedienen, dus dan wel de boel naar voren!

Firmware -> is afgesloten op iMIV.CA, die doen geen transacties meer, als er wat nodig mocht zijn kan het via ons.
(maar vooralsnog lijkt me dat niet)


Vooralsnog alleen de iPod kabel bestellen dus maar, zeker als de rest al werkt.
Zou de Parrot dus laten zitten, als er een schermpje aanzit, hoogstends die verplaatsen naar je handschoenenvakje.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

:'( oeps... Ja dat mailadres zag ik inderdaad reactie van je staan... Hahaha... Ho ho, 205jes zijn briljante Peusjoows :D . Maar gebruik dat adres amper meer ;-)

Ik heb de kabel zojuist bij je besteld. P.s. heb je evt. ook wat dubbelzijdig tape (wat in de handleiding staat?)

V.w.b. de melbus; ik vind het zo gigantisch vreemd dat er een kabel (din) los ligt. Misschien nadien gebeurd.

De gehele Parot gaat er toch echt uit. Ik wil alleen Volvo en Tech, verder niks van dat andere. Filmpje kijken zal ik amper doen, maar het is leuk. En BT streamen lijkt me niets. Zet gewoon alle muziek op de Apple en i.c.m jullie product zal dat fantastisch werken met de HU850

Bedankt zover en sorry voor de verwarring.
Laatst gewijzigd door Bart Giesen op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Gister besteld, vandaag keurig verpakt in huis. Thanks!
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”