Apple CarPlay V70/XC70 - Deze zou ik wel willen.

Plaats reactie
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

didsbiak schreef: 04.12.2020 - 12:05
Jelmer de Jong schreef: 30.09.2020 - 20:24 Die heeft het benodigde scherm in het dashboard?
scherm staat boven op het dashboard!
Dat werkt dus niet.
Gebruikersavatar
didsbiak
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 26.09.2018 - 13:14

Jelmer de Jong schreef: 18.12.2020 - 19:16
didsbiak schreef: 04.12.2020 - 12:05
Jelmer de Jong schreef: 30.09.2020 - 20:24 Die heeft het benodigde scherm in het dashboard?
scherm staat boven op het dashboard!
Dat werkt dus niet.
Thanks, wel jammer :-(
2008 VOLVO XC70 3.2 AWD SUMMUM Full options Oister Grey
2004 VOLVO V40 2.0 GREY
1973 Rover P6 2000 TC Brazilian Brown
1972 VOLVO 145DL B20 Bordeau Red
1972 VOLVO 164 E B30 Automatic Green Metallic
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Hoe werkt het met telefoneren ?
Bellen gaat gewoon via het originele systeem ?
En als men spotify luistert, of waze in de android auto, als men dan gebeld wordt gaat ook nog steeds via het Volvo systeem ?

Ik ben erg tevreden over hoe ik nu bel, en lees bovenstaande berichten dat er soms wel/geen verbinding is met android auto en telefoneren
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik doe uitgaande gesprekken via de standaard carkit. Heb de bluetooth koppeling met het carplay doosje verbroken. Te vaak gehad dat uitgaande gesprekken in een doodse stilt beginnen tot een van de twee ophangt. 112, wilt u politie, brandweer of ambulance? _____________________ :(
Ook het zoeken naar contacten is een rotklus, je kan de eerste letter van een naam selecteren en daarna moet je scrollen langs iedereen die met een J begint. Inkomende gesprekken neem ik wel met de carplay unit op en dat gaat prima over USB.
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Thanks Jelmer.

Ik ga het carplay doosje voornamelijk gebruiken voor Spotify en waze/google maps. Misschien af en toe tune-in.
Hoe bevallen deze functies jullie ?
Qua snelheid, traagheid enz ?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De snelheid is prima, misschien nog wel beter dan het origineel.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Snelheid is idd prima, ik heb sneller muziek dan via het oude systeem.
Zappen door de muziek kanalen ed. gaat ook prima.
Bij het oude systeem wilde de internet verbinding wel eens weg vallen maar met Android carplay geen last van.
Wel soms software bugjes van Android Auto, maar die updaten elke maand, dus wordt ook steeds beter.

Sensus gebruik ik eigenlijk niet meer.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Ook even aanhaken. Een paar weken in een auto met CarPlay mogen rijden. Dan is de sensus connect wel heel erg behelpen. Dus deze oplossing lijkt mij ook een mooi alternatief. Paar vraagjes:

1. Wanneer ik dit in mijn v60 installeer kan de garage dan nog wel de noodzakelijke updates uitvoeren?
2. Ik begrijp dat je met de draaiknoppen kunt navigeren in het menu. Is dit net zo efficient als het bij CarPlay gebruikelijke touchscreen?
3. Bellen wil blijkbaar nog wel eens een probleem opleveren. Kan er simpel geschakeld worden tussen de CarPlay module en de 'normale' telefoonverbinding van de sensus?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

1) Ja, ze zullen wel errors vinden van een 'uitvallend' beeldscherm. Als je overschakelt naar het carplay doosje is sensus namelijk de verbinding met het scherm kwijt...
2) Nee, verre van. Je moet eigenlijk wel spraakherkenning gebruiken anders gaan het invoeren van een adres letter voor letter.
3) Ja, back knop 3sec in houden en je schakelt naar sensus.
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Dank je, wat 2 betreft verandert er dus niet zoveel met het huidige systeem. Maar Siri werkt redelijk hiervoor. Ik ga er 1 bestellen.
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Mocht iemand nog android zoeken, een tijd geleden heb ik wel eens naar deze gekeken:
https://www.bluepower.se/en/product/aud ... id-71.html

