Jullie mening over deze v70

frdesmit
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2020 - 19:30
Locatie: Friesland

23.02.2020 - 15:52

Ben nu geen volvo rijder, maar vind de v70 wel erg mooi en lekker ruim.
We willen gaan dieselen. Van een lexus ct200h naar weer een diesel.
Nu zag ik op de site van huisman beilen, www.eenhuismanauto.nl een v70 2.4D D5 AWD 205 pk aut6 summum staan met 320K aan kilometers. 1e eigenaar, bouwjaar 2010. onderhoudshistorie. Prijs 9.888. Kenteken 78ZFJ2, wel geïmporteerd in 2012.

Vraag aan jullie÷
Wat vinden jullie van zo,n auto met een dergelijke km stand.????
En het type motor, is de "onverwoestbare" 5 cilinder. Goede keus??????
Of beter kijken naar 2.0 D4 motoren met 5 cilinders of 4 cilinders?
Wat zijn nu eigenlijk nog de goede diesel motoren?
Gebruikersavatar
Gouwe
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 14.09.2012 - 16:44

23.02.2020 - 16:18

Ik vind het persoonlijk knap aan de prijs (wel uber luxe maar toch). Voor 2 mille meer heb je een handbak 2.0 D2/D3 van 2015 classic of dynamic edition met een ton minder aan km's. Reken met de AWD een verbruik van 1:13, met een 2.0 D2 moet je 1:17-18 kunnen halen. Voor ca. 15K kun je ook een leuke V60 D6 op de kop tikken. Succes met zoeken.
Volvo V60 D6 - Summum, Driver Support Line, Technology Line, Security Line, Winter Line, Premium Sound - Polestar tuning
Daarvoor: V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Maarten M
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 06.08.2019 - 06:24

23.02.2020 - 17:15

Een v60 is geen v70.
Ik ving dat best aan de prijs voor 320.000 km.
Ik heb zelf bewust gezocht naar een euro6 zodat ik nog wat langer overal mag rijden. Maar dan kom je wel flink duurder uit dan 10k.
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
Geartronic member
Berichten: 16369
Lid geworden op: 03.12.2009 - 10:03
Locatie: Noord-Groningen

23.02.2020 - 17:41

Gouwe schreef:
23.02.2020 - 16:18
Ik vind het persoonlijk knap aan de prijs (wel uber luxe maar toch). Voor 2 mille meer heb je een handbak 2.0 D2/D3 van 2015 classic of dynamic edition met een ton minder aan km's. Reken met de AWD een verbruik van 1:13, met een 2.0 D2 moet je 1:17-18 kunnen halen. Voor ca. 15K kun je ook een leuke V60 D6 op de kop tikken. Succes met zoeken.
Ik kan mij hier wel in vinden met slechts de kanttekening dat een V60 GEEN V70 is. Behoudens het nieuwe model dan maar de vorige dus echt niet.

De 2.4 loopt net iets rustiger ten opzichte van de 2.0 5 cilinder maar de motoren zijn identiek , de 2.0 is alleen op de slag naar 2.0 gebracht en heeft andere software. Met zijn 163 PK toch mooi 400 Nm
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
frdesmit
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2020 - 19:30
Locatie: Friesland

23.02.2020 - 18:12

Bedankt voor de reacties voor zover. De prijs is idd wel aardig hoog, maar de garage staat ook goed bekend en alles is lijkt me bespreekbaar. Deze auto is wel fully loaded, maar ook hier geldt wat er op zit kan ook stuk gaan,. :'( Maar mn grootste vraag is eigenlijk, hoelang gaat zo'n motor met 320K nog mee. (uiteraard bij goed onderhoud) Mijn rijstijl is, ben geen scheurijzer, zeker niet met koude motor. Maar bij lange ritten, ben ik geen slak. ;) En ik weet wel, de politieke maffia in Den-Haag is anti-Diesel. Maar WTF ik bepaal zeker zelf waar ik in wil rijden. Ik laat me niet beinvloeden door die milieu terroristen in Den-Haag. Maar goed dit terzijde. Mijn ervaring met Volvo is 0,00. Maar het zijn gewoon mooie karakter bakken. Aan een kant denk ik, ik ga voor een V70 met km ervaring. Bevalt me het niet dan kan ik altijd weer een andere auto zoeken. Gezien de aanschaf prijs verlies ik misschien een paar duizend euro, maar daar kom je ook wel ook weer over heen. En gezien de km stand, er zal veel inmiddels vervangen zijn. ZIJN ER NOG PUNTEN WAAR IK OP MOET LETTEN BIJ Zo'n Auto?
Graag jullie verdere reacties. Wordt zeer op prijs gesteld.
Gebruikersavatar
DB200
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29.12.2016 - 12:00

