Kinderzitjes achteraan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Goeiedag allemaal

Wederom een vraag, iets te specifiek om een antwoord op te vinden op het forum.
We hebben een tweeling van 2 jaar en wat maanden oud nu. Ze zitten beiden in een maxi cosi axiss op de achterbank. Heerlijke stoelen, alles ok.
Maar wat als daar nog een kindje bij komt? Die moet terug in een maxi cosi met een bijpassende houder of met de gordel, maar die past daar niet tussen heb ik net geprobeerd.

Heeft er iemand hier al eens iets gelijkaardigs gezien/meegemaakt? Van stoelen veranderen is geen probleem, ik weet alleen niet hoe ik dit moet beginnen zoeken. :-) Dus voordat ik naar de babywinkel rijd om alle stoelen in mijn wagen te proberen, probeer ik eerst hier even.

En neen, een andere auto kopen is geen optie. Kindje thuis laten of in de dakkoffer steken is meer waarschijnlijk ;-)

Groetjes
Maarten
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20659
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Maarten, er komt een moment dat de tweeling op een zitverhoger gezet kan worden. Die zijn wat smaller, bruikbaar vanaf de leeftijd van een jaar of 3 en heb je meer ruimte voor een derde maxi-cosi.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
redracer
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Die draaibare stoelen nemen nog meer plek in volgens mij .

Het blijft behelpen , maar is niet onmogelijk heb er zelf ook 3 achterin in dezelfde '14 V70. Ook 2 grote stoelen en 1 maxicosi op een base met poot. Maxicosi kore rechts in de isofix geklikt , dan de rodifix airprotect los int midden en de base bij bestuurderskant.

De breedte vd zitting is vaak geen probleem , alleen doordat de gordelsluitingen niet heel flexibel zijn valt dat tegen en heb je ~28cm op de middelste plek en daar past weer geen gordelverlenger in want er zit een andere gordel.

Dacht zelf de maxicosi in het midden te zetten ( en de grote 2 L+R in isofix ) maar dan kan de voet vd base niet staan door de hogere middentunnel maar achteraf met erin tillen sowieso geen handige keus.

De zijkussens nemen de meeste plek in en er bestaan stoeltjes waar die eraf kunnen of gewoon heel smal zijn. Een stoelverhoger kan ook maar zou ik met kleintjes van 3 nog vermijden.
rfs88
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 20.05.2021 - 12:59

Wij hebben 2 kids van 4 en 7 met een 3e op komst, achterbank was bepalend voor de auto keuze. Bmw 5 serie en Audi A6 2014 zijn beiden afgevallen door gebrek aan de achterbank ruimte. De linker en rechter plaats zitten bij de deze types veel naar het midden met een hele grote onbruikbare zijwang, tevens is de middentunnel vrij groot waardoor het kind in het midden zijn voeten moeilijk kwijt kan. Frapant is dat de totale breedte op de achterbank smaller is bij de aangeschafte XC60 dan bij beide 'dikke - e segmeters', de indeling is gewoon praktischer.
Beiden kids zitten nu op de ingebouwde zitverhoger die 2 standen heeft en vanaf 4 jaar goed bruikbaar. Wanneer het nodig is (extra volwassene die achterin zit) zit een van kids op een Bublebum opblaarbare zitverhoger in het midden, dit gaan we ook zo doen als de 3e er is en in een maxi cosi zal liggen.
rfs88
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 20.05.2021 - 12:59

achterbank klein.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Hey bedankt allemaal voor de reacties! Fijn dat jullie mee denken..
De zitverhogers zitten ook in mijn wagen, maar ik denk dat ze daar nog te klein voor gaan zijn. Ze gaan net geen 3 jaar zijn als de 3de eraan komt. Ze zijn wel groot (95cm nu) maar ik kan ze moeilijk elke dag een beetje bij hun hoofd vasthouden om ze groot genoeg te krijgen tegen dan ;-)
Maxi cosi in het midden gaat inderdaad moeilijk hebt ik gezien want daar is geen isofix punt en die voet zit inderdaad in de weg. Dus ik moet 2 stoelen hebben van groep 1/2/3 die langs elkaar passen op de buitenste zitplaats en de middelste plaats. En die stoelen zijn nu net allemaal zo lomp in de breedte. Ik weet het wel, het is allemaal voor de veiligheid, maar handig is het niet.

Als ik geen geschikte stoelen vind, blijven er nog 2 opties over:
- maxi cosi vooraan, vrouw achteraan in het midden
- scheiden zodat de vrouw niet meer mee moet
- volvo weg, 7 zitter in de plek
In die volgorde ga ik ze evalueren.. 😉
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
redracer
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Het is idd de achterbank die bepaald of het kan , met de zijwang als probleem/ruimteverspiller en niet de binnenbreedte . De ( vaak mpv ) autos met 3 losse stoelen hebben dit dus niet en kan dus met een smallere auto al wel passen .
Vrouw in het midden is geen doen ongeacht formaat .

De stoel die ik bedoel : Besafe izi flex
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

redracer schreef: 07.09.2021 - 11:07 Het is idd de achterbank die bepaald of het kan , met de zijwang als probleem/ruimteverspiller en niet de binnenbreedte . De ( vaak mpv ) autos met 3 losse stoelen hebben dit dus niet en kan dus met een smallere auto al wel passen .
Vrouw in het midden is geen doen ongeacht formaat .

De stoel die ik bedoel : Besafe izi flex
Nee vrouw achteraan is niet de bedoeling. Dat kan in geval van nood een keer, maar zeker niet op dagelijkske of wekelijkse basis.
Als ik van stoelen zou veranderen, zou ik ze eens gaan testen in de winkel. Die afmetingen bovenzijde vind ik niet altijd makkelijk terug te vinden.
Ik heb vanavond de stoelen eens langs elkaar gezet en volgens mij is dit haalbaar tot de jongsten groot genoeg zijn voor de zitverhogers. Het wringt wat tegen elkaar maar het gaat allemaal.

Zie foto.

Afbeelding
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Maarten M
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 06.08.2019 - 08:24

Vrouw achterin mag ook niet van de systeem therapeut. Je hebt het oudersysteem. En die zitten voorin, en het kind systeem, en die zitten achterin. Dat werkte hier optimaal totdat de oudste van de drie een rijbewijs had. ;-)
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue 240.000 km
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen

Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”