De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19842
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ben bezig met het opvragen van offertes voor het vernieuwen van het straatwerk+riolering rundumhausen.
De eerste net binnen voor net geen 25k, dus helemaal geen auto's ed....
Die 25k gaat hem niet worden, de eerste besparing is al binnen, wanneer ik een mini shovel en 2x 10kuub puinbakken aanvraag dan heb ik 1 dag x2 fte's bespaard.
12 jaar door Europa met 16.5meter dan zal een shoveltje van Boels rundumhausen ook wel lukken.
Volgend jaar zonnecollectoren op het dak en dan een XC60 T8 my20 aan de paal.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Johan je wordt helemaal gek echt waar :lol:

Weet je ik wil dolgraag een nieuwere Volvo liefst XC70 maar heb ook nog een dakbeslag te verbeteren en dat kan ik beter niet meer zelf doen. met 6 in je leeftijd....10 meter hoog...
Dus ik besluit met verstand niet naar de XC-s te kijken en soms wordt ik soms ook helemaal verlekkerd als ik al die bolides hier op forum voorbij zie komen, maar ik kan echt niet goedkoper rijden dan nu zonder afschrijving en dat is ook fijn, ook al rammelt de Volvo wel een beetje met rijden ergens.

En jij hebt een super XC en 'tevreden' zijn is ook wel een prettige gewaarwording.

Johan op de HBS kwam het verhaal langs van Griekse mens Odesseus die op de proef werd gesteld door de Goden...( zie ik parallellen? :-D ...)
Hij liet zich vastbinden aan de mast om het verlangen en de lokroep te weerstaan van de Sirenen.......(en dat lukte )
Oplossing:
de veiligheids gordel erg goed vastklikken als je in de zetel zit van je mooie XC Sumnum ++uitvoering en die fantastische reiswagen met karakter die luxer is dan ooit in je bezit en genietend voorbij de Volvo dealers en aanbiedingen rijden hoe ver lei de lijk ook O)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Zie de verhalen ook passeren over “nieuwe T2 tot en met 8 enz.” modellen en verwonder mijn dan regelmatig over de hoeveelheid pecunia die men bereid is daar in te steken.
Nu ben ikzelf zondermeer een liefhebber van fijne vervoersmiddelen, maar het moet ook wel leuk blijven wat mij betreft. Mode doet mij niets. Integendeel, als iedereen in ruitjes loopt, pak ik streepjes, en andersom 😉.
Daarnaast ga ik voor liefst bewezen kwaliteit en tijdloosheid. Met dat gegeven is het leuk zoeken naar goede spullen die je niet de kop kosten. Ik zie het een beetje als een sport, zo ski ik al een jaar of 20 met hetzelfde paar gewatteerde werkhandschoenen, kwaliteit is perfect (want goedgekeurd voor de bouwindustrie) en kostten bijna niets, heb ik lol van.
Met deze handelswijze kom je vwb auto’s zomaar bij Volvo uit, en nee we hebben geen labrador, wel hockeyende kinderen, dat dan weer wel 😊, die bovendien studeren, dus die pecunia gaan er toch wel uit.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27059
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

diesel01 schreef: 19.01.2021 - 10:02 Ik ben bezig met het opvragen van offertes voor het vernieuwen van het straatwerk+riolering rundumhausen.
De eerste net binnen voor net geen 25k, dus helemaal geen auto's ed....
Die 25k gaat hem niet worden, de eerste besparing is al binnen, wanneer ik een mini shovel en 2x 10kuub puinbakken aanvraag dan heb ik 1 dag x2 fte's bespaard.
12 jaar door Europa met 16.5meter dan zal een shoveltje van Boels rundumhausen ook wel lukken.
Volgend jaar zonnecollectoren op het dak en dan een XC60 T8 my20 aan de paal.
Tip van flip, zet een 12 m3 bak neer.
Kan je zo met dat shoveltje in rijden.

Iets met huidige tak van sport qua werk.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Neem een ding aan,
Ga dan ook niet proefrijden in een V90 CC.......
deed ik ooit ook, en dan is er geen weg meer terug. 😁
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19842
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dat is een goeie Ferdi, dat gaan we doen.
@pbor en zo zie je dat er veel verschillende mensen zijn, de 1 vind het leuk om met 20 jaar oude handschoenen te skiën en de ander vind skiën maar een snob sport om nog maar te zwijgen over hockey.
Maar wanneer niemand meer die T2 of T8 rijd als eerste auto en dus die afschrijving neemt heeft de gebruikt koper over een paar jaar geen auto's meer om uit te kiezen en de economie moet ook een beetje blijven draaien nietwaar?
En dat skiën gaat zoveel beter met jas en broek die een beetje passen bij lichaamsbouw en stand van het lichaam tijdens skiën.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

