zoektocht naar een opvolger

Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Cory schreef: 17.08.2021 - 00:53 Enniewee, voor die paar duizend km (recente APK: wel 2730!) die ik in een jaar maak lijkt me deze (of iets dergelijks) voor de komende 15+ jaar wel wat. Alvast dank voor jullie hulp en inzicht.
Dan ging ik voor deze: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6aab3c84aa
Auto heeft geen trekhaak. Dat is een dikke plus. Als je hem dan ook nog laat voorzien van een Polestar tuning, zit jij de komende decennia goed.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

steven.vuylsteke schreef: 17.08.2021 - 09:17 wanneer ik het zo dagelijks met mezelf overleg zijn de beste opties op de auto toch het opendak ( al was het maar om de hitte uit de auto te krijgen op de parking ) geventileerde zetels ( polar + ) standkachel voor de winter ( al dan niet met voc )
Die heb ik je al aan de hand gedaan:
Een Nederlandse Nordic+ met Luxury Line heeft DEZELFDE specs als een Nederlandse Polar+. Alleen het bouwjaar is anders (2015 ipv 2016) en de Euro classificatie voor de 2.4 5 cilinders (Euro5 ipv Euro6).
Laatst gewijzigd door DB200 op 17.08.2021 - 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ja Johan maar soms moet men zijn eigen weg afleggen en zo ziet men in later het goede advies en aanvaard deze dankbaar.... :happy:
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

https://www.stern.nl/volvo/occasion/p/1 ... e=purchase

Is dit iets?

Ik heb de automatische nivo regeling van mijn XC70 een keer vervangen. Was 1100.- of zo iets
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Diezelfde vering zat onder een reeks van Opel meen ik. Kost 1/3. Zal kijken of ik die link kan terughalen vanavond.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

eta76 schreef: 17.08.2021 - 12:09Is dit iets?
Volgens mij zoekt Steven een 5 cilinder. Dit is een 4 cilinder.
Bover schreef: 17.08.2021 - 10:23 ja Johan maar soms moet men zijn eigen weg afleggen en zo ziet men in later het goede advies en aanvaard deze dankbaar....
Mijn adviezen hier op het forum zijn gratis, ieder moet voor zich uitmaken of dit dan wat voorstelt of niet.

Ik herinner mij een directeur die alleen adviezen van dure, externe adviseurs wist te waarderen :-).
Laatst gewijzigd door DB200 op 17.08.2021 - 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Bover schreef: 17.08.2021 - 10:23 ja Johan maar soms moet men zijn eigen weg afleggen en zo ziet men in later het goede advies en aanvaard deze dankbaar.... :happy:
Inderdaad. en bij zo'n aankoop wissel je soms wel nog eens van opties en voorkeur.
Heb de wagen van Brouwer via foto binnen gekregen. Mooie wagen. Al denk ik dat momenteel die van Arendse het beste eruit komt, prijs kwaliteit. Had het bericht van hen mislezen, hij belt me wanneer de wagen bij hem aanwezig is om mijn verdere vragen te beantwoorden.
eta76 schreef: 17.08.2021 - 12:09 https://www.stern.nl/volvo/occasion/p/1 ... e=purchase

Is dit iets?
Zeker ook het inkijken waard. Al moet ik er dan zelf nog een trekhaak op zetten zie ik. Wel naar mijn smaak een prachtig kleur maar bij nakijken is het een 2.0 motor :(
En neven optie vind ik die adaptive cruise controle toch ook wel een plus punt en dat missen brouwer en deze spijtig genoeg beiden.

we wachten het nog een dagje af
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

DB200 schreef: 17.08.2021 - 14:29
eta76 schreef: 17.08.2021 - 12:09Is dit iets?
Volgens mij zoekt Steven een 5 cilinder. Dit is een 4 cilinder.
Bover schreef: 17.08.2021 - 10:23 ja Johan maar soms moet men zijn eigen weg afleggen en zo ziet men in later het goede advies en aanvaard deze dankbaar....
Mijn adviezen hier op het forum zijn gratis, ieder moet voor zich uitmaken of dit dan wat voorstelt of niet.

Ik herinner mij een directeur die alleen adviezen van dure, externe adviseurs wist te waarderen :-).

en daarvoor ben ik het forum zo dankbaar. Altijd goede informatie en inzichten van verschillende liefhebbers. Maakt het mij een stuk eenvoudiger om tot een goed besluit te komen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Cory
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 16.02.2006 - 00:25
Locatie: K'waard

Dank, mannen!

