Fuseekogel links voor

Plaats reactie
Duncen
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 25.10.2008 - 17:05

Hallo allen,

Ik kwam er vandaag achter dat het hoesje van de linker fuseekogel open/ gescheurd is van mijn V70 2.0T uit 2011.

Links er rechts even gebeld: dealer geeft aan dat het 1 geheel is met de draagarm, prijzen verschillen bij de dealer tussen de € 315,- en € 450,- zonder uitlijnen.

Echter de universaile garage zegt (telefonisch) de fuseekogel hoes te kunnen vervangen zonder draagarm, tja dat scheelt aanzienlijk...

Maar nu weet ik het niet meer, is het nu 1 geheel of niet? Wellicht dat er iemand is die hier al eens ervaring mee heeft gehad en wat nu klopt. Is het veel werk? En mocht het los te verkrijgen zijn welke merk onderdeel kan ik hiervoor het beste nemen? Bijgevoegd nog wat foto’s.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 Turbo - Benzine 2001
Volvo V50 2.4I - Benzine 2004
Volvo V60 T3 - Benzine 2011
Volvo V70 2.0T - Benzine 2011
Volvo V40 2.0 T2 - Benzine 2017
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

De fuseekogel kan je gewoon vervangen.
Als voorbeeld https://m.auto-onderdelen24.nl/lemforder/1270035
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Volvo heeft geen losse kogels in het magazijn omdat ze met popnagels(zie jouw foto) aan de arm vast zitten. Dat is te 'ingewikkeld' voor de dealer(iets met procesoptimalisatie waarschijnlijk) waardoor ze de hele arm vervangen. Als je een uurtje gaat hobby'en boor je die popnagels uit en schroef je het setje van de persoon hierboven er op.
Duncen
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 25.10.2008 - 17:05

Heel fijn die snelle respons, bevestigd toch weer het een en ander.
Ziet er niet heel moeilijk uit echter zal het wel uitbesteden worden gezien er toch wel wat los moet.

Bedankt in iedergeval voor de reacties.
Volvo V70 Turbo - Benzine 2001
Volvo V50 2.4I - Benzine 2004
Volvo V60 T3 - Benzine 2011
Volvo V70 2.0T - Benzine 2011
Volvo V40 2.0 T2 - Benzine 2017
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Als de kogel nog goed is kan je natuurlijk ook alleen het hoesje vervangen.
amigob
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.10.2018 - 19:55

Nico123 schreef: 07.06.2020 - 14:09 Als de kogel nog goed is kan je natuurlijk ook alleen het hoesje vervangen.
En dat weet je dus niet, hij kan nu speling vrij zijn maar toch water en stof schadden hebben. Het vervangen lijk eenvoudig maar is het niet. heb beiden kanten een nieuwe draag arm geplaatst ( origineel 175 euro per stuk ) . Het is niet makelijk om de pin uit de fuse te krijgen omdat roest de pin op de hoogte van de bout, rondom de pin dikker heeft gemaakt. Ik heb de fuse plus arm samen verwijderd en toen de twee gescheiden. totaal zou het niet langer dan 2 uur moeten duren voor 1 kant. En dan is 450 euro echt te veel.
I Ik heb de hele arm gedaan omdat ik het een goed idee vond om ook de arm rubbers tegelijk te vervangen zodat de voor ophangen weer als nieuw voelt. En bij 180dkm was dat toch echt wel merkbaar
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Met een bandschuurmachine en staalborstel op boormachine of slijptol gaat het een stuk makkelijker.
amigob
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.10.2018 - 19:55

Jelmer de Jong schreef: 10.06.2020 - 19:39 Met een bandschuurmachine en staalborstel op boormachine of slijptol gaat het een stuk makkelijker.
Je komt met een bandschuur machine of boormachine of slijptol niet bij de fuse, de aandrijf as zit behoorlijk in de weg.
En daar naast heb je het blijkbaar nog niet zelf gedaan bij een my2008+ , omdat de roest in een gleuf zit die volledig rond de fuse pen gaat.
De pen is verroest daar in vult die gleuf op en dan komt het zonder geweld niet los. Als de as uir de fuse gehaald wordt kun je met een drijver het proberen
Maar op dat moment ben je dus 3 bouten verwijderd van de hele fuse en de arm er af halen.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20626
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als je zelf handig bent en ruimte hebt, koop je de spullen en ga je lekker zelf knutselen ( ik doe dat graag en vind het heerlijk ontspannen). Gewoon beide kanten samen want ze slijten even allebei hard ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

amigob schreef: 10.06.2020 - 22:24 Je komt met een bandschuur machine of boormachine of slijptol niet bij de fuse, de aandrijf as zit behoorlijk in de weg.
En daar naast heb je het blijkbaar nog niet zelf gedaan bij een my2008+ , omdat de roest in een gleuf zit die volledig rond de fuse pen gaat.
De pen is verroest daar in vult die gleuf op en dan komt het zonder geweld niet los. Als de as uir de fuse gehaald wordt kun je met een drijver het proberen
Maar op dat moment ben je dus 3 bouten verwijderd van de hele fuse en de arm er af halen.
Bandvijl was de juiste naam. Om boutjes rondom af te vijlen draai ik het schuurlint(van de vijl :D) binnenstebuiten, dat vergt wel een vaste hand want het lint loopt er vrij snel af.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”