De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 13.04.2020 - 15:34 DB moet er niet met DAB+ een aparte geschikte digitale antenne zijn gemonteerd?
Ik geloof het wel. Mijn XC70 was al DAB+ voorbereid, bekabeling en antenne zat er al in. Het enige wat nog ontbrak was een tuner en software.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Goede morgen: hmm meer schadelast bij Volvo? Zou wel interessant zijn waar en hoe die schades vallen. Ik bedoel zouden de nieuwe series onderwerp zijn van onvrijwillige 'export" bijv.
He t is wel fijn dat de verzekering Amazon de lasten en lusten wat deelt met premie betalers. :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Volgens de brief komt de toegenomen schadelast door:
- 2,6% hogere arbeidslonen schadeherstellers;
- toename kosten door externe letselschade deskundigen;
- toename van de uitkeringen aan slachtoffers van letselschade door verhoogde claims;
- steeds duurdere technologie die na schade vervangen moet worden;
- meer autobranden als gevolg van vandalisme.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

hmm ikdachtdie V90serie wordt nu gestolen(export orders) maar dat is niet het geval.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Vroegah moest je een bumper spuiten en misschien een parkeersensor vervangen. Nu ben je twee dagen bezig om de botscamera zo ver te krijgen dat de auto wel stopt voor een stilstaande muur maar niet remt voor een licht afbuigende vangrail
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Juist daarom koester ik mijn Benzen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Johan wat een mooie promo film en zeker niet onbelangrijk het geeft een mooi tijdsbeeld zag nog de zwarte oude mercedes van onze buurman thuis. .
Ik zat ooir bij de buurman in en toen stak een koe over en boem, ik met mn neus tegen de stoelen aan ik zat achterin, maar we zijn met dezelfde auto thuisgekomen ( en mochten nooit meer met de buurman mee haha)

Mercedes had in 1968 al een veiligheids kooi zag ik en mogelijk in de kopgroep van veiligheids maatregelen met Volvo?
Ik weet nog dat de heup gordel in de auto kwam ergens in de jaren '70
Met plezier rnaar gekeken
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Volvo en Mercedes beide in de kopgroep vwb. veiligheid. Alleen insteek is echt anders, in de jaren 70/80/90 lag de nadruk bij Mercedes ook op economie/rentabiliteit. Voor zover ik weet was het bij Volvo meer lifestyle, degelijkheid en veiligheid. Mijn beide Mercedessen hebben trouwens gordels achterin. De 200D heeft ook hoofdsteunen achterin, voor de 190D ga ik dat nog doen, ik heb de hoofdsteunenset met toebehoren al, nu nog de moed verzamelen om het mes in de achterbank te zetten om de gaten de maken :'( .

Ik kreeg vandaag nog een brief die ik al heel lang niet meer had gehad.

Binnenkort weer een update over mijn belevenissen met de XC70.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20626
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Apart die brief. Het geeft wel aan dat een W201 blijkbaar zeldzaam begint te worden. En da's gek want enkele jaren terug kwamen ze bij bosjes binnen vanuit Duitsland (als ik het goed heb).
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja zo kregen wij een brief uit Alphen a/d Rijn in de bus met de vraag of wij voornemens waren om het huis te verkopen.
Mensen waren op zoek naar een woning op een meer dan ruime kavel zodat ze dicht bij kinderen en kleinkinderen konden wonen.
Tja voor 7 ton kunnen we praten :] :lol: :lol:
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou ik denk ook dat de gegevens RDW verzameld worden door de handel en zo vinden ze dan de betreffende auto's. Kun je beter zelf de auto ergens aanbieden dan de handel er tussen.
Ik weet niet of jouw Mercedes nu een "zeldzaam collectors item "is.

Verre familie in Duitsland heeft een Mercedes 190D 2.5 l en 6 cilinder benzine en rijdt daar al volgens mij al bijna 30 jaar mee.
Met een bruiloft eind jaren 80 is die toen nieuw uit de garage gekomen, donkerblauw meen ik me te herinneren
het verbruik zal wel giga zijn,
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

DB200 schreef: 30.04.2020 - 19:36

Ik kreeg vandaag nog een brief die ik al heel lang niet meer had gehad.

Als hun auto's net zoveel mankementen vertonen als hun brieven, dan zou ik ver weg blijven van dat bedrijf! :devil:

Bij de gedachte dat je kunt kiezen of je betaald wilt worden per bank of per contact krijg ik onfrisse visioenen... :bandit:
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

De W201 (190serie) en andere type Mercedessen kwamen bij bosjes binnen in de periode 2005 - 2012 toen een 25 jaar oude auto belastingvrij was, uit Duitsland/Polen/Frankrijk/Italië. Voor een deel opgewarmde lijken waar minimaal onderhoud aan werd gepleegd. Belastingvrij rijden trekt een bepaald type mens aan. Dit rijdend schroot is na 2013 weer verdwenen naar autodemontage bedrijven of voor export. Toen per 1/1/2014 belastingvrij rijden de facto was afgeschaft, kreeg ik bijna maandelijks een dergelijke brief. Inmiddels is een goede W201 inderdaad zeldzaam (en nog steeds geliefd voor de export).

