Opvolger van een S90

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Maarten M
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 06.08.2019 - 08:24

Ik vind dat TS heel wijs de meeste provocaties negeert....
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue 240.000 km
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen

Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Met een beetje zoekwerk gaat het je wel dagen (of niet, ook goed).
Doe verder maar weer OT wat mij betreft.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
AndreS60R
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: 05.09.2017 - 12:42
Locatie: Zoetermeer

Ik ben niet zo gauw van reageren in dit soort discussies maar wat mij in z’n algemeenheid opvalt op dit forum is het ‘nationalistische’ gevoel mbt het merk Volvo. Dat had ik niet echt van Volvisten gedacht. Er is nmm weinig ruimte voor andere meningen en gevoelens als het gaat om de karakteristieke eigenschappen van Volvo. Behoudend, conservatief, zuinig, vertrouwd, onopvallend, weinig kosten, betrouwbaar. In veel topics hier valt men meteen over iemand heen als hij tuning leuk vindt, snelheid gaaf vindt of aangeeft dat autorijden ook spannend kan zijn in een ander merk auto of dat autokosten minder belangrijk zijn. En dat vind ik heel jammer. We zitten hier allemaal omdat we iets gemeen hebben: DE AUTO. In dit geval Volvo. Maar het blijft een auto en liefhebberij zit in ons bloed. Geef elkaar wat vrijheid van meningsuiting en ruimte voor andere gevoelens van wat leuk is. Dat maakt het leven zoveel Geniet allemaal van alles op 4 wielen.
Hier laat ik het bij.
Als de R is in de maand.........
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Beste André,

Netjes gezegd en ik sluit me hier volledig bij aan!
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

Hallo Iedereen,

Ik heb deze topic niet geopend om geproverceerd te worden of beledigingen te ontvangen, die ik niet verdien. Voor zover ik weet heb ik niemand persoonlijk beledigt, of gekwetst. Het doet mij goed om te zien dat er ook mensen op dit forum zijn met enig empatisch gevoel in hun lichaam.

Normaal doe ik dit niet, maar als ik geen openheid zou geven op dit forum, zou ik enkele mensen ernstig tekort doen, die dat niet verdienen.

Waar Teebee en oga mee bezig zijn, snap ik niet, maar zij denken waarschijnlijk dat ik een snelheidsmaniak ben, die overal tussen door scheurt, nergens rekening mee houd en 4 ongelukken per dag maakt. Enkel door mijn ene zin in een andere topic. Dat ging zo; " ik ontzie niemand ".

Daarmee bedoel ik niet dat ik geen rekening hou met niemand en doe waar ik zin in heb. In dat zelfde topic heb ik gelijk al gezegd, uiteraard heb ik respect voor anderen en hun spullen + ik breng niemand in gevaar. Wel rij ik stevig door, waar dat kan. Ik ben daar gewoon eerlijk in, want eerlijkheid duurt het langst. Ik ben geen hypocriet die hier op het forum gaat zeggen dat hij zich netjes aan alle regels houdt en de maximumsnelheid nooit overtreed. Natuurlijk doe ik dat wel, maar andere mensen en hun voertuigen breng ik niet in gevaar. Ik rij 90K per jaar en ook in andere landen. Zodoende rij je anders dan als je alleen in Nederland rijdt. Dat komt omdat er in steden zoals Istanbul, New-Delhi, New York, Moskou en Parijs gewoon ieder voor zich style wordt aangehouden.

De reden waarom ik ook zeg, dat ik niet verplicht ben om een erfenis van miljoenen of tonnen achter te laten, is omdat ik helaas nierpatient ben. Tijdens een vakantie in december 2016 kwam ik onwel binnen op de spoedeisende hulp van het Albert Zweitzer ziekenhuis te Dordrecht. Daar werd mij na onderzoek verteld dat ik geen 3 minuten later moest binnenkomen, omdat ik geen nierfunctie meer had en mijn lichaam al dermate vergiftigd was, dat ik in een coma zou raken en overlijden. Het onwel worden, was de start van de coma. Je raakt dan in slaap, of valt in slaap, en daarin overlijdt je. Ik had echt moeite om mijn ogen open te houden. Ik moest gelijk dialyseren enz.

