Ik heb hier 12 jaar geleden advies gekregen bij mijn eerste aankoop en dat is goed bevallen destijds - Arnoud's S60
( Zie viewtopic.php?f=19&t=26091 )
Heel veel plezier gehad van die Volvo, maar zoals het gaat - life happened, 2 kinderen gekregen, S60 verkocht, in 2014 een nieuwe KIA gekocht want veel garantie en shitloads of options, all that.
De KIA is een prima kinder-verplaatser en kan zichzelf inparkeren, maar.... ik mis m'n volvo.
Dus ik ga Googlen, en ik beland opeens op dit forum - op mijn eigen post van 12 jaar geleden hier, en verrek, m'n account werkt nog steeds!
Ik wil dus van m'n KIA af en wat inleveren aan opties, en wat winnen aan rijplezier. Navigatie hoef ik bv. niet, want die is toch altijd outdated dus ik gebruik Google maps op m'n telefoon wel.
Voor de KIA moet ik nog ergens tussen de 9k - 11k terug kunnen krijgen schijnt het.
Ik heb nu dus voor ogen om een iets gedateerde V70 op benzine te kopen (2009-2012) met wat meer PK / Koppel dan de KIA (Da's niet moeilijk), budget zegge 11k - 14k.
Het liefst iets met 180pk of meer, het moet wel minstens net zo leuk zijn om in te rijden als m'n ouwe S60..
Wat is wijsheid?
Ik kan via ViaBovag.nl best wat auto's vinden, maar ik heb geen idee welke verkopers betrouwbaar zijn - er staan bv. 2011 R-Design modellen te koop in dat budget en ik vraag me af of daar voor die prijs dan wat mis mee moet zijn.
Ik had bijvoorbeeld een leuke 2011 V70 R-Edition / R-Design gespot bij een bedrijf in Alphen aan den Rijn dat er gezellig een NAP icoontje bij plaatste, maar zelf checken bij de RDW zegt direct dat die tellerstand niet kan kloppen omdat hij ergens in de geschiedenis opeens omlaag gegaan is. (Ik heb ze daarover een berichtje gestuurd, onduidelijk antwoord gekregen... ik wacht af )
Mijn search op ViaBovag:
https://www.viabovag.nl/auto/merk-volvo ... jsoplopend
Neem nou een auto als deze:
https://www.viabovag.nl/auto/volvo-v70- ... vi-jf6w3an
Volvo V70 2.0T R-Edition XENON/LEER/NAVI
193K op de teller, maar een Volvo V70 moet mits goed onderhouden nog best wat meer kunnen rijden, toch?
Soit, er zal in de 2 jaar erna eens wat onderhoud gepleegd moeten worden, maar als dat eens een enkele uitschieter heeft van 600 euro bovenop de normale beurten is dat te doen.
Als er opeens voor 2k vervangen moet worden daarentegen vind ik dat wel een ding!
Graag advies van Volvo-heads voor deze onwetende Volvo-liefhebber!
EDIT:
Misschien is er al zoiets hier maar weet ik daar niet van - is er hier een soort lijst van "Deze mensen/bedrijven vinden wij met z'n allen best okee om zaken mee te doen" ?
Na Arnoud's s60 12 jaar geleden en een KIA (don't ask) wil ik weer Volvo - een V70 op benzine. Tips voor occasions?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20665
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Er loopt een topic met "wie is er wel tevreden met zijn dealer".
https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=66375
https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=66375
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Of gewoon een 2.5T, flexifuel kun je beter als bewuste keuze doen als je dat graag wilt.
De 2.0T van Ford staat ook vrij probleemloos bekend maar is geen 5-cilinder.
De 2.0T van Ford staat ook vrij probleemloos bekend maar is geen 5-cilinder.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Simpel. T6 .
Als je dan meer pk’s én vooral ook beleving wilt moet jenhet goed doen. En zolang het nog kan, de 3.0 T6 is een uitstervend ras helaas...
Het zijn 2 auto’s. Relaxed en geruisloos cruisen, maar als het moet een bloedsnel en brullend beest. De duw in de rug blijft zeer verslavend. Verbruik na 1,5 jaar is 12,6L/100km. Acceptabel voor het gebodene vind ik.
Maar pas op: rijden is geheid kopen!
Gr. Edwin.
Als je dan meer pk’s én vooral ook beleving wilt moet jenhet goed doen. En zolang het nog kan, de 3.0 T6 is een uitstervend ras helaas...
