Turbo problemen D5 V70 III '10 Need help !

Plaats reactie
Vonbunderen
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07.09.2012 - 21:38

Kenners,

Ik ben de draad kwijt.

Mijn V70 ( 2010 287 dkm ) kwam probleemloos in maart van dit jaar (aankoop keuring van Volvo dealer en mijn eigen D5 ervaring als toets) . 2 wkn later motor service vereist. Bleek een turbo druk verhaal. Sensor vervangen ( was imitatie ) naar origineel, probleem niet opgelost.
Er was ook een rammel te horen vanuit links onder de motor. Tijdens bak flushen en beurt bij Bosch Bovag garage niets kunnen vinden.
Inmiddels kwamen ook "motor service spoed" incl noodloop melding voor.
Niets kunnen vinden..... bij eigen Bosch Bovag garage, de boel gereset en door.
Storingen en noodloop bleven terug komen, willekeurig, warm en/of koud iedere dag en dan weer 3 weken nergens last van.
EGR klep weg laten programmeren en meteen kleine kietel stap laten uitvoeren bij Van Beek Racing te Den Haag, hopende hiermee de oorzaak van de meldingen op te lossen. Zelfde meldingen meteen weer aanwezig hierna maar wel meer pit en geen noodloop meer bij de "motor service spoed" melding.
Inmiddels zelf de rammel gevonden, bleek de resonator. Deze ook vervangen, rammel weg maar niet de storingen verholpen ( logisch gezien de werking van de resonator). Vorige week tijdens normale inhaal manoeuvre op snelweg doffe klap en vermogen weg. Wegenwacht erbij wat blijkt inlaatspruitstuk gescheurd op de naad. Deze ook weer vervangen incl pakking + reinigen gloeipitten verstuivervoet en cilinderkopen , ik dacht nu echt het euvel te hebben gevonden maar helaas. Het motor service lampje gaat niet uit ook na meerdere pogingen uitlezen en resetten, in het dash geeft hij nog steeds aan "motor service vereist" en het motor lampje brandt. Ook heb ik gister weer de spoed service melding weer gehad, eenmalig.

Auto presteert verder prima, wordt niet heet of wat dan ook, verbruik (olie/diesel) ook normaal niets aan te merken eigenlijk. Klinkt ook als een goede bekende D5 roffel.

Ik ben echt ff uitgedacht, inspiratieloos en bezorgd en ben dan ook ben erg benieuwd naar ervaringen, naar tips, leads of wat dan ook !

What to do ??
850 TDI
S60 D5
V70 D5
VW Golf 🥺
S60 2.4
V70 D5
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Hoe is het met de turbodrukregelaar?
Die gaan bij de ford mondeo’s, uh ik bedoel de v70 3 veelvuldig kapot…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”