Zekering voor de mistlampen voor, waar o waar???

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yes996
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.08.2013 - 15:33

Hallo allen, ik zoek mij suf naar de zekering voor de mistlampen van mijn V70 2010, modeljaar 2011.
Niet te vinden in de handleiding maar ook niet op de Volvo site. Wel te vinden zijn verstralers die er zitten niet op zitten.
Ik heb led in de mistlampen zitten en dat is afkeur voor de APK.
Om nu de units uit de bumper te halen is ook wat! Stroomdraden loshalen kan je alleen als je de units er uit haalt. Je komt er van achteren niet bij.
Iemand enig idee welke zekering het is?

Gr. Rene
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zekeringkast bij het dashboardkastje.
Overigens kan je ook bij jezelf te rade gaan waarom het afkeur is. Meestal is led in de mistlampen extreem verblindend.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
yes996
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.08.2013 - 15:33

Het leek mij ook al aannemelijk dat de zekering in een van de zekeringkastjes zou zitten. Echter welke zekering is het........Ik kan er niet achter komen welke zekering het is. Dat is nergens te vinden. Mijzelf te rade gaan waarom het afkeur is dat hoeft niet want dat is mij bekend. De mistlampen worden door mij alleen gebruikt in het binnenland van Spanje waar ik veel verblijf. Het geeft op de bergweggetjes daar aanzienlijk meer licht en daardoor een stuk veiliger.
Mocht je weten om welke zekering het gaat hoor ik dat graag
Gr. Rene
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Dit wordt geschakeld door de CEM en die heeft interne kortsluitbeveiliging, dus geen zekeringen meer nodig. Dat wordt toch stekkers trekken....
Gebruikersavatar
yes996
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.08.2013 - 15:33

Dank voor je reactie Jelmer. Balen, moet ik de units uit de bumper gaan halen dus.......Nou ja, wat moet moet. Vandaar dat nergens iets van een zekering voor die mistlampen te vinden is.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”