V70 geetectyleerd

Plaats reactie
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Vandaag de V70 opgehaald in de Cruquius na een tectylbeurt.
De tectyleur had de auto twee dagen nodig dus woensdagmiddag net voor de regen daar op de brug gezet.
Ik had goede berichten over dit bedrijf gehoord, doen ook veel klassiekers. Hij gaat grondig te werk, wielen en motorbeschermplaat eraf, binnenschermen eruit en alles schoonmaken en inspuiten.
Vanmorgen stond de auto nog op de brug zodat ik de onderkant nog kon zien, ik moet zeggen, ik was onder de indruk van de kwaliteit, de klus was zichtbaar met veel zorg gedaan, ook de motorruimte, deuren en motorkap meegenomen.
Kortom een dag om blij te zijn.

Volgend jaar weer een keer terug voor inspectie en eventueel beschadigingen bijwerken, top. :happy:
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Mooizo, heel verstandig! Kun je zonder zorgen rijden. Ik wil dat ook doen komende zomer maar dan zelf. Niet de hele auto maar de zwakke punten. Heb je foto's gemaakt?
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Helaas, in mijn enthousiasme vergeten foto's te maken, maar alles zeer strak, geen kliederboel.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

een "Volvo for life" nu!
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik ben wel benieuwd naar dit aspect van Volvo for Life, omdat ik de mijne ook graag lang bij mij wil houden Ik heb ook gehoord dat je niet zomaar wat kunt gaan doen, omdat de tectyl niet goed kan reageren met al toegepaste fabrieksbescherming.

Ik ga ervan uit dat je hiervoor bij een specialist moet zijn. Ik heb uit het topic niet kunnen opmaken wie de specialist was. Voor mij zou een in het Noorden wel fijn zijn. Waar moet je qua kosten aan denken?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Tectyl gaat goed met de reeds gebruikte roestwering, dat zijn allemaal producten op oliebasis. Sommige fabrikanten gebruikte wel eens een kunststof laag op de bodem tegen steenslag en voor geluiddemping, dat kan soms geen tectyl verdragen maar dit systeem is bij de V70 niet toegepast.
Het bedrijf waar ik naar toe ben gegaan ligt in de de Cruquius bij Haarlem, ik heb gekeken of er veel klassiekers werden gedaan, dit was zo.
De prijs was € 500.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Okay, dank voor de info. Denk hier in het noorden ook een gevonden te hebben: https://www.autospan.nl/tectyl/

Ik ga ze vragen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Reken op iets van € 1.000,--
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

OGA244 schreef: 04.05.2021 - 16:53 Reken op iets van € 1.000,--
Dat is wel een ander getal dan 500,-. Kees Jan zijn behandeling lijkt mij wel volledig als ik lees wat daar gedaan is. Ontbreekt er dan nog wat?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Dat bedrijf ziet er goed uit, is zeker grootschaliger dan waar ik het heb laten doen en contant heb betaald. Het bedrijf in de Cruquius is een éénmansbedrijf, ziet er niet uit maar bestaat al jaren en heeft prima referenties.
De marktprijs zal zeker tussen de € 500 en een kleine € 1000 liggen.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

ik zou offerte vragen en wel wiilen horen dat de wielen, binnenschermen en motorbescherplaat wordt verwijderd.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Goede tip, Kees Jan! Dank.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Goed idee voor als je je auto écht lang wilt houden. Maar ergens natuurlijk belachlijk dat het nodig is! Helaas een van de slechte Ford invloeden. Ik zag laatst bij onze V70 ook al verschillende beginnende plekken waar het (vlieg)roest al begint. Zelfs van de achterveren is de bescherming af afgeknapt en geroest. Van onder zien ze er totaal niet des Volvo’s uit. Zou na 12 jaar ook niet al zo moeten zijn vind ik.

Ik vraag me dan ook af of ze de al roestende plekken ook kaal maken en tectyleren, of alleen de plekken die jij noemt? In een wielkast achter een beschermkap lijkt mij nou niet de plek waar de auto het eerst gaat roesten?

De Volvo’s die in de Ford periode zijn ontwikkeld staan ook gewoon bekend bij de Volvo specialisten als roestgevoelig. Laatst in een Autoweek klokje rond video van ik dacht een XC60 lieten ze dat ook al zien.

Jammer, de V70NN zijn fijne auto’s, maar de V70N was wat dat betreft een stuk degelijker. Daar zat na 18 jaar nog geen spatje roest aan de bodem!

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

De mijne is van 2014 en heeft nog maar 90.000 km gelopen. En ik wil er nog heel lang in blijven rijden, dus denk ik dat het de investering wel waard is.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Ik vraag me dan ook af of ze de al roestende plekken ook kaal maken en tectyleren, of alleen de plekken die jij noemt
De beginnende roest wordt in principe weg geborsteld en met een voorbehandeling van zeer dunne tectyl worden aangepakt.
Er zal nooit 100% worden gepakt, daarom is het belangrijk dat je eens per 1 of 2 jaar weer even op de brug gaat om te controleren.
De carrosserie is het duurste onderdeel van een auto en als je daarvan tegen redelijke kosten het leven kan rekken is dat naar mijn idee een zeer goede investering.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Je zou ook eens kunnen kijken naar Dinitrol als alternatief voor Tectyl. In Leeuwarden zit een bedrijf die dat toepast.
http://www.gosliga.com/
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”