De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Daarom ben ik blij dat de Pajero regelmatig stevig aan het werk mag, met 100 km/h draait het blok 1800 toeren en wordt daar ook niet warm van.

Aan de andere kant, de techniek van tegenwoordig is wel zo dat de boel als het goed is wat warmer wordt gestookt zodat het wel warm wordt. De tijd zal het leren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Wat ik nog steeds niet snap:
je hoeft toch geen hoge snelheid te rijden om een milieu-maatregel in werking te stellen?
Kan je niet gewoon 80km/u in z'n 3e trap 3000 rpm maken
of 40 in zijn eerste versnelling?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ook dat werkt inderdaad prima.
"Vroeger" op Schiphol bij een werkgever werden de Caddy's ook schoon gereden met +/ 35 km/h in de eerste versnelling als het filter helemaal vol zat.

Pajero gaat bij stevig gebruik in 4x4laag en dan ook een km of 10 per uur en wordt dan ook serieus goed gebruikt. Merk zelf dat het filter daardoor ook weinig echt hoeft te regenereren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Hoge toeren zijn niet alles, je wilt er ook nog een beetje weerstand bij hebben.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Op vakantie met de camper betekent dat de XC70 ook vakantie heeft. Mijn vrouw vroeg of ik hem mis. Eigenlijk wel want het is een fantastische reisauto voor op lange afstanden, daar kan geen camper tegenop. En met de AWD is het een echte klimgeit.

In Oostenrijk en Duitsland heb ik nog regelmatig een Mercedes-Benz 190 in het dagelijks verkeer gezien. Veel meer dan zijn grote broer de
W124 of zijn opvolger de W202 (C-klasse). Dat zegt toch iets over kwaliteit en geliefdheid van deze baby-Benz waarvan de laatsten uit 1993 zijn, dus minimaal 27 jaar oud.

Ik heb de nodige foto’s geschoten van voertuigen. Omdat ik weet dat de meeste van jullie wel houden van plaatjes, deel ik er een aantal. Helaas geen Volvo’s want die zijn in Oostenrijk zeldzaam. Oostenrijk is echt een Audi land.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DB200 schreef: 27.06.2020 - 23:34 De wagen stond net weer te glimmen onder de carport, toen het begon te hozen en ik nog weg moest. En wat doe je dan, dan neem je de auto van je vrouw :-). Blijft de XC70 zo nog even schoon.
Oe oe Johan das pas autoliefde om gepoetste auto nog ff te laten staan. Ik hou ook graag verbruik bij en soms ook gedifferentieerd.
Naar Holland lange baan CC op 107 2000t gebruik in 1:18,2, CC op 22ooT 120km verbruik 1:16
Hier in de Montagne verbruik 1:13 of soms meer met de aanhanger erbij maar de stijgings percentage naar de boulangerie is op 5 km 350m en meteen koud strak omhoog.
Maar ik rij nog met oude euro 4 techniek...:)

Straks hier verderop 5 km bij een Auberge een meeting van Porche club. Zet m'n Volvo ff tussen....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 26.07.2020 - 09:38 Naar Holland lange baan CC op 107 2000t gebruik in 1:18,2, CC op 22ooT 120km verbruik 1:16
Voor een Volvo superzuinig!
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Euro 3 techniek, de zuinigste 5 cilinder die er was :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

fredhead schreef: 28.07.2020 - 06:52 Euro 3 techniek, de zuinigste 5 cilinder die er was :)
AL ik mijn BC mag geloven, dan doet mijn Euro6 dat ook.... moet het alleen nog even zelf meten... maar ja, die km's in deze tijd he? en dan te bedenken dat ik juist vanwege de km's vorig jaar de investering in deze auto heb gedaan... heb er net an 30K km mee gereden in een jaar tijd...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hier maken we vooralsnog gewoon tegen de 30.000 kilometer per jaar.

Wel benieuwd naar de cijfers van de euro 6, mijn oude euro 4 S60 was duidelijk onzuiniger dan de eerdere euro 3 die ik heb gehad.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Terwijl ik dit schrijf parelt de regen van de XC70. De glascoating in combinatie met de reload werkt perfect, precies zoals mij al was verteld. Gisteren heb ik de XC70 onderhanden genomen samen met forumleden Diesel01 en Forrest (die het echte werk hebben gedaan). Het resultaat overtreft mijn verwachtingen. Ik heb het ervaren als een prachtige dag waarbij ik kennis heb mogen maken met de familie “Forrest” en de wereld van de detailing. Detailing was mij tot nu toe onbekend en ik had geen idee wat ik van de dag moest verwachten.

Ik had vooraf de instructie gekregen de wagen goed schoon te maken en, omdat hij toch werd gepoetst, mocht de XC ook door de wasstraat. Maar dat heb ik uiteraard niet gedaan. 2x gewassen met het handje en goed met de insectenspons in de weer geweest. En de buren maar hoofdschuddend knikken, ik sta namelijk nogal bekend om het fanatieke wassen met de hand, meestal 1x per week, ook als het (bijna) vriest. Maar twee keer achterelkaar, dat hadden ze nog nooit meegemaakt.