Nu heb ik een niertransplantatie gehad en geloof mij maar, je kijkt anders tegen het leven aan. Ik snap dat het niet voor iedereen weggelegd is om zomaar te zeggen € 430 per maand extra is geen probleem. Maar ik zal daar niet over liegen. Ik heb er niks aan om op een forum ergens over te liegen of mij beter voor doen, dan in werkelijkheid. Ik ben in de gelukkige positie om dat wel te kunnen en gun het een ieder ander ook. Zelfs nog meer. Maar om in deze positie te komen en nog belangrijker te blijven, is er voor mijn ziekte hard werk verricht door mij. Daar pluk ik nu de vruchten van. Uiteraard spaar ik ook wel, maar ik ben veel meer gaan uitgeven, omdat morgen nou eenmaal niet beloofd is.

Dat geldt voor iedereen, alleen ben ik even nog meer op deze feit gedrukt met mijn neus. Ik ben zelf net 31 geworden en ik weet dat het niet gangbaar is dat een 31 jarige al 2 jaar rond rijdt in een S90. Maar als ik dat kan, waarom zou ik dat niet mogen doen dan? Ik vroeg oprecht om jullie mening, wat kan een volgende auto zijn. Als iemand een bijdrage kan leveren, zonder beledigingen of kwetsingen aan mijn adres, graag.

Ik ben ook niet verdwaald bij Volvo. Omdat ik eventueel een RS7 wil rijden, betekend dat niet dat ik Volvo slecht vind. Wat ik al zei, Volvo is gewoon een goede auto, je weet wat je hebt! Geen omkijken, alleen regulier onderhoud zoals banden/filters/olie/remblokken en schijven. Hierna lekker tanken en rijden. Ook heeft een RS7 niks te maken met een eventuele 180 beperking van Volvo,
die het misschien wilt invoeren. Voor in Nederland is dat ruimschoots voldoende. Dat rij ik al nooit in
Nederland en zeker met de aankomende 100 km/pu maximumsnelheid, is dat ruim voldoende. Alleen ik hou er niet van als een auto beperkt wordt. Die beperking zal je er waarschijnlijk met een software wijziging uitschrijven. Dus dat is ook geen reden om volvo links te laten liggen. Nee een RS7, is een leuke auto in mijn ogen en ik zou hem wel eens willen bezitten. Dat een RS AMG of M populair is bij paupers?? Wat zijn paupers eigenlijk? Maar goed die mensen die voornamelijk RS'en gebruiken voor plofkraken, heb ik niks mee te maken. Dat hun zulke auto's gebruiken, moet toch geen reden zijn om zulke auto's links te laten liggen,
indien jij er op een eerlijke manier aan kan komen? Dan ook de opmerking krijgen, " dealers en automerken moeten niet aan bepaalde mensen auto's verkopen ". Dat zijn kwalijke, kwetsende opmerkingen. Laat dat achterwege, je kwetst een persoon ermee en je schiet er zelf niks mee op. Ik zou heel veel kunnen betekenen voor dit forum. Zeker qua sponsoring voor meetings. Maar door opmerkingen van 3/4 personen en niet eenmalig maar meerdere keren is er gewoon heel veel goodwill verloren.

Ik wil nogmaals vragen, indien je een serieuze reactie kunt leveren, graag. Mocht je dit niet kunnen, laat dan je reactie achterwege. Ik zit daar niet op te wachten, jij verdoet zo ook je kostbare tijd niet.

Groetjes,
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Vroegah leverde Volvo af fabriek 'leuke' varianten van zijn standaard modellen waar de rest dat over liet aan een handige buurman zoals AMG of Quattro. 240pk in een folder uit 1996 was niet echt iets voor Volvo's imago van brave huisvaders. :D Inmiddels heeft de concurrentie flink bijgetrokken maar heeft Volvo geen inflatiecorrectie toegepast. Ongetwijfeld met een bepaalde visie waar ze klanten meer verliezen en ook weer aantrekken.
De 90 serie is het beste wat Volvo nu te bieden heeft, als dat niet voldoet is er nog Alpina met de B5/D5. Dat zou het voor mij worden als die binnen budget vallen.
Audi is in mijn ogen ontworpen door een 12 jarige, dat is nog een iets te grote cultuurshock voor iemand die het minimalistische Ikea-ontwerp van Volvo gewend is. :P Alhoewel, de nieuwe S6 diesel....


