Voorstellen + aankoopadvies

Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Kees Jan schreef: 17.03.2020 - 16:47 Locatie: Zandvoort
Contacteer: Contacteer Kees Jan
Meld dit berichtCiteer
Ongelezen bericht 17.03.2020 - 16:47

Kun je een Bifuel ook eenvoudig ombouwen naar alleen benzine?
Nee, je blijft met het hoge gewicht zitten van de CNG installatie, en deze uitbouwen is een enorme klus, waarschijnlijk onderstel aanpassingen moeten doen, grotere benzinetank, buiten dat moet je de auto opnieuw aanbieden bij het RDW ter keuring, om het juiste gewicht te laten bepalen.
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Fritzer
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31.10.2019 - 10:33
Locatie: Nijmegen

Ik ben een geboren twijfelaar (en heb ook niet echt haast met aankoop van een nieuwe auto). Ik blijf een beetje hangen op dezelfde eisen: benzine, automaat, niet te veel kilometers. Wel gekeken naar diesels, maar de euro 6 varianten met weinig kilometers zijn weliswaar relatief jong en ruim uitgevoerd, maar toch iets te prijzig.

Ik zit een beetje te dubben over de V5 variant hieronder; echte Volvo motor, heerlijke V5, vroeger ook wel een in gereden...
Maar is zo'n V5 echt veel betrouwbaarder qua motor?
Ik wil toch zeker 6-8 jaar kunnen rijden met de auto en ik rij nu toch echt meer dan 25.000 km per jaar.
Dus met onderstaande auto's kom ik dan na 8 jaar op 300.000 met de V4 en 350.000 km met de V5. Is het dan slimmer om een V5 te kopen?
En maakt het qua restwaarde na zoveel jaar nog veel uit?

En nog een andere vraag:
onderstaande 2 versies van de V4 zijn net iets anders. Wel allebei al met navigatie ingebouwd in dashboard, maar versnellingspook bij de 1e toch net wat nieuwer aandoend. Wat is er bij deze mini facelift nog meer anders?
En de V5 is weer wat ouder...waar lever je dan qua uitvoering op in?

V5
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44026230/

V4 (kleine extra facelift)
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44350926/

V4
https://www.henkscholten.nl/occasions/v ... ne/680990/
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1859
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Fritzer schreef: 16.05.2020 - 17:21 Ik ben een geboren twijfelaar (en heb ook niet echt haast met aankoop van een nieuwe auto). Ik blijf een beetje hangen op dezelfde eisen: benzine, automaat, niet te veel kilometers. Wel gekeken naar diesels, maar de euro 6 varianten met weinig kilometers zijn weliswaar relatief jong en ruim uitgevoerd, maar toch iets te prijzig.

Ik zit een beetje te dubben over de V5 variant hieronder; echte Volvo motor, heerlijke V5, vroeger ook wel een in gereden...
Maar is zo'n V5 echt veel betrouwbaarder qua motor?
Ik wil toch zeker 6-8 jaar kunnen rijden met de auto en ik rij nu toch echt meer dan 25.000 km per jaar.
Dus met onderstaande auto's kom ik dan na 8 jaar op 300.000 met de V4 en 350.000 km met de V5. Is het dan slimmer om een V5 te kopen?
En maakt het qua restwaarde na zoveel jaar nog veel uit?

En nog een andere vraag:
onderstaande 2 versies van de V4 zijn net iets anders. Wel allebei al met navigatie ingebouwd in dashboard, maar versnellingspook bij de 1e toch net wat nieuwer aandoend. Wat is er bij deze mini facelift nog meer anders?
En de V5 is weer wat ouder...waar lever je dan qua uitvoering op in?

V5
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44026230/

V4 (kleine extra facelift)
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44350926/

V4
https://www.henkscholten.nl/occasions/v ... ne/680990/
Kort antwoord. De 5 in lijn (géén V!!)😉 zijn schier onverwoestbaar mits onderhouden en er niet te lang wordt rondgereden met te laag oliepeil.

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 324
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

De 1.6 T4 is ook behoorlijk probleemloos. Alleen weten we nog niet hoe die zich houdt bij zeer hoge km standen. Er zijn er maar weinig met meer dan 250.000.
De 2.5 heeft al bewezen dat die moeiteloos hele hoge km standen haalt
De powershift automaat op de 1.6 T4 is wel wat gevoeliger. Daar ga je de 300.000 waarschijnlijk niet halen zonder wisselen van de koppelingsplaten.

De 1.6 T4 is wel veel zuiniger. Ik denk zeker 20%. Reken op 1:10 voor de 2.5 en 1:12 voor de 1.6. Vorig weekend gaf bij mijn handgeschakelde 1.6 T4 over een afstand van 350km de BC een gemiddeld verbruik aan van 1:16.9 met dank aan de 100km/u.
Fritzer
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31.10.2019 - 10:33
Locatie: Nijmegen

Edwin schreef: 17.05.2020 - 00:03 De 5 in lijn (géén V!!)
oeps....
Dank voor je snelle antwoord, duidelijke menig die mijn gevoel we bevestigt.
Volvolof schreef: 17.05.2020 - 18:04 De 1.6 T4 is wel veel zuiniger. Ik denk zeker 20%. Reken op 1:10 voor de 2.5 en 1:12 voor de 1.6. Vorig weekend gaf bij mijn handgeschakelde 1.6 T4 over een afstand van 350km de BC een gemiddeld verbruik aan van 1:16.9 met dank aan de 100km/u.
Dat had ik inderdaad dan wel ingecalculeerd als een vd negatievere eigenschappen van de 2.5, maar bedankt voor het melden van de echte cijfers!

