2014 LED achterlicht in MY2010

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnH96
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04.01.2016 - 21:37

goedenavond,

ik vroeg mij af of hier op het forum ook mensen zijn die ervaring hebben met het omzetten van de "oude" verlichting (V70 MY2010) naar nieuwe LED verlichting. De units zijn intussen geplaatst en alles werkt ook, alleen zitten er nog wat kinder ziektes in. Ik hoop dat iemand hier het fijne weet en mij kan uitleggen hoe en wat te veranderen. :D

probleem beschrijving:
de units zijn volledig gemonteerd. Knipperlicht, achteruitrij lamp en mistlicht geven geen problemen.

wanneer de kofferbak gesloten is, gebruikt de auto nu nog steeds (als het ware net als met de oude lichtunits) de onderste delen als normale verlichting, maar gaat het bovenste deel alleen branden wanneer je het rempedaal intrapt (waar dus vroeger ook het remlicht zat).

nu komt het vreemde... als ik de kofferbak OPEN doe, en dan vervolgens op de rem trap, dan gaan wel de remlichten in het onderste deel branden.
De auto herkent dus wel dat daar remlichten in zitten.

Is dit slechts een kwestie van wat kabeltjes aanpassen?
Ik heb een paar Zweden gezien die het ook gedaan hebben en die hebben het wel normaal werkende gekregen.

heb in de bijlage wat foto's gedaan, je kunt hier goed zien hoe de oude verlichting was, dat de nieuwe verlichting dit nu heeft overgenomen wanneer je niet remt en hoe het er uit ziet wanneer je wel het rempedaal indrukt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2010 Volvo v70 D3 Summum
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Nou Jasper, kom maar op met de uitleg. :D
Maak er maar weer een mooi verhaal van.

Hier op het forum is ene Jasper, _xc70_ , die dat ook gedaan heeft.
Zie: topic Jasper
Succes met lezen. :P

Oja, even voorstellen met foto's wordt erg gewaardeerd op dit forum.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
_XC70_

MartijnH96 schreef: goedenavond,

ik vroeg mij af of hier op het forum ook mensen zijn die ervaring hebben met het omzetten van de "oude" verlichting (V70 MY2010) naar nieuwe LED verlichting. De units zijn intussen geplaatst en alles werkt ook, alleen zitten er nog wat kinder ziektes in. Ik hoop dat iemand hier het fijne weet en mij kan uitleggen hoe en wat te veranderen. :D

probleem beschrijving:
de units zijn volledig gemonteerd. Knipperlicht, achteruitrij lamp en mistlicht geven geen problemen.

wanneer de kofferbak gesloten is, gebruikt de auto nu nog steeds (als het ware net als met de oude lichtunits) de onderste delen als normale verlichting, maar gaat het bovenste deel alleen branden wanneer je het rempedaal intrapt (waar dus vroeger ook het remlicht zat).

nu komt het vreemde... als ik de kofferbak OPEN doe, en dan vervolgens op de rem trap, dan gaan wel de remlichten in het onderste deel branden.
De auto herkent dus wel dat daar remlichten in zitten.

Is dit slechts een kwestie van wat kabeltjes aanpassen?
Ik heb een paar Zweden gezien die het ook gedaan hebben en die hebben het wel normaal werkende gekregen.

heb in de bijlage wat foto's gedaan, je kunt hier goed zien hoe de oude verlichting was, dat de nieuwe verlichting dit nu heeft overgenomen wanneer je niet remt en hoe het er uit ziet wanneer je wel het rempedaal indrukt.
Beste Martijn.

Geweldig dat je de lampen gaat/hebt vervangen, geen goedkope facelift maar wel de mooiste die er bestaat imho. Ik heb me er destijds ontzettend in vastgebeten omdat iedereen er zoveel problemen mee had. Ze deden het allemaal steeds net niet, of de remlichten of de stadslichten of er waren gebreken bij het openen van de klep enz. Overal heb ik informatie vandaan gehaald.

