Autonieuws

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

mees schreef: 19.09.2020 - 12:24 Wanneer belast je een motor tot het uiterste? En bij welke 'belasting' is het acceptabel, dat je motor 25 jaar mee gaat?
1.Je belast mijns inziens de motor tot het uiterste, indien je altijd het onderste uit de kan wil halen. 2. Bij normale belasting mag je dat best 25 jaar trouwe dienst verwachten. Naast me wonen twee oudjes. Rijden in een Daihatsu YRV (ik denk 1 van de eerste, met een hoge instap) van 20 jaar oud, en zoals zij er mee omgaan, en hem onderhouden, kan hij nog 10 jaar mee. Dan praat je dus niet over een "Premium" merk, maar een doorsnee Jap.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

danny3 schreef: 19.09.2020 - 11:15 Een 3 cilinder zal wel goed zijn ; Volvo zal wel geen slechte motoren op de markt brengen denk ik zonder uitgebreide testen vooraf...
Er is niets mis met een 3 cilinder tov een 4 cilinder. Maar of ze een half miljoen km’s mee gaan betwijfel ik.
Ik denk echter dat Volvo noch enig andere fabrikant moment eel motoren ontwikkelt met het doel dat deze een half miljoen km’s mee moeten gaan. (Zijn hier insiders die weten met welke levensverwachting Volvo of andere fabrikanten ontwerpen?)
Voldoen aan alle uitstoot regels en competitieve specificaties leveren is veel belangrijker.
Ik denk eerlijk gezegd dat de degelijkheid van de oude 5 cilinders en de 4 cilinders van daarvoor nooit meer terug komt. (Of juist met EV’s)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Marcnij schreef: 19.09.2020 - 18:23 Er is niets mis met een 3 cilinder tov een 4 cilinder. Maar of ze een half miljoen km’s mee gaan betwijfel ik.
In principe 1 cylinder minder die dus niet kan slijten...;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Marcnij schreef: 19.09.2020 - 18:23 Er is niets mis met een 3 cilinder tov een 4 cilinder. Maar of ze een half miljoen km’s mee gaan betwijfel ik.
Ik denk echter dat Volvo noch enig andere fabrikant moment eel motoren ontwikkelt met het doel dat deze een half miljoen km’s mee moeten gaan. Voldoen aan alle uitstoot regels en competitieve specificaties leveren is veel belangrijker.
Nou ja, of ze werkelijk 500.000 km meegaan, weet ik natuurlijk niet. En autofabrikanten bouwen auto,s op een manier, dat je graag om de paar jaar wisselt.(nieuw koopt dus) Zelf rij ik max 10.000 km per jaar. Ik ben nu 66 jaar. Dus ik ga met 10 jaar een 100.000 km klokken. Maar om de 500.000 km te halen, dan heb ik naar de mens gesproken, 50 jaar nodig. Dat gaat misschien de Volvo 3-pitter redden, maar ik naar alle waarschijnlijkheid niet.... :lol: Zou hij de 200.000 km probleemloos halen, ben ik al meer dan dik tevreden.. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 19.09.2020 - 18:33 In principe 1 cylinder minder die dus niet kan slijten...;-)
Dat scheelt op een V8, wel 5 cilinders die niet slijten....! :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Ben schreef: 18.09.2020 - 21:18 en daarbij vind ik de XC40 nou niet echt een 'zakenauto'
Hallo beste vriend. Ik heb een Volvo XC 40 T2 "Business-Pro" besteld. Hoe vertaal jij dan: ....Business"?? :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Hans Eilander schreef: 19.09.2020 - 18:39
Marcnij schreef: 19.09.2020 - 18:23 Er is niets mis met een 3 cilinder tov een 4 cilinder. Maar of ze een half miljoen km’s mee gaan betwijfel ik.
Ik denk echter dat Volvo noch enig andere fabrikant moment eel motoren ontwikkelt met het doel dat deze een half miljoen km’s mee moeten gaan. Voldoen aan alle uitstoot regels en competitieve specificaties leveren is veel belangrijker.
Nou ja, of ze werkelijk 500.000 km meegaan, weet ik natuurlijk niet. En autofabrikanten bouwen auto,s op een manier, dat je graag om de paar jaar wisselt.(nieuw koopt dus) Zelf rij ik max 10.000 km per jaar. Ik ben nu 66 jaar. Dus ik ga met 10 jaar een 100.000 km klokken. Maar om de 500.000 km te halen, dan heb ik naar de mens gesproken, 50 jaar nodig. Dat gaat misschien de Volvo 3-pitter redden, maar ik naar alle waarschijnlijkheid niet.... :lol: Zou hij de 200.000 km probleemloos halen, ben ik al meer dan dik tevreden.. ;)
200000 zou ik ook al content zijn .. doe ook maar 10 tot 15000 km per jaar ... ps ; Hans ; nog altijd tevreden van de T2 ?
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Hans Eilander schreef: 19.09.2020 - 19:34 Dat scheelt op een V8, wel 5 cilinders die niet slijten....!
😂

Met jouw leeftijd en kilometrages zou ik mij ook niet druk maken over de half miljoen. Ik draai 40-50 duizend per jaar en ben een stukkie jonger. Bovendien houd ik van duurzaam.