Op youtube staat ook een nederlander, die dit heeft ingebouwd.
Misschien van dit forum?
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Inmiddels heb ik Carplay in mijn V60 '16. Besteld bij motrade.nl. De doos die ik binnenkreeg bevatte een paar kabels en een ongemerkte zwarte metalen box. Via motrade en dit forum de aanwijzingen gevonden om in te bouwen. Dat is nog wel een karweitje voor een beginneling, maar te doen. Bij de box heb ik ook wat plastic gereedschap besteld om het dashboard zonder beschadigingen uit elkaar te halen. Als je dat niet gewend bent denk je dat je van alles breekt wanneer je wat kracht zet, maar dat viel mee.
De middenconsole zou voor het gemak helemaal weg moeten om goed bij de radio te komen, maar de bekabeling kreeg ik niet los, dus ik heb hem laten zitten. Met wat gedraai kreeg ik de radio er uit. Het aansluiten is op zich een peuleschil. Het weer terugzetten van de radio ook, zorg er dan wel voor dat de kabels goed weggewerkt worden. Ook het wegwerken van de unit naast de voeten van de bijrijder is prima te doen.

Daarna het grote moment doet ie het? Ja hij doet het. Volop in beeld, prachtige symbolen en Chinese tekens... Het is even zoeken wat het Chinese teken voor taal is, maar het lukte om de unit op Engels te zetten, zodat het makkelijker wordt om een telefoon te koppelen. Dat lukte daarna in 1 keer. NL is niet voorradig, wat op zich geen probleem is omdat CarPlay zelf de taal van de iPhone overneemt.

Wat ik tot nu toe gemerkt heb:
1. Geen touchscreen wat logisch is, maar in principe kun je redelijk snel met de draaiknoppen op de juiste plek komen
2. Bellen naar iemand gaat prima. Telefoon aannemen lukt niet. Men hoort mij wel (de kwaliteit schijnt wel slechter te zijnl) maar ik hoor de beller niet. Iemand een oplossing?
3. Wanneer ik na een stop weer instap, schakelt de display direct weer over naar CarPlay. De muziek (spotify) gaat echter niet verder ik moet de playlist opnieuw starten. Wellicht dat ik wat verkeerd doe?

Al met al, voor zover ik het na een paar uur kan beoordelen, voor ruim 300 euro een mooie oplossing om in een Volvo met Sensus Connect toch CarPlay te kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Probeer Tuneln eens bij mij start deze wel op, waar hij gebleven is.
Soms letterlijk, het programma van gisteren, maar dat zijn software bugjes.
Overigens Android Auto is nog in ontwikkeling, en heeft bijna maandelijks updates
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Inmiddels gemerkt dat hij soms wel doorspeelt en dan weer niet. Er valt mee te leven. Bellen moet ik nog eens goed onderzoeken.
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Ik heb mijn kremersino binnen en ingebouwd in de V40 uit 2015.
Dit ging echter niet zo simpel.

Het scherm deed het niet, ook de volvo interface ging na 10 seconde op zwart.

Dit gemeld bij Kremersino, die mij na 2 dagen een nieuw stukje software stuurde. (Mcu)
Hierna deed mijn scherm het weer.
Nu zit ik met het volgende probleem, ik kan niet door de menu's scrollen met het stuurwiel en ook niet via de keypad in Android auto, ik kan alleen maar 1 stap naar boven en 1 stap naar beneden.
In de hoofdinterface kan ik wel scrollen naar carplay, android auto, bluetooth enz.
In de instellingen is echter niets te vinden waarin ik evt iets kan instellen.

Er is alleen nog een optie Factory mode.
Hier is een PINcode voor nodig (geprobeerd: 126, 688612, 123456, 0000 enz) alle codes via google gevonden maar geen een die werkt.

Heeft iemand van jullie een code voor factory mode ?
En iemand ook problemen met scrollen door de apps in android auto ?
Heb nog geen antwoord van Kremersino, na 2 dagen.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Ik zit even mee te denken, het kan ook vanuit je Android Auto zelf, dus via je telefooninstellingen niet goed zitten.
Omdat wanneer je in Android Auto zit, je op dat moment met je telefoon communiceert.

Ik heb het zelfde systeem, maar kan wel scrollen door de apps via het wieltje op het stuur.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

@vankol

Ik heb inmiddels reactie van Kremersino:
In android auto kan je niet door de apps scrollen
Dit kan alleen via de knop in de console (die het bij mij ook niet doet).
In carplay zou scrollen met het stuurknopje wel moeten werken.

Ik denk dat ik hem maar terug stuur....
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Kan je eens een foto maken van het scherm waarin je niet kan scrollen?
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Hierbij een foto.
Ik kan alleen scrollen tussen het rondje Linksonderin en Spotify (de 1e app).

In de hoofdinterface van de Kremersino box (het menu met Bluetooth, Carplay, Android Auto enz), kan ik volledig overal heen scrollen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik kan daar prima scrollen (2015 V70) maar kom weer niet van het rondje naar het hoofdmenu. :D
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”