PGV90 schreef: 19.01.2021 - 11:32 Neem een ding aan,
Ga dan ook niet proefrijden in een V90 CC.......
deed ik ooit ook, en dan is er geen weg meer terug.
Weet ik. Daarom blijft het bij kijken. En als ik Bob zijn advies lees, zelfs dat niet meer, want dat is toch alleen maar zelfpijniging -:).
Bover schreef: 19.01.2021 - 10:16 En jij hebt een super XC en 'tevreden' zijn is ook wel een prettige gewaarwording.
Zo is het precies. En nog steeds genieten hoor van de XC. Maar ik zit al over de 170k, dus dan ga je toch eens verder kijken. Maar nu toch maar snel mee stoppen.
diesel01 schreef: 19.01.2021 - 10:02 De eerste net binnen voor net geen 25k, dus helemaal geen auto's ed....
Dat herken ik wel. Niet normaal waar het tegenwoordig over gaat. Met dank aan de bubbel geblazen door de ECB. Ik sprak laatst een aannemer die me lachend vertelde dat ze meer geld konden uitgeven dan de mensen ooit konden sparen.

Volgens mij heb ik je nog eens een contact vwb. straatwerk gegeven, toch? Zijn werkgever doet ook aan ontgravingen/rioleringen/beschoeiingen e.d. Die werkt veel voor overheid en zou dus wel concurrerend moeten zijn.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19842
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Grappig is dat ik ook 1 op het dorp heb gevraagd, aardige kerel en hij komt deze week met zijn verhaal, kan niet anders dan dat daar duizenden verschil in zit.
De offerte die ik nu heb komt 25km bij ons vandaan, heeft er wellicht niet heel veel zin in maar wanneer je akkoord gaat met dergelijke bedragen dan zijn ze natuurlijk koopman en bereid om 30min in de auto te zitten.
Er zijn steeds meer bedrijven die af willen van de aanbestedingen voor overheid ed en leggen zich toe op particulieren.
Dit klusje van ons doet 1 tot 2 weken werk maar zoals gezegd, ik ga zelf ook veel doen, leeg halen en buizen opgraven kan ik zelf ook doen, op vrijdag leeg halen zaterdag en zondag buizen graven.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Disclaimer: nou als mensen werk voor de overheid uitvoeren zijn ze niet altijd even concurrerend. Beleid ambtenaren hebben vaak geen idee van uurtarieven weet ik uit ervaring. Bezuinigde ik als interim voor de gemeentelijke opdrachtgever zomaar 30%. Zei die aannemer lachend, "ik kon toch proberen" en hij wist het wel en kwam met goede prijsstelling. . Maar Diesel/Tom weet daar wel raad mee vermoed ik zo.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

diesel01 schreef: 19.01.2021 - 12:15 Grappig is dat ik ook 1 op het dorp heb gevraagd, aardige kerel en hij komt deze week met zijn verhaal, kan niet anders dan dat daar duizenden verschil in zit.
De offerte die ik nu heb komt 25km bij ons vandaan, heeft er wellicht niet heel veel zin in maar wanneer je akkoord gaat met dergelijke bedragen dan zijn ze natuurlijk koopman en bereid om 30min in de auto te zitten.
Er zijn steeds meer bedrijven die af willen van de aanbestedingen voor overheid ed en leggen zich toe op particulieren.
Dit klusje van ons doet 1 tot 2 weken werk maar ook veel doen, leeg halen en buizen opgraven kan ik zelf ook doen, op vrijdag leeg halen zaterdag en zondag buizen graven.
Zelf klussen met kraantje doe ik ook leuk om te doen en is een wereld voordeliger toch
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

diesel01 schreef: 19.01.2021 - 08:23 Ik denk dat je het gesprek aan gaat je voor een verrassend toe te betalen bedrag hem mee mag nemen.
Maar goed, jullie hebben ook andere kostbare plannen...
Ik heb net even gecheckt op de ANWB koerslijst voor een indicatie. Indicatie want ik vind het meer een droomkoerslijst met veel te hoge over-the-top bedragen. Veilingprijzen beginnen nog steeds met een 2. Dat valt mij inderdaad mee en is een stuk minder afschrijving dan ik dacht en stukken beter dan een V90cc. Mijn vrouw was heel blij met de standkachel toen ze vanochtend uit haar werk kwam en zo in een warme auto kon stappen zonder krabben. Een collega van haar die zag dat je het met een app aanstuurt kon haar ogen niet geloven. Gisteren de auto met de hand gewassen bij een comfortabele 5 graden Celsius en het ziet er weer uit als nieuw. Er is geen echte reden om niet door te blijven rijden.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja het blijft lastig. Auto is gewoon emotie en dat laat zich soms niet helemaal leiden door de ratio. Maar een V90 schrijft giga af vrees ik in vergelijk met een XC en technisch kun je nog jaren. Stel dat je in de XC tien jaar in rijdt en gewoon onderhoud pleegt en dat vergelijkt met de km prijs met inruil op een V90cc en dan opnieuw waardeverlies, liquiditeit enz enz.
Maar mogelijk staat de Volvo op de zaak en dan wordt anders rekenen als de zaken voor de wind gaan ..die verleiding he das effect marketing :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 24.01.2021 - 13:43 Maar een V90 schrijft giga af vrees ik in vergelijk met een XC en technisch kun je nog jaren
Ja dat klopt wel. Ik sta nog steeds te kijken hoe stijf de vraagprijzen van de XC70 ‘s blijven liggen.