Afbeelding
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

Jelmer de Jong schreef: 30.12.2019 - 02:13 Vroegah leverde Volvo af fabriek 'leuke' varianten van zijn standaard modellen waar de rest dat over liet aan een handige buurman zoals AMG of Quattro. 240pk in een folder uit 1996 was niet echt iets voor Volvo's imago van brave huisvaders. :D Inmiddels heeft de concurrentie flink bijgetrokken maar heeft Volvo geen inflatiecorrectie toegepast. Ongetwijfeld met een bepaalde visie waar ze klanten meer verliezen en ook weer aantrekken.
De 90 serie is het beste wat Volvo nu te bieden heeft, als dat niet voldoet is er nog Alpina met de B5/D5. Dat zou het voor mij worden als die binnen budget vallen.
Audi is in mijn ogen ontworpen door een 12 jarige, dat is nog een iets te grote cultuurshock voor iemand die het minimalistische Ikea-ontwerp van Volvo gewend is. :P Alhoewel, de nieuwe S6 diesel....


Afbeelding
Ik zou ipv een S6 diesel, gaan voor de normale A6 50 tdi, (3.0). Dat is dezelfde motor, alleen afgeknepen. Heeft 286 pk en 620nm. De S6 diesel heeft 350 pk en 700nm. Maar is een stuk duurder. Als je de 50tdi een chip geeft en andere uitlaat, ga je ruim over de specificaties van de S6 diesel heen. Je bent veel sneller en houdt nog een behoorlijk zak geld over. Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Halo Senderio,

Dank voor je openheid en rustige reactie. Waardeer ik echt. Begrijp mij aub goed, iedereen die hard werkt mag er wat mij betreft van genieten en geld uitgegeven. Zelf zit ik met een gezinnetje met een dochter van 6 en een brouwsel onderweg, na een verhuizing met grootscheepse verbouwing even in een andere levensfase, zou graag 430 eu per maand extra kunnen gebruiken. Laat staan overhebben voor een auto. Al hebben we absoluut geen klagen, laat ik dat benadrukken. Hoop niet dat ik je verkeerd aangesproken heb, wil wel eens kort voor de kar zijn met het voorhouden van een spiegel. Een paar anderen trekken gelijk conclusies en zijn nog wat 'duidelijker' in hun reacties. Het is hier net een grote gemeenschap, je hebt van alle types wel een voorbeeld. Zelf werd ik getriggerd door het gemak waarmee je over geld spreekt, heb in de nabije omgeving een paar lui die ook op te grote voet leven en zelfs zeggen dat ze wachten tot schoonpa gaat hemelen, dan komt het allemaal goed. Kan daar zelf wat slechtachtig tegen, vandaar mijn reactie.

Zoals ik al zei is het van belang wat je zoekt in een auto. Als SUV en Estate geen alternatief zijn, heb je bij Volvo weinig opties, anders dan een anders uitgeruste S90 of een kneitervolle S60 PE. Wordt zelf wel berig van de Polestar 1 coupe Afbeelding. Heb Audi altijd mooi gevonden, is wellicht het merk dat wel het dichtst tegen Volvo aan zit. Al vind ik de nieuwe neuzen weer veel te extreem. Zou voor mij geen optie zijn.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Respect voor je openheid senderio. Jammer dat veel mensen al een oordeel klaar hebben zonder alle feiten te kennen. Maar dat is helaas niet uniek voor dit forum, maar een kwaal waar onze hele maatschappij aan lijdt.

Tja, met een S90 van >100k blijft er bij Volvo weinig te wensen over als het geen estate of SUV mag zijn. Een S90 Excellence is wellicht wat de "ouwelijk" voor je leeftijd. Een Polestar1 zou inderdaad wel een optie kunnen zijn, maar vergt nog wat geduld. Voor mij persoonlijk zou gelden dat als ik iets anders dan een Volvo zou moeten uitkiezen en het geld zou niet de beperkende factor zijn, dan zou ik eens binnenlopen bij de Porsche dealer. Ik werd daar afgelopen zomer uitgenodigd om eens een uurtje te rijden in een Porsche Panamera e-hybrid Sports Turismo. Mijn hemel, wat een geweldig apparaat is dat zeg! De Sports Turismo is imho fraaier dan de gewone versie en meer praktisch. Bovendien twee karakters, van fluisterstil in de stad tot een brulijzer op mooie wegen. En dat alles met een afwerking om een puntje aan te zuigen.
Voor mij zou dat een veel aantrekkelijker optie zijn dan een Audi RS6/7.

Succes met je (luxe)probleem!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Na een bijna-dood ervaring is het niet verwonderlijk dat je anders in het leven bent gaan staan. Pluk de dag. Ieder vult dit voor zichzelf in. En voor jou is dat zo ongeveer om het jaar een andere auto.

