Voor een auto hoger op de pootjes kont de Facom niet hoog genoeg volgens mij.
Kijkend naar mijn auto zou ik er geen wiel mee kunnen wisselen, misschien dat het met een XC nog wel lukt.
Is sowieso een aardig favoriet merk bij mij om mee te werken.
De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
@Bob: de rien.
@fredhead: de XC70 heeft 40 cm max. nodig. Maar jouw Nippon Jeep zal wel richting de 50 cm. gaan?
@fredhead: de XC70 heeft 40 cm max. nodig. Maar jouw Nippon Jeep zal wel richting de 50 cm. gaan?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn krik gaat rond de 56 cm en dat is net aan voldoende om fatsoenlijk de wielen los te kunnen halen.
Zit naast iets meer bodemspeling ook een behoorlijke veerweg die even nodig heeft om van de grond te komen.
Zit naast iets meer bodemspeling ook een behoorlijke veerweg die even nodig heeft om van de grond te komen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20618
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Over opkrikken: ik heb een 2tons-krik in de garage en gebruik altijd een stukje hout, deels als opvulling maar ook om ongelijkheid tussen de krikschotel en het opkrikpunt op te vangen. Soms ligt er ook een stuk rubber tussen om zelfs krassen te voorkomen.
En in de auto ligt een balkje dat te gebruiken is als ondergrond als je langs de weg staat ...
En in de auto ligt een balkje dat te gebruiken is als ondergrond als je langs de weg staat ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Bijgaand.
De V90CC is verkocht zag ik. Nou, de prijs was ook eigenlijk legale diefstal.
Vandaag een docu over Shelby gezien op Netflix. Zeer de moeite waard.
Grappig, ben ik dus niet de enige. De meeste mensen vertrouwen op het bandenvul-flesje of de wegenwacht.Msuidgeest schreef: ↑31.12.2020 - 15:28 En in de auto ligt een balkje dat te gebruiken is als ondergrond als je langs de weg staat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij mij staat een potkrik + origineel Mitsubishi gereedschap achterin
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Echt niet, ik ben zelf supporting wat banden betreft ook met plankje en in Frankrijk sinds 2018 al 2 x banden moeten wisselen en daarvoor in 15 jaar een enkele keer. Hij staat standaard achter de bijrijdersstoel al bedenk ik nu ter plek dat dat mogelijk de Wiplash functie blokkeert
Johan wat een mooi stuk betrouwbaar gereedschap heb je nu op de foto te zien!
Johan wat een mooi stuk betrouwbaar gereedschap heb je nu op de foto te zien!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daarmee wordt de stoel inderdaad wel geblokkeerd.
Kan je hem niet vast zetten in de kofferbak?
Kan je hem niet vast zetten in de kofferbak?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
kofferbak is beter idee..maak wel een mal, schroef er door heen \vloer voven reserve band en staat die vast.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Op zich staat dat krikje niet slecht, bij een kop-staart zal er niet zo veel mee gebeuren maar kom je in een wat ruiger ongeval terecht dan kan het zomaar een projectiel worden, dus naar de kofferbak met dat ding en vastzetten met een net of iets dergelijks.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
safety first
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Even off-topic. Nadat de 220D van pa voorzien was van een gereviseerde brandstofpomp liep de wagen nog steeds niet lekker. De oplossing was om de timing (ontstekingstijdstip) aan te passen. Hoe dat moet, staat goed omschreven in een van de handboeken die ik heb. Maar iets lezen en het begrijpen, wil nog niet zeggen dat je het kunt. En de dealer kan het anno nu ook niet meer, de monteurs van toen zijn allang met pensioen. Het is gedaan door een Mercedes specialist en de wagen loopt nu perfect met heel weinig rook. Dat had ik in 30+ jaar nog niet zo gezien. Dus heb ik voor die van mij ook een afspraak gemaakt. Twee maanden wachttijd, dat dan weer wel. Ene zaterdag brengen, andere zaterdag ophalen. Dus haast moet je niet hebben. Maar daar krijg je wel wat voor terug.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dat is mooi dat er nog echte vakmensen zijn.
Die ontsteking 'iets vroeger zetten' deden ze vroeger meer, ook met de brommer meen ik ging die 2km harder...
