De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Jelmer de Jong schreef: 10.01.2021 - 19:30 Een stock D4 die, zelfs op de teller, 240 gaat is erg onwaarschijnlijk. Je reed niet stiekem een berg af? :D
Nee hoor. Eind 2019 en begin 2020 konden wij nog naar Duitsland. Gewoon op de vlakke weg en nauwelijk wind. Was echt geen probleem om de D4 (5 cylinder) op de 240 km/.h te krijgen. Heb de garage gevraagd of ie getuned was maar zij zeiden van niet. De chef van de garage had ook wel eens een D4 gereden die 240 km/h reed zei hij.
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Jelmer de Jong schreef: 10.01.2021 - 19:30 Een stock D4 die, zelfs op de teller, 240 gaat is erg onwaarschijnlijk. Je reed niet stiekem een berg af? :D
240? :]
haaardddd, als je dan een ree tegenkomt op de bahn dan schuift die zo je cabine in
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Voorn schreef: 10.01.2021 - 19:21 Je kunt toch internetradio gebruiken via de Sensus. Waarom dan nog DAB+ installeren. Ik kan in Zuid Frankrijk gewoon nederlandse radio horen.
Ben benieuwd naar de reden waarom jij DAB+ wilt hebben
Internetradio kan maar is niet gratis. Bovendien moet je dan ook de telefoon altijd bij je hebben. En het is weer een extra schakel in de technologieketen. Gewoon de radio aan/uit kunnen doen is toch heerlijk?

BNR is via de fm moeilijk te ontvangen in Groningen, via DAB+ kraakhelder. Ook andere zenders geven een veel beter geluid via DAB+. En dat voor een prijs waar je niet eens een I-phone voor koopt😉.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

[/quote]Internetradio kan maar is niet gratis. Bovendien moet je dan ook de telefoon altijd bij je hebben. En het is weer een extra schakel in de technologieketen. Gewoon de radio aan/uit kunnen doen is toch heerlijk?

BNR is via de fm moeilijk te ontvangen in Groningen, via DAB+ kraakhelder. Ook andere zenders geven een veel beter geluid via DAB+. En dat voor een prijs waar je niet eens een I-phone voor koopt😉.
[/quote]
Ik heb het overwogen maar je hebt gelijk. Je moet je telefoon wel aan hebben en op bluetooth zetten.
De auto is volgens mij wel voorbereid op DAB+.
Ik zal het eens navragen. Wat kostte dit? € 300,-- ?
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

DAB+ vs. internetradio
Internetradio ontvangt radiostations, zoals de naam al doet vermoeden, via het internet. Hierdoor zijn er kosten aan verbonden. DAB+ ontvang je daarentegen geheel gratis. Een ander verschil is dat je met DAB+ alleen regionale en lokale zenders ontvangt, terwijl internetradio je toegang geeft tot duizenden radiostations wereldwijd.

Dus Radio 1 in Zuid Frankrijk is niet mogelijk met DAB+ maar wel met internetradio :-)
Toch maar mijn telefoon met de auto verbinden ;-)
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

DAB+ was idd ca 300 euro. Actie aanbod van Volvo, anders ca 500 euro.
Meestal heb ik de radio e.d. uit en luister ik naar mijn eigen gedachten en het rustgevende gebrom van de 5 cilinder diesel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ik schreef eerder ontstekingstijdstip maar dat had ontbrandingstijdstip moeten zijn, diesels hebben geen ontsteking maar zijn zelfontbrandend. Vandaag de 200d opgehaald, het ontbrandingstijdstip is verzet van 19 naar 24-25 graden. Wagen loopt nu als een naaimachinientje. Ook was een motorsteun defect. Nog geen 5 jaar oud! Schijnt aan het rubber te liggen, het rubber was in de jaren 80 van betere kwaliteit dan tegenwoordig.

De wielbakken van pekel ontdoen met temperaturen rond het vriespunt was geen pretje: kkkkouwe kkklauwen 😳.

Ouwe meuk, altijd wat.

Oh ja, wat ik nog zag bij de MB specialist was dat er een gerestaureerd rollend chassis stond. Strak in de lak. Maar daar ging de slijpschijf in, en hup, zo de kofferbak er af. Dus gevraagd naar het waarom. Antwoord: dit chassis is naar Polen geweest en daar zodanig onvakkundig hersteld dat hij krom en onbruikbaar is, we halen nu de bruikbare delen er van af.

Hoe was het ook alweer met vreugde over de lage prijs en iets met verdriet 😩.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27507
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mooi werk dus! Toch altijd leuk om te zien dat dit soort vaklieden het voor elkaar weten te krijgen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

lijkt me niet fijn met een klassieker door de pekel rijden. Ik liet eerder auto's laten tectyleren, kon je kiezen buiten met bitum en of ook de binnenkant.
Valvoline of zoiets.

M'n Simca 1300 stond naast een auto van Prins Bernard van Juliana toen ben foto kwijt met AA nummer, behandeld bij hetzelfde station in Baarn waar de auto s van het Koningshuis behandeld werden.....
Dat rook wel lekker die tectyl . Foto van een gelijkende Simca 1300, ik had toen een half automaat kon ik mee naar de opleiding en vooral naar de zusterflat ha ha