Ik wist niet precies wat een RS7 was en heb even op internet gezocht . Hij lijkt van achteren een beetje op de Mercedes CLS. Persoonlijk vind ik de Mercedes-Benz mooier, deze bijvoorbeeld: https://www.sternauto.nl/3388/CLS.html En dan is er ook nog het broertje, de Mercedes-AMG GT4 deurs coupe.

Voor het bedrag van rond de ton die jij noemt zou ik bij Mercedes-Benz toch opteren voor een Mercedes-AMG GT Coupé of Roadster of een SLS-AMG als dat budgettair haalbaar is. De modellen van Audi die ik persoonlijk mooi vind zijn de Q3 en de A4 Avant Alltrack. Maar ik schat zo in dat dit niet jouw keuze zal zijn.

Volvo gaat een heel andere weg dan de Duitse 3. Dat spreekt je aan of niet. Gelukkig maar, want anders werd het wel een eenheidsworst.

Succes met kiezen!
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break,
Dit topic stond in de S/V60 rubriek maar daar past een bericht over niet-Volvomodellen toch niet echt.
Voorlopig daarom verplaatst naar hdet algemene auto forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

@ Allen,

Bij deze wil ik iedereen allereerst, een gelukkig en voorspoedig 2020 wensen, met geliefden en familie. Alle rijkdom en materialen aan 1 kant, als je gezond opstaat en je geliefden om je heen mag hebben, ben je in mijn ogen steenrijk.

Dat gezegd hebbende, zal ik maar met de deur in huis vallen. Hopelijk worden wij volvo fanaten weer op mooie modellen getrakteerd dmv faceliften. Als het goed is, komt er een facelift van de S90.

Ik zal even vertellen hoe ik terecht ben gekomen bij Volvo, hierna zullen jullie hopelijk beter begrijpen, waarom audi ook een optie kan zijn voor mij.

Tot 2017, heb ik eigenlijk alleen maar VAG auto's gehad met een enkele BMW tussendoor. Dit waren stuk voor stuk geen nieuwe auto's, of met de kop eraf. Ik stond toen nog anders in het leven en wou eigenlijk niet al teveel geld uitgeven aan een auto. Voor mij was het toen echt puur een middel om van A naar B te komen, punt! Auto's met maximaal 1.5 ton op de teller waren toen gangbaar. Ik had geen problemen met het feit dat ik 2/3/4e eigenaar zou worden. Dit waren dan VW Golf 3, 2.0 8v gti, Golf 4, 1.9 tdi 130 hp. Golf 5, R32. Audi A3, 2.0 tdi 140 hp. Audi A4, 1.8 tfsi. Audi A8, 4.2 tdi. BMW E46 328i, E92 335D. BMW E39, 530D nog steeds in bezit, als auto voor onze hond. Ik wil niet dat mijn hond in de S90 stapt, ivm verharing etc. Ik vind dat zonde en zeker als we naar het bos gaan met hem. Al die modder en viezigheid, bah. Vandaar dat ik de bmw erbij ben blijven houden. Volgens mij de 1e pitbull ter wereld die een eigen bmw bezit, haha!

Zoals jullie kunnen lezen eigenlijk altijd tot 4 jaar geleden duits gereden. Beviel goed, alleen je hebt daar meer kosten aan. Staat vaker in de garage. Op aanraden van mijn stiefvader Volvo gaan rijden, na mijn ziekte. Die man was vroeger internationaal vrachtwagen chaffeur en reed altijd in trekkers van Volvo. Nu is een auto met 180K km, niet te vergelijken met een auto die maar 12K op de teller heeft. Maar inmiddels is de 1e volvo van mij nog steeds in de familie en heeft inmiddels 280K gelopen. Vanaf 75K in bezit en geen noemenswaardige onderhoud gehad. Wel 2 keer onder coulance of garantie?? de EGR mogen vervangen bij de dealer. Hier naast alleen de filters banden olie en remblokken vervangen. Terwijl een duitse auto, zeker het 3 dubbele aan onderhoud en kosten nodig zal hebben.

Zo nu kennen jullie mijn achtergrond een beetje. Wat ik al eerder zei, ik zal rustig rondkijken en wat ik eigenlijk een nadeel van Volvo vindt en dit heb ik bij de dealer ook aangekaart; Er worden alleen nog maar 4 cilinders, 2.0 motoren geleverd. In een V40/XC40 is dat prima, maar ik vind dat je vanaf de 60 ook een keuze moet hebben in 3.0 6 cilinders. Al is het maar 1 diesel en 1 benzine variant. In de 90 series vind ik zelfs een 8 cilinder een must. Misschien wel een 12 cilinder als ultieme beest. Ook hier hoef je geen 52 varianten te bieden. Als je je klanten maar wel iets bied.