Het zijn 2 auto’s. Relaxed en geruisloos cruisen, maar als het moet een bloedsnel en brullend beest. De duw in de rug blijft zeer verslavend. Verbruik na 1,5 jaar is 12,6L/100km. Acceptabel voor het gebodene vind ik.
Maar pas op: rijden is geheid kopen!
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Pygmy
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 13:48
- Locatie: Haarlem
Ik hoef ook weer geen 1 op 8 slurpend monster
Ik zie mooie 2011 2.0T's staan met 140-170k op de teller, maar als ik het goed begrijp is dat een Ford motor. (?)
Zijn die okee, of kan ik toch beter naar iets anders kijken?
Ik zie mooie 2011 2.0T's staan met 140-170k op de teller, maar als ik het goed begrijp is dat een Ford motor. (?)
Zijn die okee, of kan ik toch beter naar iets anders kijken?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ford maakt meer auto's dan Volvo en hun 1999cc ecoboost is weinig mis mee. Het is geen VAG TFSI uit hetzelfde tijdperk.
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Precies.Jelmer de Jong schreef: ↑26.07.2020 - 19:40 Ford maakt meer auto's dan Volvo en hun 1999cc ecoboost is weinig mis mee. Het is geen VAG TFSI uit hetzelfde tijdperk.
Er is veel info op Ford-fora, waar over het algemeen goede dingen over de ecoboost-motoren (die als 1.6 T4 en 2.0T in P3 V70's zitten) te lezen zijn qua betrouwbaarheid, rijdbaarheid en in geval van de 2.0T ook zeker qua duurzaamheid. Vast geen 500k km, maar 350k moeten ze toch goed kunnen halen. Toch zijn de V70 1.6 T4 veel lager geprijsd bij hogere km-standen, door twijfel en niet bewezen genoeg?
De Ford/Mazda L-blokken (als ongeblazen 2.0 in de V70 helaas alleen met 5-bak) staan ook als betrouwbaar en duurzaam bekend in de versie die in de V70 ligt maar ik kon de herrie op de snelweg niet verkroppen dus die viel af.
Eenmaal met de heerlijke romige 2.5T gereden was het duidelijk, en datzelfde geldt kennelijk ook voor de T6!
Volvo V70 2.5T Momentum 2008
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
2.5 FT is een topmachine, ik rijd er nu een maand (3000 km) in en kom op een acceptabele 9,5 km/l.
11 km/l is ook haalbaar maar dan moet het rustig aan.
11 km/l is ook haalbaar maar dan moet het rustig aan.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Neem eens contact op met OGA244. Stuur hem een PM en mogelijk dat hij iets voor je kan en wil betekenen met een Zweedse import. Afgelopen week heb ik het een en ander van hem voorbij zien komen, a.o. een schitterende V70NN O.R. met een 2.5T in het vooronder. Ding stond in zuid-Zweden en moest 6 mille kosten.....daar kan ik dus hebberig van worden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Pygmy
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 13:48
- Locatie: Haarlem
Gedaan een paar weken geleden, geen reactie..V70/2.4D/2003 schreef: ↑27.07.2020 - 20:25 Neem eens contact op met OGA244. Stuur hem een PM en mogelijk dat hij iets voor je kan en wil betekenen met een Zweedse import. Afgelopen week heb ik het een en ander van hem voorbij zien komen, a.o. een schitterende V70NN O.R. met een 2.5T in het vooronder. Ding stond in zuid-Zweden en moest 6 mille kosten.....daar kan ik dus hebberig van worden.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40641
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik ben zo vrij geweest je quote te gebruiken in de Facebookgroep om te laten zien dat het forum toch veel beter is dan Facebook
Pygmee schreef: ↑09.07.2020 - 00:46 Ik heb hier 12 jaar geleden advies gekregen bij mijn eerste aankoop en dat is goed bevallen destijds - Arnoud's S60
( Zie viewtopic.php?f=19&t=26091 )
Heel veel plezier gehad van die Volvo, maar zoals het gaat - life happened, 2 kinderen gekregen, S60 verkocht, in 2014 een nieuwe KIA gekocht want veel garantie en shitloads of options, all that.
De KIA is een prima kinder-verplaatser en kan zichzelf inparkeren, maar.... ik mis m'n volvo.
Dus ik ga Googlen, en ik beland opeens op dit forum - op mijn eigen post van 12 jaar geleden hier, en verrek, m'n account werkt nog steeds!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19.05.2017 - 22:04
+1 voor de T6. met de huidige 100 km/h limiet is 1 op 10 opeens reeel
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Inmiddels een Volvo gevonden?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"