V70 D4, 2014 - druklager

Plaats reactie
K-storu
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.10.2010 - 00:11
Locatie: Deventer

Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort grootte beurt laten doen aan mijn auto door Volvo dealer. Tot nu toe, is de auto alleen bij de dealer geweest. Hij zit inmiddels op 225000 op de teller en heb gevraagd gelijk een nieuwe distributie riem. Ik krijg te horen dat nog niet nodig is en pas bij 300k. Ik zei: hoe kan dat ? Volgens fabrikant moet om de 10 jaar of bij 240000. Nee hoor, het is terug gedraaid, om de 150000 zegen ze. Ok, zei ik...en nu? Ok, wij vervangen wel maar kost rond €650,- Geen probleem, gewoon doen. Is wel van belang! 2 jaar geleden bij zelfde garage geweest voor APK toen hebben ze onder andere ook de remmen (compleet) achter vervangen. 2 jaar later, +/- 45000km moest de blokken weer vervangen wat ik zelf vond beetje te snel. Nu is auto terug dus groot beurt + distributie riem €1500,- Wow, dacht ik, Volvo rijden blijft een dure hobby 😂. Nu komt de mooiste! Na 1 week druklager stuk. Dealer schat tussen 1500-1800 aan reparatiekosten maar kan nog omhoog gaan. Ik denk dat ik één andere garage ga zoeken want mijn vertrouwen in dealer is beetje op na verhaal van de distributie riem. Als ik niets had verteld was ik nu aan rond rijden met de oude riem en misschien binnenkort Motor defect hier door. Normaalgesproken kunne ze toch zien in hun systeem wat is in verleden gedaan aan de auto, wat wel of niet nodig is, maar ik heb het gevoel dat voor hun alleen de centen belangrijk is en niet de kwaliteit.
Bedankt voor lezen, ik moest dit even kwijt.
V70 - 2.0 D4 Nordic+ 2014
redracer
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Een van de volvospecialisten van dit forum doet dit vast een stuk goedkoper .
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Wat betreft de interval van de distririem, daar had Volvo iedere VEA bezitter (1969 cc D2, D3 en D4) over moeten informeren, ongeacht de kilometerstand. Uiteraard is het geen leuk bericht richting VEA bezitter, keerzijde is wat Volvo doet richting klant als de boel daadwerkelijk stuk loopt? Persoonlijk vind ik dat Volvo op het gebied van aftersales wel wat meer richting consument mag acteren, minder 'star' en meer meedenken met de klant. Als je dit op een juiste wijze aanpakt en inkleedt, kan dit zeker geld genereren en hoeft dit niet per definitie andersom te zijn.
Wat betreft het druklager, er zijn voldoende specialisten die een dergelijke klus kunnen klaren, al zou ik wel aandringen op het gebruik van originele Volvo onderdelen. Kan maar zo tot € 500,00 schelen (arbeid).
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
K-storu
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.10.2010 - 00:11
Locatie: Deventer

Inmiddels is de auto gerepareerd koppeling set + druklager €650,- inclusief uurloon, ben erg blij mee. Auto rijd weer als nieuw. Heb nog gevraagd de staat van de vliegwiel en volgens monteur was nog in goede staat.
V70 - 2.0 D4 Nordic+ 2014
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”