De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Fijne vakantie toegewenst!
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Almerev70
3rd Gear member
Berichten: 377
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Inpakken was ook altijd een dingetje hier, maar heb sinds een paar jaar carbags! (car-gag.com).Fantastisch! Mooie kwaliteit.
Oke, wel duur, maar auto inpakken is 2 minuten werk. En als je, zoals ik, 5 stops maakt in italie is dit ideaal.
Fijne vakantie!!

PS heb geen aandelen of belangen bij dit bedrijf, ben gewoon een tevreden gebruiker.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Heb een fijne vakantie!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11533
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Fijne vakantie! En die Carbags heb ik ook voor de V90, tot nu toe alleen gebruikt voor een lang weekend en dat was al ideaal. Over 2 weken voor het eerst met de V90 op pad voor een langere trip, dan gaat de dakkoffer toch ook echt mee.
Laatst gewijzigd door Bart op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bedankt mannen. Ik heb in het verleden wel met een dakkoffer gereden maar vond het niet heel erg fijn rijden omdat het zwaartepunt van de auto hoger komt te liggen. Carbags is wellicht wat voor de toekomst.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Even een tussentijdse update. De XC70 is gemaakt voor de bergen. Voldoende kracht in het vooronder om zonder problemen elke helling te nemen. Je merkt niets van eventuele slechte wegen met gescheurd asfalt dankzij het soepele en toch stevige onderstel dat oneffenheden moeiteloos opvangt. Waar de chauffeur naar toe stuurt volgt de (zware) koets. In Oostenrijk is het allemaal Audi en VW wat de klok slaat. Volvo XC40 en XC60 zie je sporadisch. Met een Volvo onderscheid je je wel van de meute. Wat wel een dingetje is, is dat mijns inziens de remmen niet geheel passen bij het gewicht van de auto. Met 4 passagiers en belading kom je al gauw op zo’n 2200kg en als je dan tijdens een afdaling vol in ankers moet door een domme actie van een motorrijder voor je, blijf je (op de ABS) remmen totdat het zaakje zo een beetje tot stilstand is gekomen. De automaat blijft daarbij eerst nog dapper door duwen bij gas los in plaats van gelijk af te remmen op de motor (wat so wie so al minimaal is vergeleken met mijn zuigdiesels). Holy shit.

Hoewel er een limiet is aan de schier onbeperkte kofferruimte, viel het me onderweg naar Italië op dat we er in geslaagd zijn om de auto (zonder caravan) toch iets in de kont te laten hangen.

In Italië is de XC70 helemaal een exclusieve verschijning. Ik ben hem tot nu toe een keer tegengekomen, bij een marmergroeve. De invoegstroken op de snelwegen zijn erg kort. Even de automaat in S en het gas er op, en de 220 paardjes zorgen ervoor dat je zonder problemen invoegt. Ben ik blij dat ik dat niet hoef te doen met mijn 200D: 55 DIN pk en van nul naar honderd in 34 seconden :-/ . Een XC70 is groot vergeleken met de gemiddelde Italiaanse auto en past vrijwel niet op de Italiaanse parkeerplaatsen. Om bij ons appartement te komen moeten we door vrij nauwe, bochtige straatjes en dan merk ik wel de grote draaicirkel van de XC70. Omdat ik wel wat gewend ben door de draaicirkel van de onbekrachtigde 200D was het me eigenlijk nog niet opgevallen. Een keer moest ik zelfs de beide spiegels even inklappen met links een muur en rechts een (fout) geparkeerde Fiat Panda om bij ons appartement te komen. Maar weinig autootjes hier zijn uitgerust met parkeerpiepers. Waarschijnlijk zien de Italianen niet de toegevoegde waarde hiervan en parkeren ze nog steeds op zijn Italiaans (bumper op bumper). Er zijn maar weinig bumpers zonder parkeerschade. Gelukkig hebben we eigen, ruime parkeerplaatsen op een afgesloten terrein :P .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3067
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Leuk verhaal en herken het helemaal (met name het Italie deel).
Geniet van de vakantie, de familie en van de auto!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dat remmen herken ik van de XC60, bultje af in Oostenrijk of Frankrijk en dan merk je dat het eigenlijk onderbemeten is, helemaal wanneer je ze herhaaldelijk nodig bent met warm weer.
Ik kan wel zeggen dat ze dat met de 90 serie helemaal ondervangen hebben.
Wellicht kun je de remmen van de XC90 monteren, alhoewel je dan wellicht problemen hebt met je velgen.
Ik liet op dergelijke stukken de snelheid niet te hoog oplopen en remde veel op de motor, jij hebt nog lekker tegendruk van de 5 cilinder.
Met de vea heb je dat niet en bij terugschakelen schiet alleen het toerental omhoog, remmend vermogen heeft hij nauwelijks maar dat maakt de remmerij meer dan goed.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Mooi verhaal! En ondanks de automaat zelf schakelen in de bergen, scheelt dat niet? Want dan is gas los ook gelijk remmen op de motor.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
wikky
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47