[/quote]
Bover schreef: 17.08.2021 - 10:07 Cory een mooie wagen zo te zien. De prijzen in Nederland van diesels staan onder druk dus daar zit ruimte.....De verkopende garage ken ik niet maar ik zou gewoon rond googelen en eventueel vragen of je in een Volvo garage een keuring ag doen...
'n Keuring ja, had ik niet aan gedacht (ik koop zo zelden een auto :-D )
Maar ... dit is een benzine, ik zou dan juist zeggen dat er bij benzinemodellen dan minder onderhandelingsruimte zou zijn?
DB200 schreef: 17.08.2021 - 10:13
Cory schreef: 17.08.2021 - 00:53 Enniewee, voor die paar duizend km (recente APK: wel 2730!) die ik in een jaar maak lijkt me deze (of iets dergelijks) voor de komende 15+ jaar wel wat. Alvast dank voor jullie hulp en inzicht.
Dan ging ik voor deze: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =329293503
Auto heeft geen trekhaak. Dat is een dikke plus. Als je hem dan ook nog laat voorzien van een Polestar tuning, zit jij de komende decennia goed.
Ai, zwart - dat had ik mss moeten melden: zwart is een no-go. Ik heb al sinds mijn tienerjaren iets tegen zwarte personenauto's. Geen idee waarom, maar associeer ik heel erg met de Mercedes-taxi's van vroeger. En praktisch gezien is het een drama met vuil en binnentemperatuur (OK, daar heb je dan weer airco en arko/ardko voor, maar toch).
En ik mag dan een T-5 hebben (eerste opmerking die ik na aanschaf kreeg: soohee, da's 'n snelle!), laat me dat nou niks boeien... Ik kom zelden tot niet boven 110 km/u, ben zo ver vercanadeesd dat ik ook de country driving style heb overgenomen. Wel zo relaxed, ik pas hier eigenlijk helemaal niet.

Trouwens een XC60 AWD 3-liter zou ook niet gek zijn. Zoiets bv, hoewel wit... Maar dat gedoe en extra kosten om te importeren houdt me wel een beetje tegen. Ik ga dan ook nog 'ns 50% over budget :-D

Groetend,
Corné
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DB200 schreef: 17.08.2021 - 14:29
Ik herinner mij een directeur die alleen adviezen van dure, externe adviseurs wist te waarderen :-).
ha ha daar heb ik ook wel mee verdiend maar het waren ook goede adviezen tegen mijn redelijke tarief.L)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Ik stel even een mailtje samen voor de verkoper van Arendsen, zo kan hij voor mij het gesprek wat voorbereidgen wanneer hij rond de wagen loopt.

Welke punten zou ik hem allemaal moeten navragen ?
heb zo al staan natuurlijk, import/van waar , aantal eigenaren, gebruik van de auto ( sleper of niet ), onderhoudsboekje ( volvo ) , sporen van corrosie aan chassis of motorruimte, ongeval vrij
En dan enkele puur praktische vragen of het scheidingsrek er origineel nog bij zit en of de vorige eigenaar mss al de rubberen vloermatten heeft gekozen


waar denken jullie nog zo aan ?
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Zeker vragen om de auto even op de brug te zetten, zodat je 'm langs onder kan zien.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

digitale onderhoud history Vdash lijkt me wel handig en eventueel schadeverleden.
Onder de auto kijken" motordraag steunrubbers en of draagarm vullingen niet gescheurd zijn en stuk alsook onder de motorkap de top motorsteun, eventuele olie lekkage enz
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Gisteren de email verstuurd voor het inwinnen van wat info.
Eens zien wat het antwoord zal zijn. Ben wat gespannen aan het wachten natuurlijk, maandag hadden we laatst contact en toen zei hij me dat de wagen weer naar hun vestiging komt en ze me zouden contacteren als hij er is.
ook mijn vrouw weet nog niet dat ik plannen heb onze wagen in ter ruilen tegen een ge-update model als hij me bevalt en zo kan ik nog niets verklappen aan haar. Ben me zo al aan het bedenken welke grap ik zal uithalen en welke reden ik zal opgeven dat ik even over en weer moet naar Belgie :D
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

De vogel is gaan vliegen, of dat denk ik toch.
Geen antwoord meer gekregen, maar ondertussen is de wagen online niet meer terug te vinden. Spijtig.