23.02.2020 - 20:35

Tip: ga door dit XC70/V70 van boven naar beneden en je krijgt een goed idee waar op te letten. In elk geval losse voorruit, carterventilatieslang en wielophanging.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1365
Lid geworden op: 09.02.2005 - 07:16
Locatie: Ugchelen

23.02.2020 - 21:59

frdesmit schreef:
23.02.2020 - 18:12
...WTF ik bepaal zeker zelf waar ik in wil rijden. Ik laat me niet beinvloeden door die milieu terroristen in Den-Haag....
De vraag stellen is hem beantwoorden in jouw geval! Als ik je goed begrijp wil je gewoon een V70 en als je daar dan onverhoopt (en ik denk zeker niet) spijt van krijgt vind je het ook niet erg als dat een paar cent kost. Dan ben je n.m.m. al ‘zo ver heen’ dat je er klaar voor bent om zo’n machtige V70 te mogen besturen.
Ik heb geen diesel ervaring, maar een V70 met een beetje koppel gaat jou zeker bevallen en daar hoef je géén scheurijzer voor te zijn. Het koppel komt al lekker vroeg vrij!
Verder denk ik dat de oude 5 cilinders sowieso beter zijn dan die nieuwe opgepepte 4 cilinders, al is dat volledig gebaseerd op mijn onderbuik gevoel...
Diesel, benzine; op de snelweg bij 130 op de cc is het allemaal eender.

Wat ik i.i.g. wel weet is dat een V70 met veel koppel een zeer comfortabele cruiser is waarmee je in een ogenschijnlijke oogwenk zonder pijn en moeite naar de meest afgelegen plaatsen rijdt.

Ik weet het, mijn reactie is volledig subjectief, maar ook gebaseerd op persoonlijke ervaring!

AlsJIJ een goed gevoel hebt bij de auto en de handelaar, waarom zou je het dan niet doen! Ga op je verstand maar zeker ook je gevoel af. Want: zoveel mensen, zoveel meningen (waarvan mijn er ook een is!😉).

Succes!

Ps. een T6 kan ik je ook aanbevelen. Doet ook 1 op 12 bij 120 op de CC!

Gr. Edwin.
V70 T6 GT Summum Polestar+ 315pk/480nm
C70 T5 GT Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+ performance package
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
frdesmit
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2020 - 19:30
Locatie: Friesland

25.02.2020 - 06:35

Dilemma van mij is de kilometerstand van 320.000. Iemand advies? Ga eind van de week de auto bekijken, staat nu bij de poetser en achterbumper wordt gespoten. Maar heb inmiddels de onderhoudshistorie gekregen en de laatste 7 cijfers van het VIN nummer. Even nog wat verder onderzoek doen.
Wiegur
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15.08.2018 - 06:03

25.02.2020 - 08:27

Voor wat betreft de kilometerstand is de vraag denk ik een beetje hoe lang je er mee wil doen en hoeveel kilometers je zelf denkt te gaan maken.
Als de boel goed onderhouden is moet 400.000 geen enkel probleem zijn, en van 500.000 km schrikken ook een hoop mensen niet.
Maar als je er zelf 50.000 per jaar bij trapt, dan zit je daar natuurlijk redelijk vlot aan als je al hoog begint.
frdesmit
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2020 - 19:30
Locatie: Friesland

25.02.2020 - 10:33

Ja ik denk zo'n 25 a 30K per jaar. Misschien beter een auto te zoeken met 100K minder op de teller. 5 jaar houden was wel het idee.
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 18.09.2014 - 17:48

