bedaagde volvo rijder bestaat niet meer

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

BMW en Audi s voorbij gestreeft door volvorijders als 'hardlopers'? Ik las dit artikel hedenochtend op www en heb maar even copy past gedaan inclusiwf bronvermelding. Bob

Citaat Volkskrant copy:
Teslabezitters mogen zich graag laten voorstaan op de klimaatvriendelijkheid van hun auto, maar als het gaat om rijgedrag scoren zij minder punten; niet Audi’s, BMW’s en Porsches krijgen de meeste snelheidsbekeuringen, maar bestuurders van de kostbare elektrische auto.

"Gemiddeld driekwart van de Tesla-eigenaren ontving vorig jaar een acceptgiro van het Centraal Justitieel Incassobureau, aanzienlijk meer dan BMW- en Audi-rijders, die toch een beetje de naam hebben. Van hen kreeg iets minder dan de helft een bekeuring. En nu het toch over het clichébeeld gaat: slechts een derde van de Porsche-bezitters kreeg vorig jaar een prent, precies het gemiddelde. Al rijden deze Duitse sportwagens, als ze worden gesnapt, vaak wel een stuk sneller dan de rest.

Opmerkelijk is dat ‘groene’ auto’s de snelheidslimiet vaak aan hun laars lappen. Elektrische personenauto's worden even vaak beboet als diesels, die bekendstaan als kilometervreters en daardoor eerder tegen een bon aanlopen. Veruit het bontst maken plug-in hybrides zoals de Mitsubishi Outlander het. 63 procent werd vorig jaar bekeurd, tegen 46 procent van de dieselrijders. De cijfers zijn afkomstig van het CBS, dat een inventarisatie maakte.

Doordat een op de drie dodelijke ongevallen een relatie heeft met te hard rijden, wilde het CBS weten welke categorie automobilisten vaak in de fout gaat. Dit gebeurde door boetegegevens van het CJIB te vergelijken met gegevens van de RDW over autotype en aantal kilometers dat jaarlijks wordt afgelegd.

Uit de analyse blijkt dat het vooral de zakelijke rijder is die in de fout gaat. Sterker: als die ook een privéauto heeft, wordt hij aanmerkelijk voorzichtiger zodra hij achter het stuur van zijn eigen wagen kruipt.

Verder lijkt de bedaagde Volvo-rijder, type veearts met hoekige stationcar, niet meer te bestaan. Dit merk bezet de derde plaats op de ranglijst van boeteverzamelaars.

Gemiddeld kreeg een op de drie autobezitters vorig jaar een bon. De helft betreft relatief kleine overschrijdingen van vijf tot tien kilometer per uur. Jongeren krijgen meer bekeuringen dan ouderen. Einde Citaat Volkskrant.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Wat in het artikel onderbelicht blijft is dat het merendeel van de boeterijders een leaseauto heeft.... haast haast haast en och wat maakt het uit het is toch maar een leasebak.
Er wordt blijkbaar geen logisch verband gelegd tussen het soort auto en het rustende eigendom er van.
Dat een bepaald type auto uitnodigt tot een zekere (blijkbaar bekeurenswaardige) rijstijl lijkt mij iig voor de Volvo niet of nauwelijks op te gaan; ik ken Volvo rijders juist als over het algemeen defensieve rijders (de lease jakkeraars dan weer uitgesloten ;-)
Daarnaast blijft het in NL buitengewoon lastig om niet ergens ‘zomaar’ bekeurd te worden zonder dat je de geldende limiet exorbitant aan je laars lapt. Cashen lijkt nog altijd in te veel gevallen lonend voor de schatkist.
Onzinnig ‘onderzoek’, en al helemaal dit als ‘nieuws’ te brengen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik doe braaf mee om het imago te veranderen. Ik ben een milieu barbaar, crimineel en aso als ik met 135/140 op de cruise vele auto's inhaal op de Nederlandse Snelweg. In Deutschland heb ik een 'geiles Fahrzeug' wanneer ik met 220 de BMW/Audi/Benz rijders bij houdt of voorbij ga.
In NL ben ik in de ogen vd vrachtwagen Chauffeur ook een klootzak. Immers wanneer ik een afrit moet hebben moet ik Aktie ondernemen om de afrit te halen. De V90 moet ik gewoon tussen drukken. Dat deze chauffeurs heel kort op elkaar rijden en tientallen achterelkaar dat er geen ruimte is om uit te voegen vertellen ze er niet bij. Praat ik nog niet over het invoegen.... Hoe vaak ik wel niet een lichtsignaal of wat dan ook krijg....... Iedereen wijst met duim en wijsvinger naar een ander. Echter met de middel-, ringvinger en pink wijst iedereen naar zichzelf. :D :D :D :D

Nou kom maar op met alle commentaren.......
Overigens er zijn ook hele nette en correcte chauffeurs. Ik ben er zo één..... ik geef nl de vrachtwagen Chauffeur ook de v ruimte zodat zij niet van het gas af hoeven en de snelheid er in kunnen houden. De vertraging is dan mi imaal of nihil. Een duimpje en of lichtsignaal krijg ik als bedankje.

