overstap V70 naar V90???

Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Lekker voor een D4 of D5 gaan met die 50.000km per jaar, op voorwaarde dat je minimaal zo'n jaar of zes mee wil rijden. Je koopt ze nu voordelig en met een Euro 6d temp zit je nog jaren goed. Je lagere brandstofkosten compenseren dan de lagere herverkoopwaarde.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

De overheid voert al jaren een hetze tegen diesels, terwijl ze zogenaamd erg bezorgd zijn over klimaatverandering ... (CO2)
Een vergelijkbare benzine slurpt veel meer, dus ook veel meer CO2 uitstoot, begrijpe wie kan

laat mensen maar lekker bang zijn voor diesel, zo kun je ze 2de hands voordelig krijgen :-)
met euro 5 kom je nog tot 2025 overal meen ik, met euro 6 tot 2030?

van een V90 zie ik het nut niet in, qua materiaalgebruik, en ruimte vind ik het geen vooruitgang, en de ergonomie vind ik dramatisch slecht, door dat ellendige touchscreen.
het zou mij ook niet verbazen indien de bedrijfszekerheid van de V70 (5 cil) beter is
de chinezen zijn overal kosten aan het besparen, de hele lijn nieuwe modellen vind ik er goed uit zien, maar in detail tegenvallen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik vind het opgeruimde interieur juist heel prettig. In de V60 zat een overvloed aan knoppen waarvan ik een heleboel nooit heb gebruikt..... Dat die nu verstopt zitten in een touch screen vind ik dus prima.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Texels schreef: 25.07.2020 - 06:41 van een V90 zie ik het nut niet in, qua materiaalgebruik, en ruimte vind ik het geen vooruitgang, en de ergonomie vind ik dramatisch slecht, door dat ellendige touchscreen.
het zou mij ook niet verbazen indien de bedrijfszekerheid van de V70 (5 cil) beter is
de chinezen zijn overal kosten aan het besparen, de hele lijn nieuwe modellen vind ik er goed uit zien, maar in detail tegenvallen.
Een mening die enorm afwijkt van die van mij en zelfs van de auto pers. Heb je al eens een serieus eind gereden met een V90 (liefst met luchtvering) ? Prettigste Volvo die ik ooit heb gereden.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Na V70N, XC60 en XC70 gereden te hebben, nu anderhalf jaar een S90 en vind het touch screen net een vooruitgang, erg overzichtelijk met navigatie op een veel groter scherm, voicecontrol verdomd handig, om andere muziek of radiostation te selecteren, temperatuur aan te passen enz.

Ik wil zeker niet terug naar het oude Volvo interieur.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Enige van het touchscherm en muziek. Zoek je een nummer op spotify (dus in de app) dan klik je er op en is het niet de juiste. Moet je weer opnieuw beginnen omdat er geen BACK knop is. Kleine feature request. Netzoals het icoontje van de navigatie. Teken van volume is Mute en teken van Mute is geluid....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Gouwe schreef: 25.07.2020 - 07:02 Ik vind het opgeruimde interieur juist heel prettig. In de V60 zat een overvloed aan knoppen waarvan ik een heleboel nooit heb gebruikt..... Dat die nu verstopt zitten in een touch screen vind ik dus prima.
Het zal ook wat per persoon verschillen, de airco staat bij mij (minus de 2 x per maand die veel fabrikanten aanraden) altijd uit: ik knoei dus veel met de temperatuur en de blower, en daarvoor vind ik goede duidelijke fysieke knoppen ideaal.
Idem denk ik voor stoelventilatie, stoelverwarming, of een verwarmd stuur.
Een knopje op het stuur, zoals bij bijvoorbeeld een Range Rover, voor de stuurverwarming vind ik stukken beter en sneller werken dan die virtuele knop moeten zoeken in een tochscreen.
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

NielsPHEV schreef: 25.07.2020 - 10:39
Texels schreef: 25.07.2020 - 06:41 van een V90 zie ik het nut niet in, qua materiaalgebruik, en ruimte vind ik het geen vooruitgang, en de ergonomie vind ik dramatisch slecht, door dat ellendige touchscreen.
het zou mij ook niet verbazen indien de bedrijfszekerheid van de V70 (5 cil) beter is
de chinezen zijn overal kosten aan het besparen, de hele lijn nieuwe modellen vind ik er goed uit zien, maar in detail tegenvallen.
Een mening die enorm afwijkt van die van mij en zelfs van de auto pers. Heb je al eens een serieus eind gereden met een V90 (liefst met luchtvering) ? Prettigste Volvo die ik ooit heb gereden.
Mij mening over 99% van de auto "journalisten" zal ik u besparen, wellicht ook iets te uitgesproken voor dit forum :-)
De prijs - kwaliteit verhouding van een nieuwe generatie V60 / V90 / S90 t.o.v. de S80 / V70 of XC70 vind ik erg slecht: voor een derde van de prijs heb je een auto die (vind ik) op veel punten beter is.

