FH16 700PK. En nog een stpje verder. 750 pk en 3550Nm.

Speciale fotorubriek voor Volvo trucks. Maar ook Volvo bussen laat je hier zien.
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

Ons vlaggenschip FH16 is de keuze bij uitstek voor de langste en zwaarste transporten. Met zijn uitstekende rijeigenschappen, het unieke comfort, de onovertroffen veiligheid en de extreme duurzaamheid kent deze truck zijn gelijke niet op de wegen. De nieuwe D16G-motor biedt een fenomenaal koppel en vermogen, waardoor de FH16 de ware meester van de zware transportsector is.

16,1-liter dieselmotor
540, 600 of 700 pk
Koppel van respectievelijk 2650, 2800 of 3150 Nm
Bakwagen of trekker
Drie verschillende cabines, meerdere cabinevarianten

http://www.strongesttruck.com/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Waaw, dat is eens een leuk werkgerief. :thumbleft:
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Da's leuk speelgoed.

Ook met A label?
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

marsm104 schreef:Da's leuk speelgoed.

Ook met A label?
is verkrijgbaar in Euro 5, dus voorlopig het A label. :P
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Mooie vrachtwaggel!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Zo'n nieuwe FH16 rijdt hier in Pijnacker rond, erg mooi ding! :)

Is dit een antwoord op de MAN V8? (die heeft net iets meer vermogen dan de vorige FH16 met 660 Pk.)
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

NOS schreef:Zo'n nieuwe FH16 rijdt hier in Pijnacker rond, erg mooi ding! :)

Is dit een antwoord op de MAN V8? (die heeft net iets meer vermogen dan de vorige FH16 met 660 Pk.)
Klopt volledig, men wil de zwaarste hebben hé, maar kijk vooral naar het koppel.MAN V8 680pk 2800Nm, VOLVO FH16 700 3150Nmkoppel.
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Gebruikersavatar
herbie5251
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 15.04.2007 - 01:35
Locatie: borculo

wel wat anders dan mn daffodil cf van 310 pk
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Het zijn toch Volvo en Scania (beide Zweeds) die domineren in de truckmarkt.

Supermooie truck die FH!!
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

En trouwens voor het 15de jaar oprij marktleider in Belgie.
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Gebruikersavatar
Beuleppe
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05.11.2008 - 13:19
Locatie: Oost-Vlaanderen Laarne

Ik heb met mijnen Volvo FH "slechts" 420pk en onlangs den 660pk getest das al een groot verschil. Dan er nog eens 40pk bij en het nodige koppel amai waar gaat het stoppen? In ieder geval wel nen fermen beer terug
Laat maar komen zou ik zeggen.
:P :P
Volvo V70 2.4 140pk MY 2001 (bj 12/2000)
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Maargoed jongens, de begrenzer blijft nog altijd op 80 staan :D
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

eXite schreef:Maargoed jongens, de begrenzer blijft nog altijd op 80 staan :D
Jep maar daar komen ze onder praktische iedere omstandigheid zo aan.

Het zwaarste waar ik ooit op meegereden heb zijn zowel een daf XF95/480 handbak als een scania R480(euro 5 zonder adblue). En dan moet ik zeggen dat vooral die daf al fenomenaal accellereerde, dan vraag ik me af wat zo'n Volvo FH16 doet.

Maar wel heel gaaf dat ze instaat zijn zo'n monster te bouwen!

Ik mag dat altijd wel mooie/zware techniek.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Misschien kan Rica nog iets doen aan de 700 pk ! :D
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: lille
Contacteer:

Mijn ervaring is dat de trucks van tegenwoordig ondanks hun massa pk's minder fel reageren dan hun voorgangers.
Het verschil tussen een Scania 143-450 en een 164-480 is enorm.
Bij de oude 143 had je bij het intrappen van het gas een WOW-effect, terwijl dit bij de nieuwere generatie veel minder is.

Niet dat de nieuwe trager is, verre van, maar het "brute" is er af.

Ik had jaren geleden ook al die indruk toen ik mijn Volvo F12-400 even mocht inruilen tegen een F16-500.
Meer koppel, minder brute power...

Het zal nu niet anders zijn.

Maar: wel heel aangenaam rijden in zo'n nieuwere versie. Veel meer koppel op lage toerentallen betekent veel relaxter rijden, minder lawaai, meer souplesse.

De Volvo FH480 is al een geweldige vrachtwagen, in zijn Euro5 uitvoering (met AdBlue) nog soepeler dan in zijn Euro4 versie.
Binnenkort ga ik een weekje rijden in een nieuwe Scania R500 V8 Euro5; met veel plezier eens vergelijken met de Volvo FH.