Een Polestar 1, is geen optie nog momenteel. Dit komt omdat polestar niet de winst wilt delen, maar wel gebruik wilt maken van de werkplaats van dealers. Mijn dealer zei dat polestar alleen maar rechtstreekse verkoop vanaf hun website toestaat. Hierdoor kan de dealer de auto niet verkopen, alleen leveren. Met de werkplaats willen zij ook geen voltarief betalen. De dealer zei toen, dat hij helemaal geen polestar ging onderhouden,
omdat ze alleen maar nadeel ondervinden. Geen vol werkplaats tarief, geen verkoop via de dealer, dus geen commisie. Enige die hier beter van wordt is polestar. Zeker ook omdat zij willen dat de kopers met garantie claims naar de dealer gaan.

Weet iemand hier meer van, van bovenstaande? Op zich is de polestar 1 niet verkeerd. Zeker als je ziet dat hij qua vermogen gelijk staat met de RS7/E63 AMG..
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volvo biedt nu alleen nog 2.0 4 cilinders, wat volgt zijn nu 1.5 3 cilinders, diesels gaan voorlopig exit en topsnelheden worden begrensd..
Die richting is gekozen en is de toekomst van ons merk.
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

OGA244 schreef: 01.01.2020 - 09:36 Volvo biedt nu alleen nog 2.0 4 cilinders, wat volgt zijn nu 1.5 3 cilinders, diesels gaan voorlopig exit en topsnelheden worden begrensd..
Die richting is gekozen en is de toekomst van ons merk.
Ik ben bang dat het dan exit wordt voor mij. Ik heb een keer een V40 T3 mee gehad als leenauto, toen de S90 voor onderhoud ging. In de V40, kwam de motor al kracht tekort naar mijn mening. Ook icm actieve cilinder uitschakeling??, rijden op 3 cilinders. Man o man, wat erg. Of heeft de auto maar 3 cilinders? Maar goed, niks voor mij. Zeker niet als zo een motor in een 60 serie of 90 serie gelepeld gaat worden. Dat kan je toch niet serieus menen?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een v40t3 heeft er nog 4, 'n xc40t3 al 3
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ach, BMW en mb gebruiken ook driepitters. En de XC40 T3 vind ik heel niet tegen vallen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Heb ook ns in een xc40 T3 wat getoerd, niks mis mee. Prima vermogen en mooi lopende motor.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Senderio schreef: 02.01.2020 - 03:50
OGA244 schreef: 01.01.2020 - 09:36 Volvo biedt nu alleen nog 2.0 4 cilinders, wat volgt zijn nu 1.5 3 cilinders, diesels gaan voorlopig exit en topsnelheden worden begrensd..
Die richting is gekozen en is de toekomst van ons merk.
Maar goed, niks voor mij.
Ikzelf heb ook liever meer dan 4 cilinders in het vooronder maar ben bang dat dit wel de trend is vwb. downsizing als voorbode op elektrisch. Voor mij persoonlijk reden om zuinig te zijn op de twee 5 cilinder diesels die ik heb.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Grappig is dat Audi RSen ook PIH gaan worden en ik lees ook diverse postings dat men daar ook naar steeds minder cilinders gaat.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Het is zelfs zo dat vanaf 2021 de "kleintjes" bij VAG alleen maar Full Electric (BEV) zijn en dat zelfs het luxe paardje (Bugatti) niet aan elektificatie ontkomt. Ze moeten wel anders halen ze de grens van max 95 gram/km CO2 gemiddeld niet.
Ook ik ben petrolhead in hart en nieren en voor mij geldt al jaren "there's no substitute for Cubic Inch". Maar wees er zuinig op. Het is echt over.
3 en 4 cylinders, met electrische ondedsteuning gaan voorlopig een gat opvangen totdat er een definitieve keuze is gemaakt voor BEV. (Waterstof zal voor LKW tijdelijk zijn en marginaal)
Daarnaast worden we gedwongen anders naar onze mobiliteit te kijken. Verplaatsen zal anders gaan worden. We worden hier allemaal onderdeel van.
Overigens is het nu al zo dat de huidige generatie jongeren over het algemeen anders tegen autobezit aankijkt. En veel later een rijbewijs gaat halen. Als ze er al voor opgaan.

Dit heeft echt een heel grote impact op de ontwikkeling en verkrijgbaarheid van "grote" motoren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”