Oliespoor(tje) bij achteras AWD

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik zag dat er aan de linkerkant van het achterdifferentieel bij de linkeras een oliespoor is.
Ziet er niet uit als een heftig lekkend iets de olie ziet er ook niet vers uit. Er zijn ook geen oliesporen op de oprit.

Wat kan dit zijn en moet dit gerepareerd worden, of is het 'zweten' zoals ze zo vaak zeggen.
Ik ben allergisch voor lekkages dus wil het eigenlijk wel oplossen als het kwaad kan.

Heb wat foto's bijgevoegd.

gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Ik denk dat het niet echt kwaad kan. Ik zou het wel in de gaten houden, maar zoals je zelf al schrijft: Er zijn niet duidelijke verse olie sporen zichtbaar. Ik denk dat het inderdaad zweetsporen zijn. Bij de volgende beurt even naar laten kijken.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Even contact gehad met Saris 4x4. Is wrs. een lekke pakking. Binnenkort toch maar even vervangen en gelijk de olie van het differentieel laten vervangen. Is denk ik ook nog nooit gebeurd en wel nodig. Net zoiets als het AT olie verhaal lijkt mij.

Iemand ervaring met deze 4x4 specialist? Ga daar denk ik liever heen dan naar de dealer met dit soort problemen.
Heb wel eens gelezen her en der dat de dealer niet zo veel verstand van het hardcore 4x4e gebeuren heeft.

gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Geen ervaring met Saris anders dan eens telefonisch contact gehad destijds over mijn XC90 i.v.m. een defect lager in het differentieel. Had toen niet de indruk dat zij veel ervaring hadden met Volvo. Maar dat is mijn indruk. Ben toen terechtgekomen bij achterasrevisie.nl. Die had duidelijk wel ervaring met Volvo. Daar laat/liet Jacob Schaap alle differentiëlen reviseren. Belletje aan wagen zou ik zeggen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Of je nou een differentieel van Volvo, DAF of Gigant openschroeft…
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Jelmer de Jong schreef: 15.11.2019 - 20:42 Of je nou een differentieel van Volvo, DAF of Gigant openschroeft…
Idd, allemaal één pot nat en echt geen hogere wiskunde.

Even de aandrijfas eruit halen en dan is die keerring ook zo vervangen..
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Oke dank voor reacties.
Saris gaf juist aan dat ze heel veel met Volvo doen en al diverse XC’s hebben geserviced en gereviseerd.
Aan de andere kant, het Haldex 3 systeem ‘van Volvo’ zit ook onder Land Rovers en andere merken, dus redelijk universeel zou ik zeggen.

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

The Mechanic schreef: 15.11.2019 - 22:22
Jelmer de Jong schreef: 15.11.2019 - 20:42 Of je nou een differentieel van Volvo, DAF of Gigant openschroeft…
Idd, allemaal één pot nat en echt geen hogere wiskunde.

Even de aandrijfas eruit halen en dan is die keerring ook zo vervangen..
Oke, en wat zou zoiets mogen kosten in totaal?
( ‘even’ suggereert niet de hoofdprijs?)

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

even het forum opgezocht ivm een gelijkaardig ' probleem '
daar deze topic geen uitkomst heeft neergeschreven, vraag ik het toch maar eens na.

Ik verkoop mijn xc70 - 2008 en een mogelijke koper keek onder de auto en merkte iets gelijkaardigs op. Zelf ben ik er toen niet gaan onderliggen, maar het klinkt alsof wat de foto hier boven beschrijft. Zijn monteur heeft het dan ook over revisie ( rebuild ) van de differentieel.

ik heb nooit een druppel olie onder de wagen gehad ( stond zelf op nieuwe betonplaat, dus zou me wel opvallen )
Wat zou ik als onderhandelprijs kunnen geven als korting ( sloveense werkuren +-25 euro/uur )

mvg
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

Bij mijn T6 was de kering aan de andere kant lek.
Met wegschroeven van draagarm en as verwijderen en kering vervangen was ik ongeveer 2,5 uurtjes bezig.

Maar ik heb achter gelijk mijn Four C dempers, achter veren en draagarmrubbers achter vervangen dus wat meer weggeschroeft.

Dus met alleen de kering zou het iets sneller kunnen.
De keringen heb ik voor 2.65 euro per stuk gekocht bij autodoc. (had er 3 gekocht voor de zekerheid)
Om de kering er in te tikken een stuk pvc afvoerpijp van een wasmachine afvoer.
Olie 1 liter van Motul
Olie heb ik afgezogen met een oliepomp en daarna gevuld met een grote injectiespuit met een stukje siliconeslang.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.
heb ondertussen overleg gehad met de vermoedelijke koper. Hij had zijn vaste garage aangesproken over wat hij had vastgesteld en die man had hem een hele waslijst gegeven van te vervangen stukken ( haldex bla bla bla ) . Ik kon hem enkel zeggen dat mijn systeem volledig functioneert en dat er van lekkage (druppels ) zeker geen sprake is. Dus daar moet hij mij geen duizenden euros op proberen af te klokken.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik heb uiteindelijk een revisie gedaan.
Had ook een zingend geluid tijdens rijden wat steeds heftiger werd, dus er was meer dan een lekkage.
Totale kosten €1545.

Zie faktuur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Ik heb altijd moeite met de post "arbeidsuren" zonder dat het aantal uren genoemd wordt.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

JosW schreef: 21.12.2021 - 21:47 Ik heb altijd moeite met de post "arbeidsuren" zonder dat het aantal uren genoemd wordt.
Ja is beetje vaag, maar de totaalprijs was vooraf al geoffreerd en na een belrondje ben ik uiteindelijk met deze akkoord en verder gegaan. Deze factuur kreeg ik later alsnog. Zo bezien best nog gespecificeerd als achteraf bonnetje.

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Dank voor de duidelijk rekening. Ja arbeidsuren of gerekend als klus... Het Geeft mij toch een tegen antwoord op de koper zijn verhaal. En die van mij is nog steeds probleemloos op wat zweten na.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”