25.02.2020 - 10:52

Tja, 320k is over het algemeen geen enkel probleem voor een Volvo D5! Er zijn er genoeg met >600k !
Heb zelf ervaring met de D5 van 140k tot 440k, met de GT6 automaat, en kan geen grote minpunten bedenken. Behoudens dan dat idiote 'wervelstangetje' van een paar euro, dat bij vervanging een reparatie van > € 600 opleverde. (In mijn geval was dat overigens bij 160k al...).
Tip: kijk ook even naar de historie van het flushen van de bak. Zou bij voorkeur eens in de 80 - 90k gebeurd moeten zijn!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
mees
4th Gear member
Berichten: 637
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:04
Locatie: 1956
Contacteer:

25.02.2020 - 11:38

Doen.
Waarom? Volg je hart, over 10 jaar kan het niet meer en dan heb je spijt dat je nooit zo'n prachtige auto met een D5 gehad hebt.

Ooit kwam ik een Saab 96 tegen. Moest en zou een Saab hebben maar eigenlijk niet een in slechte staat verkerend 'kevertje'. (liever een 900)
Tja, financieel liepen we leeg op 'restauraties' maar wat hebben we een plezier gehad aan het 'bijzonder-rijden'!

Verstand in de hersenpan is 'leuk' maar verstandig leven is zo risicoloos saai.....
Na 2x benzinepomp-ellende met twee auto's, wil ik geen plantjes meer tanken.
Gebruikersavatar
DB200
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29.12.2016 - 12:00

25.02.2020 - 19:19

frdesmit schreef:
25.02.2020 - 10:33
Ja ik denk zo'n 25 a 30K per jaar. Misschien beter een auto te zoeken met 100K minder op de teller. 5 jaar houden was wel het idee.
Dan lijkt me deze wel interessant: https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/48529277
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3705
Lid geworden op: 01.09.2006 - 20:52
Locatie: drente

25.02.2020 - 20:42

tja, 320dkm, wat wil je graag horen zeg ik dan. het beste is er al vanaf natuurlijk, wat niet wil zeggen dat hij nog een tijdje mee zou kunnen.
ik zou bij zon km stand graag facturen van eea zien wat er al vervangen is. de motor zal dan waarschijnlijk deze km stand aankunnen, maar er zitten meer randartikelen aan zoals verstuivers kleppen egr dynamo startmotor airco. vergeet niet dat alles 320dkm gelopen heeft.
ik zou persoonlijk gaan voor minder km,
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
mees
4th Gear member
Berichten: 637
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:04
Locatie: 1956
Contacteer:

25.02.2020 - 20:49

Ik had met mijn wagens meer kosten rond de 150dkm, dan nu bij dik boven de 300 en halverwege de 400 naar 500dkm.
Nu geen afschrijving meer
toen nog dik.....
Na 2x benzinepomp-ellende met twee auto's, wil ik geen plantjes meer tanken.
frdesmit
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2020 - 19:30
Locatie: Friesland

26.02.2020 - 09:52

DB200 schreef:
25.02.2020 - 19:19
frdesmit schreef:
25.02.2020 - 10:33
Ja ik denk zo'n 25 a 30K per jaar. Misschien beter een auto te zoeken met 100K minder op de teller. 5 jaar houden was wel het idee.
Dan lijkt me deze wel interessant: https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/48529277
Mooie auto op autoscout. Wel een 5 cilinder, maar met een 2,0 liter motor.
Mijn gevoel zegt, ga voor de 2,4. Kan dit niet onderbouwen. Geen idee welk blok kwalitatief beter is. Iemand ideeen daar over?
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:52
Locatie: Delft

26.02.2020 - 10:23

De motoren zijn in de basis hetzelfde, de 2.4 heeft een dubbele turbo en grotere slag, maar qua koppel ontlopen ze elkaar niet veel. Qua betrouwbaarheid maakt het weinig uit.