Die ontsteking 'iets vroeger zetten' deden ze vroeger meer, ook met de brommer meen ik ging die 2km harder...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3061
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Was dat niet met een stroboscoop om die timing aan te passen?
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
PGV90 dat is toch zo een flikkerende disco lamp en die zie je de merktekens op de poelie
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ja, klopt. Bij deze diesel gaat het zonder stroboscoop en met een speciale test opstelling rond de brandstofpomp. Zie foto.
Vandaag heb de 200D weggebracht. In de stalling was het ca 2-3 graden. Gloeien duurt dan 1 minuut. Daarna volgas (trek)starten en lopen. Viel mij niet tegen maar wat een verschil met de XC70: Knopje drukken en gelijk starten.
Strooizout op de baan op weg naar de garagist. Dat voelt als je mond spoelen met cola na het tandenpoetsen voordat je naar de tandarts gaat . Volgende week weer ophalen en dan maar even goed afspuiten.
Vandaag heb de 200D weggebracht. In de stalling was het ca 2-3 graden. Gloeien duurt dan 1 minuut. Daarna volgas (trek)starten en lopen. Viel mij niet tegen maar wat een verschil met de XC70: Knopje drukken en gelijk starten.
Strooizout op de baan op weg naar de garagist. Dat voelt als je mond spoelen met cola na het tandenpoetsen voordat je naar de tandarts gaat . Volgende week weer ophalen en dan maar even goed afspuiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
geweldig hoe dat eerder beschreven werd en ja de techniek was nog basic. Als ik lees op forum dat je 600!! pagina s instructies hebt voor een nieuwe V90.
IK weet nog dat ik een trekker op boerenerf vroeger heb gestart met z.g. "Cockpit-pilot"...Bang bang en de Deutz trekker liep
IK weet nog dat ik een trekker op boerenerf vroeger heb gestart met z.g. "Cockpit-pilot"...Bang bang en de Deutz trekker liep
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Je kunt toch internetradio gebruiken via de Sensus. Waarom dan nog DAB+ installeren. Ik kan in Zuid Frankrijk gewoon nederlandse radio horen.DB200 schreef: ↑06.03.2020 - 23:01 Afgelopen week bij Broekhuis in Emmen geweest voor APK en installatie van DAB+. De winterbanden hebben nog voldoende profiel voor de APK maar zijn niet meer geschikt voor gebruik in de winter, dankzij de zachte winter. Ik ben van plan om de nieuwe set Pilot Alpin 5 te kopen maar twijfel nu wel. Misschien dan toch maar Michelin CC+ als winterbanden?
De DAB+ werkt nog niet. Toen men de software installeerde bleek dat de verkeerde hardware was gemonteerd. Een kwestie van verkeerde bestelling, gedaan door de vestigingsmanager himself . Almost. Wel zo sportief van hem om dit gewoon toe te geven. Dus volgende week nog een keertje terug. Wordt vervolgd.
Ben benieuwd naar de reden waarom jij DAB+ wilt hebben
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
De Volvo waarschuwt gewoon hoor, dikke goeie primaDB200 schreef: ↑03.02.2020 - 11:01 Nou, boetes heb ik al heel lang niet meer gehad. Ik moet zeggen, die PONG van de navigatie (waarschuwing voor vaste flitscamera) werkt prima. De eerste keer dat ik dat hoorde moest ik even denken aan de pong in het vliegtuig, als de gordels los mogen. Die associatie is er bij mij nog steeds, als ik dit geluid hoor. Blijft grappig zo'n vakantiegevoel als ik naar het werk ga .
[/quote]
Mooi km teller maar die kan dus ook binnenkort maar aanwijzen tot 180km
[/quote]
Nouh deze niet, die loopt gewoon 240 als ik daar om vraag en een beetje aandring.
Maar mocht er nog een nieuwe D5 van de band komen dan zal die wel begrenst zijn.
[/quote]
Mijn D4 schakelt bij 210km/h in een hogere versnelling en gaat ook makkelijk naar de 240 km/h tot mijn verbazing.
Misschien goed ingereden? Want het boekje geeft max 200km/h aan.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Een stock D4 die, zelfs op de teller, 240 gaat is erg onwaarschijnlijk. Je reed niet stiekem een berg af?