Wat betreft chauffeurscomfort domineren inderdaad de Zweden, Scania en Volvo, op de voet gevolgd door Daf.
Al de rest bengelt er mijlenver achteraan...
Volvo XC60 D4
Volvo V40 T4
Volvo V40 T3
Volvo S60 D5
Volvo V70 2.5D
Volvo 850 GLE
VW Golf III 1.9 TDI
VW Golf II 1.6 TD
VW Golf I 1.6D
Mazda 818
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Als ik dit zo lees, vraag ik me af: de trucks hebben de laatste jaren veel meer pk's gekregen. Maar betekent dat ook dat ze (veel) zuiniger geworden?
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: lille
Contacteer:

Best wel...
Ik herinner me mijn Volvo F10 turbo uit begin jaren '80, 280 pk en een gemiddeld verbruik van om en bij de 45 liter per 100 km.
Op middellange trajecten, met een gewicht van gemiddeld om en bij de 35-40 ton.
Met 40 ton treingewicht tegen 25-30 km/u de hellingen op de A61 op (Mosel, Hünsrück, Brohltal,...), aan 2300 toeren per minuut.
Een recente vachtwagen verbruikt nu bij hetzelfde gebruik zowat 32 liter per 100 km.
En die gaat met datzelfde treingewicht aan 75 km/u naar boven, aan 1200 toeren per minuut...

De laatste 2 waar ik zelf mee reed: een Scania 124-400 verbruikte 31 liter, een Daf XF95-430 verbruikte 34 liter maar daarmee reed ik meer over secundaire wegen (meer stoppen en vertrekken).

Bovendien is niet alleen het verbruik sterk gedaald ondanks de fors toegenomen prestaties, ook de uitstoot van schadelijke stoffen is verminderd.
En niet zo'n beetje:
Uitstoot vrachtwagens
De fijn stof-uitstoot van vrachtwagens bedraagt ongeveer 45% van de totale fijn stof-uitstoot door het wegverkeer.
De EURO 4 norm beperkt de gemiddelde uitstoot tot ca. 3 g/km NOx en 0,02 g/km PM10.
Voor de EURO 5 norm die in gevolge Europese regelgeving van kracht zal worden vanaf oktober 2008, is geen verstrenging van de grenswaarde voor fijne stofdeeltjes voorzien, wel nog een verdere reductie van NOx tot ongeveer 1,5 g/km.
In vergelijking met de EURO 0 voertuigen stoot een EURO 5 voertuig maar 1/5de van de hoeveelheid NOx uit en 1/25ste van de hoeveelheid PM10.
Een EURO 3 motor die in 2005 nog verkocht werd, stoot nog altijd bijna 3 keer meer NOx en 5 keer meer PM10 uit dan de EURO 5 motoren.

(bron: de Vlaamse Overheid)

Afbeelding

Tot slot nog even het prijsbeest waar het hier om begon:

Afbeelding
Volvo XC60 D4
Volvo V40 T4
Volvo V40 T3
Volvo S60 D5
Volvo V70 2.5D
Volvo 850 GLE
VW Golf III 1.9 TDI
VW Golf II 1.6 TD
VW Golf I 1.6D
Mazda 818
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

xantingo, Alsje de FH16 ""ns wiltesten.Bij mij is deze te huur.
Het is wel maar een 540pk uitvoering.

meer info: www.volvotruckrental.be

foto's volgen nog - moet deze nog maken om te gebruiken op de nieuwe site .
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: lille
Contacteer:

Graag, maar ik betaal niet zelf om met een vrachtwagen te rijden 8)

De werkgever waar ik mijn volle werkweek rondmaak heeft geen geld om iets te huren, wij krijgen voertuigen ter beschikking van het Sociaal Fonds Transport en Logistiek en daar moeten we het mee doen.

Niet dat we te klagen hebben, we beschikken momenteel over 3 Daf 95XF-380, 2 MAN TG-A 410, 1 MAN TG-A 430, 2 MAN TG-A 310 en 2 Iveco Cursor 400.

Volgende maand wordt de oudste Daf vervangen door een Iveco Stralis 440 met automaat.

De werkgever waar ik geregeld na mijn uren en tijdens verofperiodes ga rijden heeft een vrij grote vloot Volvo en Scania en daar kan ik me dan mee uitleven... het doet altijd plezier om na een week opleiding te geven zelf eens achter het stuur te kunnen zitten.

Maar wanneer je eens een testpiloot nodig zou hebben stel ik mij zonder twijfel meteen ter beschikking...
Volvo XC60 D4
Volvo V40 T4
Volvo V40 T3
Volvo S60 D5
Volvo V70 2.5D
Volvo 850 GLE
VW Golf III 1.9 TDI
VW Golf II 1.6 TD
VW Golf I 1.6D
Mazda 818
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

asta schreef:Misschien kan Rica nog iets doen aan de 700 pk ! :D

Bij de vorig e 660pk was het mogelijk te tunen naar 740pk en 3450Nm, dus zal de 700 wel tot 780pk op te tunen zijn zeker.

Het is niet Rica maar een andere tuner. :P
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's van Volvo Trucks en Bussen”