diesel01 schreef: ......
Ik liet op dergelijke stukken de snelheid niet te hoog oplopen en remde veel op de motor, jij hebt nog lekker tegendruk van de 5 cilinder.
.......
Na 2 maandjes V70 is dat het enige minpuntje van deze auto, afremmen op de motor, want dat doet ie zoals al meerdere keren gemeld nauwelijks.
In de ±20 jaar dat ik nu diesel altijd een 2.0-2.2 liter 4 cylinder gereden varierend van 90 tot 150 pk en echt allemaal remden ze tig keer beter op de motor.
Ik heb nog altijd dat ik als een coureur op een kruising/rotonde/o.i.d. kom afstuiven puur omdat ik me nog altijd vergis in de remmende werking van de motor.
En of dat de 5 cyl. is of het hele volvo diesel concept durf ik niet te zeggen, maar lastig vind ik het nog altijd.
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

wikky schreef:
diesel01 schreef: ......
Ik liet op dergelijke stukken de snelheid niet te hoog oplopen en remde veel op de motor, jij hebt nog lekker tegendruk van de 5 cilinder.
.......
Na 2 maandjes V70 is dat het enige minpuntje van deze auto, afremmen op de motor, want dat doet ie zoals al meerdere keren gemeld nauwelijks.
In de ±20 jaar dat ik nu diesel altijd een 2.0-2.2 liter 4 cylinder gereden varierend van 90 tot 150 pk en echt allemaal remden ze tig keer beter op de motor.
Ik heb nog altijd dat ik als een coureur op een kruising/rotonde/o.i.d. kom afstuiven puur omdat ik me nog altijd vergis in de remmende werking van de motor.
En of dat de 5 cyl. is of het hele volvo diesel concept durf ik niet te zeggen, maar lastig vind ik het nog altijd.
Probeer het eens in sportmodus, bij uitbollen ontkoppelt /slipt de automaat deels om het verbruik te drukken. In sportmodus heb je de remdruk van de motor wel. Vergeet ook niet dat dit echt een zware auto is, die ook wel doorduwt...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Hmm.. bedenk me net dat ik jou nu gedeeltelijk hetzelfde advies geef als jij mij gaf... :-)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Dat remmen herken ik van de XC60, bultje af in Oostenrijk of Frankrijk en dan merk je dat het eigenlijk onderbemeten is, helemaal wanneer je ze herhaaldelijk nodig bent met warm weer.
Ok, het was me al opgevallen dat het minder goed remt als het zaakje goed warm is. Sponzig is niet het juiste woord maar het remt wel minder scherp. Dan is het dus een product eigenschap. Voor vertrek ben ik de onderhoudshistorie nagelopen en het viel me op dat de remvloeistof in 3 jaar tijd nog nooit was vervangen. Ik heb gebeld met de dealer en men gaf aan dat er altijd wordt gemeten:
- 4% watergehalte is rood en dus afkeur.
- Tot 2% is groen en goed.
- Tussen 2% en 4% is advies voor vervanging.
Auto is volledig nagekeken en zou bij 2% watergehalte of meer nieuw remvloeistof hebben gekregen. Ik kon altijd langs komen om het te laten meten. Helaas geen tijd maar als ik terug ben, ga ik dat wel doen. De receptionist gaf aan nog nooit vapour lock te hebben meegemaakt. Nou, ik dus wel (in Afrika) en dat wil ik nooit meer meemaken.

Mijn ervaringen met de automaat zal ik later delen. Bedankt voor de reacties.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Vandaag heb ik alweer tien weken gereden in de XC70. En in die tijd heb ik 12.000 kilometer er bij op gezet. Het blok is wel veel rustiger gaan lopen sinds ik de berijder ben. Bij koude start klinkt ondertussen een beschaafde dieselklop. Eigenlijk een beetje te beschaafd :bandit: . In de zomer pak ik wel eens de 200D :love: en die nagelt wel veel meer. Ik vind dat wel mooi maar de buren 's ochtends om half zeven een stuk minder. Plus het feit dat er meer roet in de straat blijft hangen wat door de openstaande slaapkamerramen naar binnen komt :sick:. Puur natuur, net wat u zegt 8-) .