De keuze voor deze auto moet wel bewust zijn, AWD maakt de auto zwaarder en verhoogd het verbruik. Houdt rekening met een 1:12, terwijl je met een D3 1:15 moet kunnen halen. Daarnaast heeft de auto een adaptief onderstel. Rond deze km-stand zouden dempers al een keer vervangen mogen zijn.
Gebruikersavatar
DB200
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29.12.2016 - 12:00

26.02.2020 - 14:41

De operationele kosten van de V70 D3 zijn lager (allrisk verzekeringspremie, brandstofverbruik). Wegenbelasting heb ik niet gecheckt. Daarnaast heeft deze D3 Limited Edition het nieuwe interieur. De Four-C dempers hebben geen goede reputatie vwb. lange levensduur en zijn duur, per stuk ca. 500 euro. Beilen (Huisman) en Emmen (Broekhuis) liggen een half uur rijden van elkaar. Ga beide auto's gewoon eens bekijken en laat ook je gevoel spreken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 17.06.2018 - 15:44

26.02.2020 - 21:05

Op zich een heel goede keuze, zo'n V70. En, zoals al geschreven, een heel andere auto dan een V60 van de vorige generatie. Ook een 5 cilinder is een heel goede keuze en gaan bij regulier onderhoud heul lang mee. Aandachtspuntje zijn de injectoren bij zo'n kilometerstand. Deze zijn duur om te vervangen, maar kunnen ook veel motorschade veroorzaken. Een beetje garagebedrijf kan deze testen en bij twijfel toch maar vervangen. Bij 360K is de distributieriem weer aan de beurt, mits deze vervangen is bij 180K, en niet eerder.

Als je perse AWD wilt, dan is dat met de 205PK wel een heel goede combi. Als je dat niet opteert is een wat tammere variant wellicht de betere keuze, minder verbruik, verzekeringspremie en onderhoud. De D3's en 4's zijn heerlijke 5 cilinders met een zeer soepel karakter, maar worden nooit stoplichtsprinters. Dat past ook niet bij een V70. De D3's en 4's vanaf eind '14 zijn 4 cilinders. Persoonlijk vind ik dit afraders, toch wel veel olieverbruik, EGR en DPF problemen, en ze missen uiteraard de heerlijke roffel die zo kenmerkend is voor de 5 pitters.

Voor pak'm beet 10K is er veel te koop, ook bij de dealerbedrijven, ga niet overhaast te werk, en hoe moeilijk het ook is, laat je niet beïnvloeden door de fraaie V70 in een verlichte showroom, het gaat om de techniek en (onderhouds)historie van de auto. Maak een proefrit en teken niets voordat je niet voor 200% zeker bent dat je de bewuste auto wilt kopen.

Bij dergelijke kilometerstanden zijn dealers en handelaren niet happig om garantie te geven. Dit kun je er eventueel bij kopen, maar je zou ook kunnen aangeven 6 maand garantie te willen op motor en bak. Dan heb je al zo'n 15.000 km. gereden met de auto en weet je een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. Laat dit dan wel goed omschrijven als de verkopende partij hierin meegaat.

Succes met de zoektocht en bij twijfel niet inhalen!
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 [bcolor=#FFFFBF]Seashell[/bcolor], Zwart Select Leder, 18" Dedicated Bor, Business Pack Connect, Winter Line, High Performance Audio, Getint Glas Vanaf B Stijl, Dakspoiler, Street View Live, Volvo Afneembare Trekhaak, Verlichtingspack 2, Veiligheidsnet.
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim, Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 26.08.2019 - 17:44

27.02.2020 - 14:42

frdesmit schreef:
25.02.2020 - 06:35
Dilemma van mij is de kilometerstand van 320.000. Iemand advies? Ga eind van de week de auto bekijken, staat nu bij de poetser en achterbumper wordt gespoten. Maar heb inmiddels de onderhoudshistorie gekregen en de laatste 7 cijfers van het VIN nummer. Even nog wat verder onderzoek doen.
Veel keus aan auto's met minder kilometers en een lagere prijs:

www.gaspedaal.nl/volvo/v70/diesel?bmax= ... -a&trns=14

AWD is leuk met onbeperkt budget. Zo niet veel nadelen: meer MRB vaak, meer verbruik, hoger reparatie risico, soms meer kosten omdat er iets uitgebouwd moet worden om iets anders te vervangen, bij bepaalde modellen kan een verschil in profiel tussen de voor en achterbanden een probleem zijn
Met alleen FWD heb je die (mogelijke) nadelen niet
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”