De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27498
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Voor een auto hoger op de pootjes kont de Facom niet hoog genoeg volgens mij.
Kijkend naar mijn auto zou ik er geen wiel mee kunnen wisselen, misschien dat het met een XC nog wel lukt.

Is sowieso een aardig favoriet merk bij mij om mee te werken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

@Bob: de rien.
@fredhead: de XC70 heeft 40 cm max. nodig. Maar jouw Nippon Jeep zal wel richting de 50 cm. gaan?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27498
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn krik gaat rond de 56 cm en dat is net aan voldoende om fatsoenlijk de wielen los te kunnen halen.
Zit naast iets meer bodemspeling ook een behoorlijke veerweg die even nodig heeft om van de grond te komen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20618
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Over opkrikken: ik heb een 2tons-krik in de garage en gebruik altijd een stukje hout, deels als opvulling maar ook om ongelijkheid tussen de krikschotel en het opkrikpunt op te vangen. Soms ligt er ook een stuk rubber tussen om zelfs krassen te voorkomen.

En in de auto ligt een balkje dat te gebruiken is als ondergrond als je langs de weg staat ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 28.12.2020 - 15:12Foto in actie.
Bijgaand.

De V90CC is verkocht zag ik. Nou, de prijs was ook eigenlijk legale diefstal.

Vandaag een docu over Shelby gezien op Netflix. Zeer de moeite waard.
Msuidgeest schreef: 31.12.2020 - 15:28 En in de auto ligt een balkje dat te gebruiken is als ondergrond als je langs de weg staat
Grappig, ben ik dus niet de enige. De meeste mensen vertrouwen op het bandenvul-flesje of de wegenwacht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27498
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij mij staat een potkrik + origineel Mitsubishi gereedschap achterin
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Echt niet, ik ben zelf supporting wat banden betreft ook met plankje en in Frankrijk sinds 2018 al 2 x banden moeten wisselen en daarvoor in 15 jaar een enkele keer. Hij staat standaard achter de bijrijdersstoel al bedenk ik nu ter plek dat dat mogelijk de Wiplash functie blokkeert
Johan wat een mooi stuk betrouwbaar gereedschap heb je nu op de foto te zien! :love:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27498
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Daarmee wordt de stoel inderdaad wel geblokkeerd.
Kan je hem niet vast zetten in de kofferbak?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

kofferbak is beter idee..maak wel een mal, schroef er door heen \vloer voven reserve band en staat die vast. :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Op zich staat dat krikje niet slecht, bij een kop-staart zal er niet zo veel mee gebeuren maar kom je in een wat ruiger ongeval terecht dan kan het zomaar een projectiel worden, dus naar de kofferbak met dat ding en vastzetten met een net of iets dergelijks.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

safety first
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 19.09.2020 - 19:29 Hij komt zo nu en dan voorbij ons huis, maar de zwarte stinkende olie rookwolken zijn minder plesant.
Even off-topic. Nadat de 220D van pa voorzien was van een gereviseerde brandstofpomp liep de wagen nog steeds niet lekker. De oplossing was om de timing (ontstekingstijdstip) aan te passen. Hoe dat moet, staat goed omschreven in een van de handboeken die ik heb. Maar iets lezen en het begrijpen, wil nog niet zeggen dat je het kunt. En de dealer kan het anno nu ook niet meer, de monteurs van toen zijn allang met pensioen. Het is gedaan door een Mercedes specialist en de wagen loopt nu perfect met heel weinig rook. Dat had ik in 30+ jaar nog niet zo gezien. Dus heb ik voor die van mij ook een afspraak gemaakt. Twee maanden wachttijd, dat dan weer wel. Ene zaterdag brengen, andere zaterdag ophalen. Dus haast moet je niet hebben. Maar daar krijg je wel wat voor terug.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Dat is mooi dat er nog echte vakmensen zijn.
Die ontsteking 'iets vroeger zetten' deden ze vroeger meer, ook met de brommer meen ik ging die 2km harder...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3061
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Was dat niet met een stroboscoop om die timing aan te passen?
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

PGV90 dat is toch zo een flikkerende disco lamp en die zie je de merktekens op de poelie
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ja, klopt. Bij deze diesel gaat het zonder stroboscoop en met een speciale test opstelling rond de brandstofpomp. Zie foto.

Vandaag heb de 200D weggebracht. In de stalling was het ca 2-3 graden. Gloeien duurt dan 1 minuut. Daarna volgas (trek)starten en lopen. Viel mij niet tegen maar wat een verschil met de XC70: Knopje drukken en gelijk starten.

Strooizout op de baan op weg naar de garagist. Dat voelt als je mond spoelen met cola na het tandenpoetsen voordat je naar de tandarts gaat 😔. Volgende week weer ophalen en dan maar even goed afspuiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

geweldig hoe dat eerder beschreven werd en ja de techniek was nog basic. Als ik lees op forum dat je 600!! pagina s instructies hebt voor een nieuwe V90.
IK weet nog dat ik een trekker op boerenerf vroeger heb gestart met z.g. "Cockpit-pilot"...Bang bang en de Deutz trekker liep
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

DB200 schreef: 06.03.2020 - 23:01 Afgelopen week bij Broekhuis in Emmen geweest voor APK en installatie van DAB+. De winterbanden hebben nog voldoende profiel voor de APK maar zijn niet meer geschikt voor gebruik in de winter, dankzij de zachte winter. Ik ben van plan om de nieuwe set Pilot Alpin 5 te kopen maar twijfel nu wel. Misschien dan toch maar Michelin CC+ als winterbanden?

De DAB+ werkt nog niet. Toen men de software installeerde bleek dat de verkeerde hardware was gemonteerd. Een kwestie van verkeerde bestelling, gedaan door de vestigingsmanager himself :-/ . Almost. Wel zo sportief van hem om dit gewoon toe te geven. Dus volgende week nog een keertje terug. Wordt vervolgd.
Je kunt toch internetradio gebruiken via de Sensus. Waarom dan nog DAB+ installeren. Ik kan in Zuid Frankrijk gewoon nederlandse radio horen.
Ben benieuwd naar de reden waarom jij DAB+ wilt hebben ;-)
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

DB200 schreef: 03.02.2020 - 11:01 Nou, boetes heb ik al heel lang niet meer gehad. Ik moet zeggen, die PONG van de navigatie (waarschuwing voor vaste flitscamera) werkt prima. De eerste keer dat ik dat hoorde moest ik even denken aan de pong in het vliegtuig, als de gordels los mogen. Die associatie is er bij mij nog steeds, als ik dit geluid hoor. Blijft grappig zo'n vakantiegevoel als ik naar het werk ga :-).
De Volvo waarschuwt gewoon hoor, dikke goeie prima
[/quote]

Mooi km teller maar die kan dus ook binnenkort maar aanwijzen tot 180km :)
[/quote]
Nouh deze niet, die loopt gewoon 240 als ik daar om vraag en een beetje aandring.
Maar mocht er nog een nieuwe D5 van de band komen dan zal die wel begrenst zijn.
[/quote]

Mijn D4 schakelt bij 210km/h in een hogere versnelling en gaat ook makkelijk naar de 240 km/h tot mijn verbazing.
Misschien goed ingereden? Want het boekje geeft max 200km/h aan.
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Een stock D4 die, zelfs op de teller, 240 gaat is erg onwaarschijnlijk. Je reed niet stiekem een berg af? :D
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”