Dus de volgende dag, op zaterdagochtend om 7 uur opgestaan en om 8 uur bij Diesel01. Die stond al klaar met koffie, de hoge drukspuit en diverse andere spullen. Na een bak koffie, enkele voorbereidingen als Tar-x en Iron-x, vervolgens doorgereden naar Forrest. Bij hem ook weer gestart met koffie en de nodige koffieleut en daarna wederom voorbereidingen. Vervolgens onder dak in de garage het daadwerkelijke poetsen, aanbrengen van de CQuartz 3.0 en de reload (een soort waslaag dat halfjaarlijks opnieuw moet worden aangebracht).

Om je een idee te geven van de stappen die wij hebben doorlopen:
1. Wassen
2. Iron-X (ijzerdeeltjes afspoelen)
3. Tar-X (teerdeeltjes afspoelen)
4. Kleien (ongerechtigheden van de lak verwijderen, deze blijven achter in de klei)
5. Inschuimen en daarna wassen en afspuiten
6. Drogen
7. Kunststofdelen bij de overgang naar staal afplakken met tape.
8. Het daadwerkelijke poetsen
9. Afstoffen van de koets
10. Aanbrengen CQuartz en inwrijven met een schone doek (hierbij mag absoluut geen water op het koetswerk komen)
11. CQuartz laten drogen (in ons geval: Radler drinken)
12. Aanbrengen Reload en uitwrijven met een schone doek
13. Tape verwijderen

Het was volgens mij hard werken maar het resultaat mag er zijn en is in mijn optiek bijzonder goed gelukt.
Ik heb de hele dag een soort van jarig gevoel gehad en dat was helemaal het geval toen ik de wagen op onze oprit had neergezet.

Dus: Diesel01 en Forrest, hartelijk dank voor deze hele bijzondere dag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Het eindresultaat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Mooie dikke Volvo👍
HSVD
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 14.10.2015 - 22:41

Ik herken dat wel, behalve dat de foto's op de kop staan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kees Jan
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
Locatie: Zandvoort

Heel mooi en dat was dus een fijne dag :-D
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Gebruikersavatar
Forrest
3rd Gear member
Berichten: 462
Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
Locatie: Zuidwest Drenthe

Wat een leuke bijdrage om te lezen. Heb je met plezier wat detailing wetenswaardigheden bijgebracht. Genoten van de leuke gesprekken en van je prachtige wagen. Ik kom bij aankomst direct zien dat dit om een liefhebbers auto gaat. De lak zag er keurig uit. Dat is iets wat ik graag zie.

Om nog een stukje aanvulling te geven aan je verhaal. Het poetsen hebben we gedaan met een polijstmachine. Als eerste hebben we de kunststof delen afgeplakt. Dit hebben we gedaan om te voorkomen dat het polijstmiddel witte vlekken veroorzaakt op het kunststof. Voorafgaand aan het polijsten zijn de kentekenplaten gedemonteerd om alle lak goed te kunnen polijsten. Daarna hebben we met een spotpad lokale lakschades zo goed mogelijk verwijderd. Het waren er maar een paar gelukkig. Daarna hebben we de gehele auto gepolijst met een ultrafijn polijstmiddel, CarPro Essence. Deze stap zou normaal gesproken de laatste stap zijn maar gezien de zo goed als perfecte staat van de lak stond het toe om dit als eerste en laatste stap te doen.

De CarPro Essence is een perfecte voorbereiding op een coating. Bij de meeste andere polijstmiddelen is het voorafgaand aan het aanbrengen van de coating noodzakelijk om de lak te ontvetten. Dit is bij dit polijstmiddel niet nodig.

Ik hoop dat je veel plezier zal hebben van deze prachtige XC en de aangebrachte coating. Nogmaals dank voor de leuke dag en attentie, had niet gehoeven.
Laatst gewijzigd door Forrest op 31.08.2020 - 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2017 Afbeelding

Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015 Afbeelding

Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding

Vergeet niet, je bent uniek net als iedereen
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Strakke bak hoor! Met naar mijn mening de enige juiste velgen eronder :-). Geniet er van.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Graag gedaan, Johan.
De XC ziet er geweldig uit, de after foto’s zijn super.
Binnenkort/voor de winter het kunststof in de Dlux en dat blijft tijden goed.
Heb laatst bij de V90 alles van plastic onder de motorkap gedaan en dat is even afspuiten, blower er over heen en het is weer strak!
Geniet er van!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik heb het idee, dat die BergumerMeer ook strak in de lak zit :)
Genoten van je postings !
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Johan" Wauw zeg.....
Mooi hoor das is nu prachtig zichtwerk en vooral het resultaat mag er zijn. leuk om compimenten te krijgen van een "goede staat onderhoud lak" van de profs!

Genieten terwijl het regent he, alle druppels lopen er af. Net nieuw 8)
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”