Originele radio valt uit na +- 45 min

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SanMercury
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
Locatie: Houten

Sinds kort heb ik een merkwaardig probleem met de HP radio van mijn V70 my08;

Na ongeveer 45 minuten te hebben gereden met de radio aan valt deze kortstondig uit, gaat weer aan en valt binnen paar seconden weer uit. Dit herhaalt zich een keer of 10 alvorens de radio niet meer aan gaat. De rest van het menu/bedieningspaneel is wel gewoon zichtbaar en functioneert goed. Na een paar uur "koelen/niet gebruiken" werkt de radio weer, maar begint het weer van voor af aan.

Nu heb ik een paar opties;

1. verhuizen; zorgen dat ik nooit langer dan 45 min in de auto zit
2. oorzaak vinden in radio en/of versterker

Wie is bekend met dit probleem en waar zal ik beginnen met zoeken?
Mijn dank is groot!
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Valt je radio uit of stopt de versterker er mee? Ergens denk ik dat laatste ...

En in dat eventuele geval moet je op zoek naar je versterker om die los te nemen en goed stofvrij te maken. Het zou zomaar kunnen dat hij z'n warmte niet meer kwijt kan en dan schakelt hij zichzelf uit.
En dat zou zomaar waar kunnen zijn want na een paar uur afkoelen werkt het blijkbaar weer goed. Zoiets schreef je toch over warmte en afkoelen?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

De versterker zit onder de passagiersstoel als ik me niet vergis.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
SanMercury
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
Locatie: Houten

Msuidgeest schreef: 29.12.2020 - 21:32 Valt je radio uit of stopt de versterker er mee? Ergens denk ik dat laatste ...

En in dat eventuele geval moet je op zoek naar je versterker om die los te nemen en goed stofvrij te maken. Het zou zomaar kunnen dat hij z'n warmte niet meer kwijt kan en dan schakelt hij zichzelf uit.
En dat zou zomaar waar kunnen zijn want na een paar uur afkoelen werkt het blijkbaar weer goed. Zoiets schreef je toch over warmte en afkoelen?
Wat er dus uitvalt is de vraag. Hoewel mijn vermoeden ook naar de versterker gaat lijkt me niet dat het radiogedeelte van het beeldscherm ook uit gaat bij het uitschakelen van de versterker. Dit gebeurt nu dus wel.
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het beeldscherm valt dus ook weg? Dat heb ik niet begrepen uit je openingspost.

Je scherm en versterker hebben normale zekeringen die kapot kunnen gaan en niet zelf herstellend zijn. Daar kan het probleem niet in zitten. Misschien toch maar de versterker schoonmaken? Dan kun je dat wellicht uitsluiten.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Aanvulling: als het scherm niets doet krijgt de versterker geen signaal en zal je geen geluid horen. Dat zegt dan niets of de versterker wel of niet het probleem is.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Nystrøm
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.03.2020 - 11:47
Locatie: Groningen

Ik heb dat ook eens gehad tijdens het rijden. Inderdaad radio valt uit en tegelijkertijd viel het beeldscherm uit. Eerst een aantal seconden het Volvo logo in beeld. Ik heb gewacht tot alles op zwart ging waarna ik eenmalig de aan/uit knop heb ingedrukt van het infotainment systeem. Volvo logo weer in beeld en radio werkte weer. Daarna heb ik de aan/uit knop een aantal seconden ingehouden tot het gehele systeem weer uitviel (in de hoop dat dit een soort hard-reset kon zijn?) Vervolgens alles weer opgestart en geen problemen meer mee gehad.

Ik weet helaas niet of ik er dus echt iets aan heb gedaan wat hielp, of dat ik gewoon geluk heb gehad maar je kunt het wellicht proberen.
V70 D4 Momentum Nordic+ MY15' RICA (380.000km)
Gebruikersavatar
SanMercury
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
Locatie: Houten

Probleem dient zich nog steeds voor. Inmiddels andere versterker (zelfde artikelnummer) geplaatst, maar helaas zonder resultaat. Iemand anders die mij verder kan helpen?
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dan ook maar de hele bedienunit vervangen? Elferink verkoopt zulke onderdelen, vaak uit auto's die niet meer de weg op mogen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”