Is het qua uitvoering / opties nog heel veel anders. De 2.5 oogt wel wat gedateerd, maar eerlijk gezegd is een lekkere motor, fijn paar (verwarmde) stoelen en cruisecontrol genoeg om lekker te rijden (en mijn vrouw kan de parkeersensoren achter wel waarderen denk ik). Enige optie die ik ook nog echt wil is de muziek van mijn telefoon kunnen afspelen. Niet echt van levensbelang voor de keuze van de auto, maar ik neem aan dat dat bij beide auto's kan?

En wat is jullie ervaring met beide dealers en ruimte in de prijs? Ik ben in het verleden als een bij 1 van beiden geweest en wat ik me nog herinner, is dat me zo ongeveer bij de voordeur duidelijk werd gemaakt dat de prijs een vaste prijs was. Ik snap dat het niet zwart/wit is, maar zijn de prijzen bij dealers tegenwoordig echt scherper omdat ze online moeten concureren, of is dit ook weer gewoon een mooi verkooppraatje?

Als er nog anderen zijn met een advies t.a.v. de keuze, dan hoor ik dat graag!
Gerard1956
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17.12.2019 - 19:51

Beste Freek,

Sinds september vorig jaar rij ik een V70 2.0 diesel, het laatste model. Gekocht bij een Volvo dealer.
Fantastische auto, er zit een E6 motor in dus de komende jaren mag ik overal rijden.
Superzuinig is de V70 en heb getwijfeld tussen een diesel of benzine maar ben nu, per saldo, met een diesel goedkoper uit.
De diesel was ongeveer 5000 euro goedkoper in aanschaf als een vergelijkbare benzine uitvoering.
De rijkwaliteiten van de V70 zijn fantastisch, niets negatiefs te melden.

Succes met je zoektocht en besluit!!
Volvo 740, Volvo 945, Volvo XC 70, Volvo V 70
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

De vijfcilinder diesel is er ook als euro6 D4&5 icm AWD en automaat op zowel de XC70 als de V70.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
medio
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

Volgens mij is de 5 cilinder diesel nooit geleverd als EURO 6 motor. De euro 6 zijn vanaf 2015 geleverd in de vier cilinders.
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

medio schreef: 22.05.2020 - 11:56 Volgens mij is de 5 cilinder diesel nooit geleverd als EURO 6 motor. De euro 6 zijn vanaf 2015 geleverd in de vier cilinders.
Wel dus, mijn XC 70 is euro 6 D5 met 221 pk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Fritzer
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31.10.2019 - 10:33
Locatie: Nijmegen

Als ik de oude prijslijsten bekijk dan is de V70 vanaf 2014 in de D4 versie euro 6. Toch verwarrend, als ik dan naar deze advertenties kijk, want die blijken na kenteken check toch euro 5 te zijn (zijn dit dan modellen van 2013, die in 2014 op de markt zijn gekomen?)

https://www.brouwerrogat.nl/occasions/volvo/v70/3251951

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v70-48090740

De enige 5 cilinder diesel met euro 6 is de XC70 van 2016, maar die ga ik echt niet vinden voor <20.000 euro met een mooie kilometerstand.

Misschien toch een overweging om een euro 5 te kopen. Dan heb ik wel de betrouwbaarheid van de 5 cilinder Volvo motoren, het rijcomfort van een diesel en qua uitvoering een auto die de komende jaren nog prima bij de tijd is. Als ik het zo lees, dan zit je met euro 5 voorlopig ook nog wel goed in Europa.
Laatst gewijzigd door Fritzer op 23.05.2020 - 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

'n 4 cilinder D4 heeft 'n zalige 8 traps automaat, de 5 cilinder kwam nooit verder dan 'n 6 traps..

Emissienorm euro 6. Dit is de zesde en nieuwste euro emissienorm welke werd geïntroduceerd in September 2015. Voor dieselauto's is het toegestane NOx niveau verlaagd van 0,18 g/km bij de Euro 5 norm naar 0,08 g/km. Deze maatregel is genomen na studies die resulteerde dat deze emissies in verband staan met ademhalingsproblemen.

Er was in 2014 (of voor het grootste deel van 2015) nog geen sprake van euro 6 op 'n V70 diesel
medio
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

Quota, je hebt gelijk. Ik schat in dat er maar bar weinig 5 cilinders met euro 6 rondrijden in NL.
OGA244, de automaat (GT6) van de 5 cilinder is niet erg geraffineerd maar wel super betrouwbaar. De GT8 is idd fijner maar het geluid van 5 cilinder blijft een hoop goed maken. :)
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik ben met ruim voldoende ervaringen toch van de 4 cilinder met de 8bak
peed
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06.03.2010 - 21:49

Hey, ik heb 3 jaar geleden ook de keuze gehad Tss een 2016 d4 181, of de d3 polar plus geartronic , en ik heb toen gekozen voor de v70 d3 van 2015, prachtbak al zeg ik het zelf.zit zelfs citysafety op en ingebouwde kinderzitverhogers achteraan
Gr peter
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”