De actieve en passieve veiligheid van de nieuwe modellen is beter. (Ik heb er nooit mee gereden). Veercomfort zoals u schrijft hopelijk ook, dat vind ik geen sterk punt van de V70.
Al zal de XC70 dat stukken beter doen.
S80 wellicht ook. Met normale velgen uiteraard.
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Texels schreef: 26.07.2020 - 14:57 De prijs - kwaliteit verhouding van een nieuwe generatie V60 / V90 / S90 t.o.v. de S80 / V70 of XC70 vind ik erg slecht: voor een derde van de prijs heb je een auto die (vind ik) op veel punten beter is.
Wat roepen is wel heel gemakkelijk. Dan graag concreet met voorbeelden. Ik heb wel een voorbeeld, maar das net andersom: Tesla is 2x de prijs en minder kwaliteit. . :) :) :)
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zelf geen V90 en wel 'n mening erover, lekker belangrijk
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Texels schreef: 26.07.2020 - 14:57 De prijs - kwaliteit verhouding van een nieuwe generatie V60 / V90 / S90 t.o.v. de S80 / V70 of XC70 vind ik erg slecht: voor een derde van de prijs heb je een auto die (vind ik) op veel punten beter is.
...... (Ik heb er nooit mee gereden)......
En dus nooit gereden met de nieuwe modellen..... uhu... dan heb je inderdaad een gefundeerd verhaal.
Laatst gewijzigd door teebee op 26.07.2020 - 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een V70 2.0T4 met automaat was 45k, een V60 is goedkoper en completer..
Een nieuwe V70 heeft nooit 1/3 gekost van 'n V90, in 1997 was 'n V70 2.5 Europa ook al 32k.

Dat jij uitsluitend gebruikte autos koopt is natuurlijk prima maar kom niet met zulke achterlijke vergelijken.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik vind de V60 geen opvolger van de V70, zowel oude als nieuwe model zijn van binnen minder ruim dan hun oudere broertje. Niet alleen de kofferbak maar ook de cabine. Bij de eerste instap vond ik de nieuwe V60 erg krap en ik heb geen Amerikaans postuur. Een vergelijkbare (wat opties betreft) V90 is in mijn geval 7K duurder in catalogusprijs. Daarvoor krijg je wel alle nieuwe hippe opties zoals het touchscreen en ander interieur, maar de bekende wasmachine gaat niet meer zo makkelijk achterin. Als dat belangrijk is voor je snap ik wel dat de nieuwe modellen van Volvo je niet aanspreken.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jelmer de Jong schreef: 26.07.2020 - 19:32 Bij de eerste instap vond ik de nieuwe V60 erg krap
.... en je hebt geen Amerikaans postuur??
Heb je dan wellicht geprobeerd overdwars in te stappen ofzoiets? Erg krap...... nee die kan ik volstrekt niet volgen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De V60 is meer 'n V70 opvolger dan de V90
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

teebee schreef: 26.07.2020 - 19:35 .... en je hebt geen Amerikaans postuur??
Heb je dan wellicht geprobeerd overdwars in te stappen ofzoiets? Erg krap...... nee die kan ik volstrekt niet volgen.
Auto is 2cm minder breed in het interieur en de middenconsole is breder, dat combineren met tevens 2cm minder hoofdruimte(nog minder bij schuifdak) en het voelde gewoon krapper dan de auto waar ik mee aan kwam.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Texels schreef: 26.07.2020 - 14:53
Gouwe schreef: 25.07.2020 - 07:02 Ik vind het opgeruimde interieur juist heel prettig. In de V60 zat een overvloed aan knoppen waarvan ik een heleboel nooit heb gebruikt..... Dat die nu verstopt zitten in een touch screen vind ik dus prima.
Het zal ook wat per persoon verschillen, de airco staat bij mij (minus de 2 x per maand die veel fabrikanten aanraden) altijd uit: ik knoei dus veel met de temperatuur en de blower, en daarvoor vind ik goede duidelijke fysieke knoppen ideaal.
Idem denk ik voor stoelventilatie, stoelverwarming, of een verwarmd stuur.
Een knopje op het stuur, zoals bij bijvoorbeeld een Range Rover, voor de stuurverwarming vind ik stukken beter en sneller werken dan die virtuele knop moeten zoeken in een tochscreen.
Virtuele knop hoef je helemaal niet te zoeken “stuurwiel verwarming omhoog” of “stuurwiel verwarming omlaag” als voice commando werken perfect
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jelmer de Jong schreef: 26.07.2020 - 19:48
teebee schreef: 26.07.2020 - 19:35 .... en je hebt geen Amerikaans postuur??
Heb je dan wellicht geprobeerd overdwars in te stappen ofzoiets? Erg krap...... nee die kan ik volstrekt niet volgen.
Auto is 2cm minder breed in het interieur en de middenconsole is breder, dat combineren met tevens 2cm minder hoofdruimte(nog minder bij schuifdak) en het voelde gewoon krapper dan de auto waar ik mee aan kwam.

Bij ‘krapper dan waar ik mee aan kwam’ kan ik me iets meer voorstellen. Maar dat ligt denk ik nog ver weg van ‘erg krap’ want dat begrip gaat echt niet op voor de nieuwe V60.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

ga morgen kijken naar V90 hybride en deze vergelijken met een V60
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik denk dat er een groot verschil is in prijs :-). Veel plezier met kijken en vergelijken. Benieuwd naar je bevindingen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”