Voorstellen en probleem XC70

Plaats reactie
RvdM
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.01.2020 - 17:15

Goedenavond mede Volvo rijders.

Mijn naam is Rob , woon in het zuiden des lands en heb inmiddels mijn 2e Volvo. De 1e betrof een Volvo XC90 (oud model) D5 R-design en sinds 2 jaar een parelmoer witte XC70 D4 uit 2014. Beide auto's bevielen me erg goed en ben een tevreden Volvo rijder. De XC70 heeft nu zo'n 92000 km op de teller. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar en buiten de beurt geen bijzonderheden. Ook de XC90 was geheel vrij van storingen, enkel het reguliere onderhoud.

Graag zou ik op de hier aanwezige kennis en ervaring een beroep doen.

Mijn XC70 is recentelijk bij de Volvo dealer terug geweest i.v.m. de terugroepactie. Er is e.e.a. vervangen m.b.t. koeling van de motor heb ik begrepen. Tot aan de terugroepactie heb ik nooit problemen gehad. Sinds de auto terug is, is het begonnen.
- koelvloeistof te laag, bijgevuld door garage waar ik de auto in onderhoud heb (niet de Volvo maar een lokale garage met goed contact met de Volvo dealer)
- het zou mogelijk zijn dat het systeem niet goed ontlucht was? Vloeistof bijgevuld en weer naar huis.
- volgende rit, na 5 minuten, wederom koelvloeistof niveau te laag, vloeistof bijgevuld en verder gereden. Temperatuur liep enorm op, automaat schakelde niet meer op en vrij snel dezelfde melding betreffende de koelvloeistof
- retour garage. Na meting blijkt koelvloeistof wederom te laag en met een temperatuurmeter blijkt dat blok wel warm wordt (normale temperatuur) maar slangen van koelsysteem niet.
- contact met Volvo en de auto is overgebracht.

Resultaat:
- storing koelsysteem :q8
- EGR klep wordt vervangen en gekalibreerd
- EGR koeler vervangen.
- diverse pakkingen vervangen.

Zijn er meerdere Volvo rijders welke ervaring hebben met de terugroepactie en eventuele klachten erna of is het toeval dat dit probleem ontstaat direct na de terugroepactie?
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Hier geen ervaringen met de terugroepactie, de D4 heeft inmiddels een nieuw baasje. Wel met de EGR klep/koeler. Dit onderdeel gaat (enorm) vaak stuk bij de D4 VEA motoren. Het lijkt mij eerder dat het toeval is, als dat het samenhangt met de modificatie die Volvo heeft toegepast.
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
PAUL_BSL
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22.06.2020 - 12:57

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
31 januari de jaarlijkse beurt en en de modificatie uitgevoerd.
Direct daarna te weinig koelvloeistof.
Garage heeft de koppakking vervangen.
Probleem is niet verholpen .
Garagage gaat vandaag de EGR koeling vervangen
Alle problemen begonnen 1 dag na de modificatie

het gaat om XC60 uit 2016 met D4 motor.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”