ruitenwisser achter storing

Plaats reactie
JFO
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.12.2013 - 20:20

goedemorgen,

sinds enkele maanden bezitter van een V70 D4 uit 2012. Deze week reed ik met regen zo'n 150km voor werk en stopte mijn ruitenwisser achter ermee. Na stop bij tankstation probeerde ik het weer en deed hij het weer enige tijd, maar ook toen stopte hij er na verloop van tijd weer mee. Dit euvel blijft zich voordoen de afgelopen week.
Nu weet ik dat er een oververhittings veiligheids mechanisme op zit, maar ik weet niet wat een eventuele oververhitting kan veroorzaken en waar ik eerst en laatst naar zou moeten kijken om dit probleem te verhelpen.

heeft iemand van jullie een zelfde probleem eerder meegemaakt en zou je eventueel advies willen delen?

@moderator> ik heb gezocht of ik dit ergens kon vinden in een eerder subject, maar kon niets vinden. Mocht dit eerder aan bod zijn gekomen, dan excuus en hoor ik graag hoe dit over te plaatsen naar het juiste topic.

vriendelijke groet,

JFO
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Misschien is het asje verroest en loopt deze zwaarder waardoor mogelijk de oververhittingsbeveiliging inschakeld? (Geen idee of dit kan gebeuren maar wellicht een optie om te checken)
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Hier ook. Toevallig vorige maand. Die dingen zijn niet open te maken. Heb bij de sloop een z.g.a.n. gekocht en gemonteerd. Half uurtje werk. Op Youtube staat een filmpje hoe je zonder het te mollen de bekleding verwijdert.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”