Een 3-cilinder is technisch gezien moeilijker te realiseren dan een 4-cilinder ivm trillingen e.d. Volvo heeft met de T2 en T3 een technisch hoogstaand stukje werk afgeleverd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Het gaat alle kanten op, heeft in principe niets met de XC40 te maken. Dus verplaatst naar Off Topic Auto.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

DB200 schreef: 19.09.2020 - 20:31 Volvo heeft met de T2 en T3 een technisch hoogstaand stukje werk afgeleverd.
Maar dat geldt voor alle moderne 3 cilinders.
Volvo is niet de eerste en zeker niet de enige.
Ford levert bijvoorbeeld al sinds 2012 de 1.0 ecoboost, en die houdt zich prima.
Ik heb nu twee 3 cilinders (geen Volvo) voor de deur staan en beiden lopen mooi rond zonder trillingen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

danny3 schreef: 19.09.2020 - 20:09 200.000 km zou ik ook al content zijn .. doe ook maar 10 tot 15000 km per jaar ... ps ; Hans ; nog altijd tevreden van de T2 ?
Ik wacht nog steeds op mijn nieuwe T2 Danny. 18 Juni getekend, en de T2j zou 1 oktober bij de dealer in Halsteren staan. Dus als ik wat gereden heb, hoor je me zeker. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

V480-S60 schreef: 19.09.2020 - 20:41 Het gaat alle kanten op, heeft in principe niets met de XC40 te maken. Dus verplaatst naar Off Topic Auto.
Nou ja, dit topic heet toch ook "Autonieuws"? Dus daar mag toch ook over andere merken gesproken worden? Anders had ik het Volvo XC 40 nieuws genoemd. Bovendien hadden we het toch net over de 3 cilinder van de T3 en/of de T2? Dus dat is toch niet off-topic?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

DB200 schreef: 19.09.2020 - 20:31 Met jouw leeftijd en kilometrages zou ik mij ook niet druk maken over de half miljoen. Ik draai 40-50 duizend per jaar en ben een stukkie jonger. Bovendien houd ik van duurzaam. Een 3-cilinder is technisch gezien moeilijker te realiseren dan een 4-cilinder ivm trillingen e.d. Volvo heeft met de T2 en T3 een technisch hoogstaand stukje werk afgeleverd.
Dat is zeker waar. Maar ik was ook wel en beetje argwanend bij deze GLX, of ik hem wel zou kopen.Want dit is ook een 3 cilinder.(PSA) Heb toen proef gereden. Maar is fluisterstil, en absoluut geen trillingen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Marcnij schreef: 19.09.2020 - 20:47 Ford levert bijvoorbeeld al sinds 2012 de 1.0 eco-boost, en die houdt zich prima.
Klopt. Ik heb weleens een stukje in een Ford B-max 1.0 Eco-boost gereden. Maar dat motortje trok als een tierelier.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

V480-S60 schreef: 18.09.2020 - 22:56Maar als leasert?. Zet maar voor de deur
No way! Ook al kost'ie per saldo (ook als je zelf de lease moet/mag betalen) geen drol, ik wil er nog niet dood in gevonden worden.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

+1 Jalex
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

jalex_h schreef: 20.09.2020 - 00:16
V480-S60 schreef: 18.09.2020 - 22:56Maar als leasert?. Zet maar voor de deur
No way! Ook al kost'ie per saldo (ook als je zelf de lease moet/mag betalen) geen drol, ik wil er nog niet dood in gevonden worden.
Nogmaals ik vind em ook lelijk. Maar als ik em "aangeboden" krijg zeg ik echt geen nee.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik ook niet want anders kan ik em niet direct na ontvangst verkopen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Steeds meer fabrikanten bouwen 3-cilinder motoren voor hun "kleinere" modellen. Ik neem toch aan dat ze daar goed over nadenken voordat zoiets op de markt komt.

En als ik ergens WEL dood wil worden aangetroffen dan is dat in het bijzijn van m'n gezin. Zo simpel is dat.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Er zijn merken die de 3 cilinders ook goed op orde hebben, maar over het algemeen valt het nog wat tegen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”