Ik kan je er echter niet mee helpen; Ik heb het toentertijd opgegeven en heb VOLVO voor het blok gezet. Ik vroeg ze of ze het konden doen. Zo ja dan zou ik de lampen bij hun bestellen. Bleek geen probleem en voor een X-bedrag getekend en toen de hele kermis in werking gezet. Lampen besteld en ik dacht laat maar komen...

Ik wist dat ze tegen problemen zouden oplopen daar mijn research al maanden aan de gang was. Ik deed er een beetje laconiek over. Mij kon niets meer gebeuren, ik had een vaste factuur. Lukt het niet dan was het nu hun probleem. Wonder boven wonder hadden ze het in een paar uur geflikt maar wilden ze niet kwijt hoe en wat, het geheim van Barcelona. Daar hadden ze mij weer want Swedespeed zat ook op antwoorden te wachten. Blijft dus een duister verhaal. Ik heb twee linker handen, ik pin met rechts en laat de meeste dingen bij VOLVO doen. Bloedhekel aan sleutelen.

Ik had je zo ontzettend graag geholpen beste Martijn maar ik moet je helaas teleurstellen. Ik kwam mijn auto 'smiddags gewoon ophalen en alles werkte OEM 2014. Was allang blij.

Succes, ik snap je frustratie. Als je dan die lampen koopt dan moeten ze ook naar behoren functioneren. Je moet wel ff vind ik de strip plaatsen en V O L V O 0.8cm OEM omhoog verplaatsen. Dat verdienen de LED units, maakt het geheel echt af.

Succes, sterkte man!

ps ik weet van een jongen op Swedespeed dat hij hetzelfde probleem heeft als jij maar het zo heeft gelaten. Ik kan je met hem in contact brengen. Z'n Engels is niet al te best maar hij gaat het volgens mij voor je oplossen!! Ik stuur je wel een PM, of anders jij mij ff met je vraag.
hansk1946
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.10.2015 - 12:51

Hallo Martijn ,
Ben al een tijdje van plan om deze operatie ook uit te voeren waarbij ik een vraagje aan je heb , waar heb jij de LED units vandaan en wat heb je ervoor betaald ? Weet
je toevallig ook de prijs die de VOLVO garage er voor vraagt ? Heb het nog niet over wat je voor de montage moet betalen
Gebruikersavatar
MartijnH96
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04.01.2016 - 21:37

@xc70
ik wil inderdaad ook nog de logos aanpassen en de strip plaatsen. Dit zal binnenkort gebeuren! heb intussen ook LED lampen voor kentekenplaat verlichting.
Ik heb een PM gestuurd!

@hansk
Ik heb de units van een sloopauto. Het heeft geruime tijd gekost de units te vinden want over het algemeen zijn er niet veel schadeauto's van de betreffende bouwjaren te vinden en wanneer die er wel zijn, dan zijn de achterlicht units meestal in no-time alweer verkocht.
Ik heb er uiteindelijk €290 voor betaald. Nieuw (exclusief montage) zou je rond de €800 euro komen (op zijn minst).
2010 Volvo v70 D3 Summum
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Blijft een mooie modificatie. Suc6 ermee.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Niels83
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 11.11.2014 - 16:31

Ter kennisname, voor vijf tientjes doe je het zelf ;)

Zie dit product van Vparts.
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Ter kennisname, voor vijf tientjes doe je het zelf ;)

Zie dit product van Vparts.
Ehhh, dan heb je zo te zien alleen de regelmodule. Moet je nog steeds de achterlichten zien te krijgen (met de lichtbuisjes ipv losse ledjes). En die zijn bij vparts een kleine € 500 zo te zien...
Doe mij maar de 'update achterlichten' modificatie van onze russische vriend. Ben je voor nog minder geld klaar en ziet er nog unieker uit ook!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”