Ik ben daarom blij dat ik niet voor een T5 heb gekozen, dan was ik in die 10 weken zo'n 1200 liter peut verder geweest, dat is al gauw 200 euro aan brandstofkosten per week. Slecht voor het milieu en de portemonnee.

Als ik terug kijk op de afgelopen 10 weken dan vind ik dat ik met de aanschaf van de XC70 een goede keuze heb gemaakt. Het is een fijne reiswagen, er is voldoende ruimte voor wat vakantiespullen (hoewel hij best 10 cm langer had gekund, de V90 heeft nu eenmaal meer beenruimte) en de wat hogere instap is gewoon prettig. Een Mercedes R-klasse is natuurlijk veel ruimer en groter maar niet mooier of praktischer. Daarmee is de XC70 een betere keuze.

Wel heb ik moeten leren omdenken. Als je sinds jaar en dag Mercedes-Benz of VAG gewend bent, dan werkt veel in een XC70/V70 net even anders. Niet altijd even praktisch of handig, maar ik kan er mee leven. De gebruiksvoordelen wegen ruimschoots op tegen de gebruiksnadelen. Alleen als ik even switch van Benz naar Volvo of omgekeerd moet ik even wennen. Zoiets als van espresso naar decaf en van decaf naar espresso. Beide is prima, maar de switch is toch altijd weer even wennen.

In de zomervakantie hebben wij er op de kop af 4155 kilometer mee gereden. En omdat zaterdag bij ons wisseldag was, veel file gereden. Dieptepunt was zaterdag 13 juli in Beieren richting Oostenrijk: A9 - A99 - A8 één dikke chaos, 640 kilometer in 11,5 uur. Dan is zo'n automaat wel je filemaat. Terug reden we via Gardameer – Brenner – Fernpas i.p.v. Comomeer – Gotthard tunnel maar dan nog was het op de tandjes bijten. Ik heb nog wel eens gedacht aan het topic van Bart “De zomervakantie komt er weer aan” viewtopic.php?t=82464
4 (eigenlijk 5) reisdagen op 17 vakantiedagen is wel erg veel in mijn ogen. Dus dat gaan we anders doen, hoe en wat nog in te vullen.

Terug naar de XC70: het aanbod op autotrack.nl is inmiddels teruggevallen tot 245 stuks voor alle jaargangen te samen. Voor mijn gevoel dus wel op het juiste moment deze XC gekocht maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Vandaag de handgreep van het smokkelaarsvak vervangen door een nieuwe. Van de oude was de borgpin gebroken tijdens de vakantie. Ok, het was niet handig om dit vak op te willen tillen met belading maar ik dacht dat het wel zou meevallen met wat strandtassen, wandelschoenen e.d. Niet dus. Kwam veel vaker voor is mij verteld toen ik een nieuwe bestelde. Kosten: nog geen 11 euro.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef: Vandaag heb ik alweer tien weken gereden in de XC70. En in die tijd heb ik 12.000 kilometer er bij op gezet. Het blok is wel veel rustiger gaan lopen sinds ik de berijder ben. Bij koude start klinkt ondertussen een beschaafde dieselklop. Eigenlijk een beetje te beschaafd :bandit: . In de zomer pak ik wel eens de 200D :love: en die nagelt wel veel meer. Ik vind dat wel mooi maar de buren 's ochtends om half zeven een stuk minder. Plus het feit dat er meer roet in de straat blijft hangen wat door de openstaande slaapkamerramen naar binnen komt :sick:. Puur natuur, net wat u zegt 8-) .

Ik ben daarom blij dat ik niet voor een T5 heb gekozen, dan was ik in die 10 weken zo'n 1200 liter peut verder geweest, dat is al gauw 200 euro aan brandstofkosten per week. Slecht voor het milieu en de portemonnee.

Als ik terug kijk op de afgelopen 10 weken dan vind ik dat ik met de aanschaf van de XC70 een goede keuze heb gemaakt. Het is een fijne reiswagen, er is voldoende ruimte voor wat vakantiespullen (hoewel hij best 10 cm langer had gekund, de V90 heeft nu eenmaal meer beenruimte) en de wat hogere instap is gewoon prettig. Een Mercedes R-klasse is natuurlijk veel ruimer en groter maar niet mooier of praktischer. Daarmee is de XC70 een betere keuze.