P.s.: Johan als je wat wilt, met deze connectie ik bedoel laisson koningshuis is wel wat mogelijk misschien, dan hoor ik het wel wat ik voor je kan doen :lol: :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 17.01.2021 - 09:51 M'n Simca 1300 stond naast een auto van Prins Bernard van Juliana toen ben foto kwijt met AA nummer, behandeld bij hetzelfde station in Baarn waar de auto s van het Koningshuis behandeld werden.....
Dat rook wel lekker die tectyl .
Deze geur ken ik. De nieuwe Peugeots van mijn grootvader hadden dezelfde geur. Ik herkende dit pas weer terug toen ik zelf in de weer ging met tectyl voor mijn 200d. Tegenwoordig gebruik ik middelen van Caprotech. Die Simca ken ik ook. Vrienden van mijn ouders hebben verschillende gehad, mooie karakteristieke auto. Kwalitatief minder mooi. Een oud-collega die ook zo'n Simca heeft gehad, vertelde mij dat hij eens de achterklep hiervan dichtgooide en dat het raam zo uit het rubber viel. Dat heeft hij toen zelf maar even gekit, daarna was het goed. De welbekende franse slag :-).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

fredhead schreef: 16.01.2021 - 22:05 Mooi werk dus! Toch altijd leuk om te zien dat dit soort vaklieden het voor elkaar weten te krijgen
Klopt. Vakman kun je volgens mij alleen maar worden als je plezier hebt in wat je doet.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Same here - in de jaren 70, voor dat er Volvo's kwamen - eerst Simca's (station) en daarna Peugeot's (familiale, vanwege groot gezin).
Bij aflevering meteen een tectyl behandeling.
Wel mooie herinneringen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Geur vergeet je nooit en slaat zich op in geheugen inclusief bijbehorende herinnering for ever, maar die Simca had ik met 1300cc motor
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Ja, een nieuwe auto vond ik toen (en nog steeds) altijd een zeer bijzonder moment.
Maar meeste herinneringen aan de vakanties enzo, met alle kinderen en hond in de auto.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27507
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

DB200 schreef: 17.01.2021 - 11:26
fredhead schreef: 16.01.2021 - 22:05 Mooi werk dus! Toch altijd leuk om te zien dat dit soort vaklieden het voor elkaar weten te krijgen
Klopt. Vakman kun je volgens mij alleen maar worden als je plezier hebt in wat je doet.
Eens en een computer zal het je nooit leren
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 17.01.2021 - 09:51 lijkt me niet fijn met een klassieker door de pekel rijden.
Vandaag zag ik gewoon een Peugeot 304 rijden. Aan het kenteken te zien een import. Vroegah waren dat soort auto's na 5 of 6 pekelwinters kuis verrot:

Mercedessen hielden het iets langer uit:




Af en toe kijk ik met een schuin oog naar een V90cc. Hier een van 1e particuliere eigenaar uit 2017 met 16.268 km.
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v90-cr ... 7-50681573
Geen schuifdak of standkachel, wel luchtvering en geventileerd leer. Fiscale waarde € 78.845,=. Vraagprijs € 40.950,=.
Dat is 2,33 euro per kilometer afschrijving.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

V90 CC is een heerlijke auto, en meer dan logische stap na een XC70.
Wat mij betreft best of both worlds, reisauto voor lange afstanden en toch het wat hogere van SUV.

Dat exemplaar heeft idd wel veel afgeschreven, en 16.000 km in 2,5 jaar is wel heel erg weinig.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

2017 is wel nu vier jaar oud we zijn in 2021 dus die vraagprijs straks eens vergelijken op gaspedaal straks met gelijke jaartallen en uitvoering. Tja schuifdak leuk maar geen must, geen standkachel is beetje au....De XC is nog aan goede reisgenoot...

Tja Johan ik snap het wel dat je naar een V90 kijkt het zijn aantrekkelijke auto's en als je het kunt doen...waarom niet....
Hmm nu nog ontdekken wat de jouw mooie XC kan opbrengen en of vergelijkbaar onderzoek andere resultaten naar boven brengt alhoewel ik op dit vroege tijdstip op gaspedaal geen vergelijkbare auto zie qua jaartal en prijs 8)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef: 18.01.2021 - 21:49
Bover schreef: 17.01.2021 - 09:51 lijkt me niet fijn met een klassieker door de pekel rijden.
Vandaag zag ik gewoon een Peugeot 304 rijden. Aan het kenteken te zien een import. Vroegah waren dat soort auto's na 5 of 6 pekelwinters kuis verrot:

Mercedessen hielden het iets langer uit:




Af en toe kijk ik met een schuin oog naar een V90cc. Hier een van 1e particuliere eigenaar uit 2017 met 16.268 km.
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v90-cr ... 7-50681573
Geen schuifdak of standkachel, wel luchtvering en geventileerd leer. Fiscale waarde € 78.845,=. Vraagprijs € 40.950,=.
Dat is 2,33 euro per kilometer afschrijving.
Ik denk dat je het gesprek aan gaat je voor een verrassend toe te betalen bedrag hem mee mag nemen.
Maar goed, jullie hebben ook andere kostbare plannen...
Ik moet deze maar niet aan Anita laten zien....
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 19.01.2021 - 07:12 Tja Johan ik snap het wel dat je naar een V90 kijkt het zijn aantrekkelijke auto's en als je het kunt doen...waarom niet....
Hmm nu nog ontdekken wat de jouw mooie XC kan opbrengen en of vergelijkbaar onderzoek andere resultaten naar boven brengt alhoewel ik op dit vroege tijdstip op gaspedaal geen vergelijkbare auto zie qua jaartal en prijs
Dat is het punt. Een XC70 Polar+ of Inscription MY2016 is zeldzaam geworden en ik weet wat ik heb: een fantastische reiswagen met karakter die luxer is dan ik ooit heb gehad. Ander puntje is dat de V90CC op alle fronten duurder is in de operationele kosten. En dat kan nu even niet ivm andere plannen.
diesel01 schreef: 19.01.2021 - 08:23 Ik moet deze maar niet aan Anita laten zien....
Ik heb nog een andere uit 2017 gezien, voor het zelfde geld, die nog voller is maar met 30.000km meer. Maar sommige dingen kun je maar beter niet laten zien :-).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”