Te koop aanbieden is vrij riskant. De mogelijkheid bestaat dat hij daarna gestolen wordt en via Antwerpen naar Afrika of Midden-Amerika gaat. Het truukje is als volgt: op de advertentie wordt gereageerd, twee Afrikanen komen kijken, men wordt het niet eens over de prijs, twee of drie dagen later is de wagen gestolen.

Mijn 190D is nooit belastingvrij geweest, dat vond ik eerlijk gezegd ook niet zo interessant. De auto staat me niet in de weg en in 2021 is hij 30 jaar en voor de Duitse wet een oldtimer. Dan kan ik er in Duitsland weer elke Umweltzone mee in. Dus die blijft wel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ik kreeg een week of wat terug een brief van VCNL. In de brief werd ik onder meer geattendeerd op het feit dat de garantietermijn binnenkort afloopt en als ik mijn Volvo nog even op een bepaald punt wil laten checken, dat dit dan een goed moment is voor een afspraak.

Afgelopen week heb ik een Volvo aankoopkeuring voor 95 euro bij Bouwsema laten uitvoeren. Ik mocht in de werkplaats tijdens de inspectie er bij zijn, wel zo prettig. Broekhuis Emmen was zeer bereid om (kostenloos) de auto even na te lopen, maar principieel vind ik dat een slager niet zijn eigen vlees moet keuren.

Belangrijkste punten:
1. De auto was kurkdroog van onderen en zweette geen olie (komt veel voor bij dit type).
2. Remmen zijn rondom goed en zien er goed uit. Voorschijven zijn dikker dan 25 mm maar minder dan 26 mm. Het standaard advies van Volvo is om ze te vervangen bij 2 mm slijtage (28mm is vertrekpunt bij een nieuwe schijf) maar het advies van Bouwsema is om te wachten met vervanging totdat de remblokken versleten zijn.
3. Geen elektronische of softwarematige storingen en actuele software versie.
4. Accu is niet meer goed. Afgekeurd tijdens speciale 6 minuten durende VIDA test (zie bijgevoegde PDF).

De accu zal worden vervangen onder garantie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Leuk om te zien die test en fijn dat je volvo goed is zonder olie lekkage

Ik snap dat de accu kwaliteit afneemt met 4 jaar. ( 1496 dagen zag ik ) Maar de vraag is of de motor nog start toch?

Mijn accu ( Bosch95 amp en 800 amp ) heb ik jan 2012 vernieuwd en met starten vind ik al een tijdje dat het aanslaan wat slow gaat.
Wat maakt een accu tot "ongeschikt" zolang je nog start? Of sla ik iets over?
Bob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bij mij start de auto gewoon nog hoor en 4 jaar voor een accu vind ik eerlijk gezegd behoorlijk kort. 7 - 8 jaar zou ik eerder verwachten, dus die van jou zal vast aan vervanging toe zijn. Dus komend najaar is mijn advies om die maar eens preventief te vervangen. Niet nu omdat juist hoge temperaturen (hittegolf in de zomer bijv.) heel slecht zijn voor de levensduur van een accu.

Diesel01 vond wel dat mijn auto langzaam start. Dus dat is een teken aan de wand. Het schijnt dat de VIDA test strenger is dan als bijv. de ANWB de accu doormeet met zo'n controleapparaat.

De test bestaat uit 2 fases.
Fase 1: 2 minuten stationair draaien. In die 2 minuten wordt gecontroleerd of het vermogen van de accu om op te laden voldoende is.
Fase 2: Vervolgens wordt de motor automatisch door VIDA afgeschakeld. 4 minuten belasten van de accu met verlichting op dimlicht en enkele andere verbruikers aan of juist uit (airco bijv. uit). Na die 4 minuten moet er nog voldoende spanning zijn, dwz. meer dan 11,0 V.
Laatst gewijzigd door DB200 op 03.05.2020 - 20:58, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Foto's van de test.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ja ik merkte gister tijdens de start dat er een twijfeling was van zal ik wel of zal ik niet...
Je merkt het pas wanneer er een nieuwe in zit, ik had hetzelfde met mijn D5 in de XC60.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20626
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Tja, nieuwe accu ... Afgelopen week maar een nieuwe geplaatst in mijn monster. Ik schrok ervan hoe goed hij weer startte.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

nou ja...denk toch hij loopt of hij loopt niet....zal van de winter weer eens kijken.
Ik heb ff nagekeken in mn logboek auto, maar begin februari in 2012 met ongeveer 126.500km de Bosch voor 110,= ergens bij een fabriek opgehaald als magazijn verkoop... Staat er dus al 8,5 jaar in bijna. Niet gek voor een Bosch!
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”