Wel heb ik moeten leren omdenken. Als je sinds jaar en dag Mercedes-Benz of VAG gewend bent, dan werkt veel in een XC70/V70 net even anders. Niet altijd even praktisch of handig, maar ik kan er mee leven. De gebruiksvoordelen wegen ruimschoots op tegen de gebruiksnadelen. Alleen als ik even switch van Benz naar Volvo of omgekeerd moet ik even wennen. Zoiets als van espresso naar decaf en van decaf naar espresso. Beide is prima, maar de switch is toch altijd weer even wennen.

In de zomervakantie hebben wij er op de kop af 4155 kilometer mee gereden. En omdat zaterdag bij ons wisseldag was, veel file gereden. Dieptepunt was zaterdag 13 juli in Beieren richting Oostenrijk: A9 - A99 - A8 één dikke chaos, 640 kilometer in 11,5 uur. Dan is zo'n automaat wel je filemaat. Terug reden we via Gardameer – Brenner – Fernpas i.p.v. Comomeer – Gotthard tunnel maar dan nog was het op de tandjes bijten. Ik heb nog wel eens gedacht aan het topic van Bart “De zomervakantie komt er weer aan” viewtopic.php?t=82464
4 (eigenlijk 5) reisdagen op 17 vakantiedagen is wel erg veel in mijn ogen. Dus dat gaan we anders doen, hoe en wat nog in te vullen.

Terug naar de XC70: het aanbod op autotrack.nl is inmiddels teruggevallen tot 245 stuks voor alle jaargangen te samen. Voor mijn gevoel dus wel op het juiste moment deze XC gekocht maar dat is meer geluk dan wijsheid.
En daar is hij voor gemaakt, kilometers maken.
En idd Dld is over vol tijdens vakantie, wij kunnen gelukkig buiten de vakantie periode maar ook op vrijdagmiddag door de Ruhr is naadje.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Vandaag 60 liter getankt en een recordverbruik gehaald: 6,25 liter of te wel 1:16,0. Grotendeels te danken aan de bouwvak wanneer er aanzienlijk minder verkeer op de weg is en het makkelijker is om een constante snelheid te houden. Dit verbruik gehaald met Esso diesel in plaats van Gulf. Mogelijk dat ook hier een verschil in zit?
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
wikky
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47

DB200 schreef: Vandaag 60 liter getankt en een recordverbruik gehaald: 6,25 liter of te wel 1:16,0. Grotendeels te danken aan de bouwvak wanneer er aanzienlijk minder verkeer op de weg is en het makkelijker is om een constante snelheid te houden. Dit verbruik gehaald met Esso diesel in plaats van Gulf. Mogelijk dat ook hier een verschil in zit?
verschil tussen gulf en esso (of shell texaco BP) zou ik niet van uit gaan, rijstijl is veel meer van invloed.
Accelereren en hard rijden daar houd onze verbruiksmeter (zeker de 5 cyl.) niet zo van dus rust op de weg zorgt zeer zeker voor een lager verbruik
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

wikky schreef:
DB200 schreef: Vandaag 60 liter getankt en een recordverbruik gehaald: 6,25 liter of te wel 1:16,0. Grotendeels te danken aan de bouwvak wanneer er aanzienlijk minder verkeer op de weg is en het makkelijker is om een constante snelheid te houden. Dit verbruik gehaald met Esso diesel in plaats van Gulf. Mogelijk dat ook hier een verschil in zit?
verschil tussen gulf en esso (of shell texaco BP) zou ik niet van uit gaan, rijstijl is veel meer van invloed.
Accelereren en hard rijden daar houd onze verbruiksmeter (zeker de 5 cyl.) niet zo van dus rust op de weg zorgt zeer zeker voor een lager verbruik

De grap is dat als ik de auto in eco modus rij en ik laat de adaptive cruise control zelf accelereren, dan gaat deze zo snel mogelijk naar de vierde versnelling ok daarin naar de ingestelde snelheid te accelereren. Bij invoegen op de snelweg ga je dus rustig door tot de 3300 toeren, voordat de at via vijf doorschakeld naar zes.

Desgevraagd bij de servicemanager of dat wel klopte, vertelde glhij me dat ze dat bij de rijdertrainingen voor de D6 destijds verteld hebben dat dat minder brandstof kost dan heel geleidelijk accelereren naar de 120.

Ik ben aan het pielen geweest en zelfs met rechtervoet op standje "rijp voor de geriater" kan ik het verbruik niet verder drukken. Vooral het lang constant kunnen rijden scheelt veel. Ook maakt het enorm uit of je 100 rijdt of 130.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik kom net dit tegen
https://www.facebook.com/groups/1604736 ... 522307942/

Iemand bekend hiermee?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”