Dus ik heb nog maar wat verder rond gespeurd en misschien stel ik mijn voorwaarden en model wel aan. Laat het maar een AWD zijn voor al het bochtenwerk, sneeuw, ijzel en vuile wegen die we hier hebben. En wie weet durf ik toch ook uit te kijken naar een 2.0 motor. Mits bijna alles na 2016 uitgekomen is met een 2.0 motor.
ik zie dat sommige V90's al binnen hetzelfde budget 25-30k durven te komen en deze zeer mooi zijn afgeleverd. Al zie ik dat die 2.0

Gooi maar eens wat links voor zij die graag meezoeken
ik vond bijvoorbeeld al deze V90. D5, al is het een 2.0 - 4 cilinder. Wat kan ik verwachten van levensduur bij deze motoren. zelfde als de ouwe D5 of misschien toch wat minder ? als ook het trekken van een caravan, zou geen probleem mogen zijn neem ik aan met dat koppel en vermogen.

https://www.volvocarsfriesland.nl/occas ... y-line-%7C

alsook deze in duitsland

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... 1710513390
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Nou, dat is idd wel een aanpassing, maar zeker niet verkeerd!
Valt een V90CC diesel dan ook binnen het budget? Ik zie wel eens diesels met veel kms die aardig in prijs gezakt zijn.
Na een XC70 is dat een logisch vervolg, al zeg ik het zelf 😎
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Ja het idd een hele ommezwaai. En ben er nu nog altijd niet aan uit of ik ze echt mooi en volvo vind of niet. Heb ze lange tijd als lange platte pantoffel omschreven. En waar in mijn ogen een volvo een vrij saaie look had, die mij altijd aanstond, lijkt hij plots blits als een audi.

Ik heb dan ook een vraag aan ex XC70 - huidige V90 rijders. Wat is jullie bedenking over de wagen. Zoals opvalt blijf ik graag bij een krachtig D5 blok - 5 cilinder, maar deze is verdwenen :( Zijn die nieuwe D5, nogaltijd de naam waard en is die 8traps automaat reeds naar een volvo-waardig aantal kilometers gereden ?
Wie haalt er mij over de streep of wie houdt mij in kamp xc ...

enkele maanden geduld en rustig zoeken blijft ook nog altijd een optie

ik denk dat de V90CC toch ruim boven het budget zal uitvallen, heb zelf nog niet durven kijken uit schrik dat ik hem mss mooi zal vinden :D
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

V90cc zijn gebruikt substantieel duurder dan V90. V90 rijdt veel beter dan een XC70 (= oude techniek) maar de V90 is veel meer een luxe paard en het interieur is kwetsbaar.
V90 D5 AWD wel doen met Polestar tuning.

Als je kunt leven met de lagere instap zou ik in jouw geval zeker een V90 overwegen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Als ex-V70 adept (2x 5-cylinder, 1x D4) en nu V90-rijder (D4) kan ik zeggen dat het een hele aanpassing is. De hele auto rijdt een flink stuk beter (veel betere ophanging, maar heb wel Four-C met luchtvering achter), veel nauwkeuriger stuurgedrag, veel luxueuzer rijgevoel. Prachtig interieur dat bij de tijd is, en alle electronische hulpsystemen die je van het analoge tijdperk in het digitale katapulteren. Ook veel meer elektronica en uitrusting die stuk kan natuurlijk, wonende in Slovenië is dat mogelijk een dingetje voor jouw.

De koffer van de V90 lijkt kleiner en is ook een slechter te benutten door de schuin liggende achterklep. Heb je de kofferruimte vaak helemaal nodig, dan zou ik de V90 dus niet aanraden (tenzij je voornamelijk alleen rijdt en de achterbank kan platleggen).

Het D4/D5 blok daar zou ik niet teveel schrik van hebben. De 5-cylinder klinkt mooier, maar in de V90 is de geluidsdemping een stuk beter. Naar duurzaamheid toe zijn de blokken wel prima, enkele uitzonderingen niet te na gesproken (EGR-koeler bv...).

Ik heb geen XC, CC of AWD-ervaring moet gezegd worden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

ik heb durven kijken :love:
Iets boven het budget, maar op 10jaar misschien terug te winnen uit liefde.

Ook hier in Slovenie staan er van dit model vele mooie zaken als gebruikt.
zoals deze , spijtig dat beiden het panorama dak en ventilatie stoelen missen :(
https://www.avto.net/Ads/details2020.as ... howAlert=1

en deze, 50k km extra. weliswaar webasto wat ik er graag had bij gehad, luchtvering waarover ik in een ander draadje van pgv90 wat moois gelezen heb gisteren ;)
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id ... olvo%20V90
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”