Autonieuws

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Onder de 150pk zijn er bijna geen vier cilinders meer.
Het vreemde is dat op het internet overal geroepen wordt dat drie cilinders zo slecht zijn. Hoge belastingen op onderdelen etc.
Maar ik hoor niemand over vier cilinders die met een inhoud van 2 liter meer dan 250pk doen.
Leg mij eens uit waarom een drie cilinder met ca. 100pk per liter sneller stuk zal gaan dan een vier cilinder met meer dan 100pk per liter.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

fredhead schreef: 22.09.2020 - 12:34 Er zijn merken die de 3 cilinders ook goed op orde hebben, maar over het algemeen valt het nog wat tegen.
Heb je voorbeelden van waar het tegen valt?
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik vond persoonlijk de 3 cilinder van Opel wat tegen vallen.
Daarnaast vorig jaar met een toen zo goed als nieuwe Kia Picanto op pad geweest, wederom 3 cilinder en die kwam ook wel wat adem tekort.
Goed, die werd door ons in de bergen gebruikt in de hitte, hier in Nederland kan ie zomaar eens prima voldoen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

fredhead schreef: 22.09.2020 - 17:31 Ik vond persoonlijk de 3 cilinder van Opel wat tegen vallen.
Daarnaast vorig jaar met een toen zo goed als nieuwe Kia Picanto op pad geweest, wederom 3 cilinder en die kwam ook wel wat adem tekort.
Goed, die werd door ons in de bergen gebruikt in de hitte, hier in Nederland kan ie zomaar eens prima voldoen.
Ik dacht dat je kwa betrouwbaarheid bedoelde, maar je bedoelt dus kwa rijbeleving.

Wij hebben twee 3 cilinders voor de deur staan.
Een Ford Fiesta 1.0 ecoboost met 100 pk en een BMW 118i 1.5 met 140 pk
Beiden bevallen prima, voldoen voor het formaat auto.
Stil op kruissnelheid en een lekkere roffel als je ze door trekt.(ik vind een 3 cilinder leuker klinken dan een 4 cilinder)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Qua betrouwbaarheid kan Ik er weinig over zeggen.
Jaren geleden veel met de 1.2 3 cilinder TDi van VW gereden en daar mankeerde weinig aan.
Geluid is zeker grappig :)

Had nog geprobeerd mijn schoonvader in een 1.0 Ecoboost te krijgen, maar die moest perse een 4 cilinder vond ie en heeft nu een Fiesta 1.4.
Had ik in zijn schoenen gestaan was ik wél voor de 3 cilinder gegaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 617
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Vast het verkeerde topic dus verplaatst hem maar indien nodig maar kijk nou, Geenstijl.nl heeft smaak!
https://www.geenstijl.nl/5155764/wat-ku ... euro-doen/
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 22.09.2020 - 17:31 Ik vond persoonlijk de 3 cilinder van Opel wat tegen vallen.
Nu heb ik bijna drie jaar met een Opel Grandland X automaat 3 cilinder gereden, een 1.2T met 130 pk. (overigens niks meer Opel, maar Peugeot motor en versnellingsbak) maar dat liep als een tierelier! Lekker stil, en tóch nog wat extra kracht als je dat vroeg. Bovendien ook zuinig. Dus ik ben vol lof over de Opel 3 cilinder. (Geen roffel, zoals bij de XC 40)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”