Het enige wat ik soms mateloos irritant vind, is de slechte werking van de VOC app. Vanavond geeft de app aan dat er 3 ramen open staan. Maar als je buiten gaat kijken, is alles dicht.

En verbinding maken lukt ook niet altijd of is zo traaahaaag als dikke str#nt in een trechter. Peppi en Kokki software denk ik dan, in elkaar geflanst door een paar stagiaires.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

De XC is redelijk stabiel in afschrijving. Je hebt ook maar pas de de XC dus prijs technisch nog ff doorsturen . Mocht de lotto voorbij komen bel ik je meteen, ik zoek dan gelijk een mooie XC....Johan zou het niet mogelijk zijn een soort wifi versterker te monteren zodat je betere verbinding hebt?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ligt niet aan Johan zijn WiFi maar aan de traagheid van de servers/applicatie van Volvo.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Gouwe schreef: 13.02.2021 - 12:21 Ligt niet aan Johan zijn WiFi maar aan de traagheid van de servers/applicatie van Volvo.
oeps dat is echt een 'different cookie' :(
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 13.02.2021 - 09:54 Mocht de lotto voorbij komen bel ik je meteen, ik zoek dan gelijk een mooie XC...
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb zelf 1,5 jaar gezocht voordat ik er een vond die aan mijn eisen voldeed. Zoveel zijn er namelijk niet verkocht, net als de V90cc. Zodra dat soort auto's niet meer worden gebouwd, wordt een mooie zoeken gelijk een uitdaging (dit terzijde).

Met de kennis van nu zou ik dat zoeken de volgende keer sneller doen. Ik heb in die 1,5 jaar nl. 2x een hele mooie XC70 over het net laten vliegen, maar dat was omdat ik toen niet zoveel wist (over het hele aankoopproces) als nu. Als je er aan toe bent, geef je maar een seintje, dan help ik wel met zoeken :-).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DB200 schreef: 14.02.2021 - 12:55
Bover schreef: 13.02.2021 - 09:54 Mocht de lotto voorbij komen bel ik je meteen, ik zoek dan gelijk een mooie XC...
[/quote
Met de kennis van nu zou ik dat zoeken de volgende keer sneller doen. Ik heb in die 1,5 jaar nl. 2x een hele mooie XC70 over het net laten vliegen, maar dat was omdat ik toen niet zoveel wist (over het hele aankoopproces) als nu. Als je er aan toe bent, geef je maar een seintje, dan help ik wel met zoeken :-).
DAnk je wel. Nog wel jaartje onderweg. Dat helpen zoeken is leuk. In Nederland een nieuwe kopen is voor mij als expat wel voordeliger want ik kan de BPM terug vragen en ik meen dat BTW op auto s hier 1 % langer is. De diesels in Nederland worden denk ik steeds goedkoper door de tijd. Maar dat gaan we doen. LAten we ff dromen:

Eens even zo opschrijven wat me te binnen schiet over de uitvoering maar in ieder geval jaartal af 2013:
D5 en automaat,
trekhaak, schuifdak, half leer stoelen, wel de sports stoelen met de betere zijdelingse steun,
af fabriek schuifdak en verwarmde stoelen. .
Dan de veiligheids systemen:
Adaptief CC, Inhaal warning in de buitenlamp, standkachel, xenon, dark walnut inleg ook stuur, niveauregeling, snelheids afhankelijke sturing
en dan met een lichte kleur in geen geval zwart/of donkere kleur. denk een electric silver.....( maar ja echt full option verkeerde kleur dan weet ik nog niet wat er gebeurd)

Maar dromen zijn bedrog...als je wakker wordt enz enz.....( Marco Bosato)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Deze komt in de buurt, alleen een 4 cilinder ipv 5 cilinder en geen niveauregeling en snelheidsafhankelijke sturing. Beide heb je m.i. niet echt nodig op een XC70.
https://www.autotrack.nl/a/volvo-xc70-d ... 5-50816484
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Vandaag een verse APK gehaald. Geen bijzonderheden. De monteur had met de XC70 niet anders verwacht, zei hij.
Een APK kost 25 euro en is dus eigenlijk meer service vanuit de dealer.

De harde getallen: Tussen beide APK’s liggen 32.761 kilometers en 351 dagen. Dat vertaalt zich in een jaarkilometrage van 34.068 kilometer.
Ze hadden nog een mooie XC70 staan maar eerlijk gezegd hoef ik niet te ruilen. Wat vinden jullie van de velgen van deze XC70? Mooier of lelijker dan Pan velgen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”