De D4 is een fantastische tor die donders goed in het verkeer tot zijn recht komt.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Voel ik mij als 'leaserijder' toch weer aangesproken terwijl mijn laatste bekeuring in 2008 was (te laat terug bij de parkeermeter) En aan de kilometers zal het niet liggen, dat zijn er 85K/jaar door Nl, D, Dk en Se.

Daarnaast heb ik een opdrachtgever die schadevrij, zuinig en bekeuringsvrij rijden stimuleert. Dat helpt erg goed bij ons (kan aan de omgeving liggen, een snel, aandeelhouders en salesgedreven bedrijf zal daar anders mee omgaan dan een club wetenschappers^onderzoekers.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Rob M schreef: Voel ik mij als 'leaserijder' toch weer aangesproken terwijl mijn laatste bekeuring in 2008 was (te laat terug bij de parkeermeter) En aan de kilometers zal het niet liggen, dat zijn er 85K/jaar door Nl, D, Dk en Se.

Daarnaast heb ik een opdrachtgever die schadevrij, zuinig en bekeuringsvrij rijden stimuleert. Dat helpt erg goed bij ons (kan aan de omgeving liggen, een snel, aandeelhouders en salesgedreven bedrijf zal daar anders mee omgaan dan een club wetenschappers^onderzoekers.
Exact! Het zijn altijd die 'lease rijders' dat imago hebben we zomaar toe bedeeld gekregen. Het zijn de rijders die nauwelijks en af en toe op de weg zitten en nooit van het woord anticiperen en 10 auto's voor je kijken wat daar gebeurt. Mijn Leasert ziet er netter, zowel van binnen als buiten, uit dan menig privé auto.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik denk dat er best een hoop tussen zitten die niet hun droomauto kunnen leasen maar simpelweg een auto kiezen met de meeste bumpers/spoilers binnen de laagst mogelijke bijtellen. Vandaar die stapel V40 R-design waarmee het imago van de saaie huisarts een beetje verdwijnt.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Klopt hoor! Toen ik 11 jaar geleden voor mijn eerste Volvo koos was het bedaagde imago ineens weg. Dat maakte plaats voor een jong, wild en maak me gek imago :D

Kijk naar de S80. Dat was, tot ik erin ging rijden, een auto voorbehouden aan sigaarrokende silverbacks...en kijk nu eens! ;-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hans oet Twent schreef: Exact! Het zijn altijd die 'lease rijders' dat imago hebben we zomaar toe bedeeld gekregen. Het zijn de rijders die nauwelijks en af en toe op de weg zitten en nooit van het woord anticiperen en 10 auto's voor je kijken wat daar gebeurt. Mijn Leasert ziet er netter, zowel van binnen als buiten, uit dan menig privé auto.
Precies, dromend op de middelste baan, voorbij gegaan van links en rechts en wie heeft het gedaan, de lease rijder hahaha schitterend!
Maar zonde dolle die mensen die geen leasebak hebben kunnen echt niet auto rijden, en dan om meteen gelijk klaar te staan. Ik bedoel dan ook auto's onder de 40k of ouder dan 5 jaar (laten we het hmm ex-lease auto's noemen)

En ik ben net zo'n rijder als Hans oet Twent ;)
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Zo herkenbaar Han & Paul...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Eh Paul, ik heb geen leasbak, kan ik nu volgens jou niet autorijden? :-)

Verder weer een typisch gevalletje van goochelen met cijfers, las dat een Porsche rijder met gemiddeld een 9 km per uur te hard rijdt. Vind het veel interessanter wat het in absolute zin is....
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Gouwe schreef: Eh Paul, ik heb geen leasbak, kan ik nu volgens jou niet autorijden? :-)

Verder weer een typisch gevalletje van goochelen met cijfers, las dat een Porsche rijder met gemiddeld een 9 km per uur te hard rijdt. Vind het veel interessanter wat het in absolute zin is....
Zeker niet, ik heb ook geen lease bak trouwens!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

'Verder lijkt de bedaagde Volvo-rijder, type veearts met hoekige stationcar, niet meer te bestaan. Dit merk bezet de derde plaats op de ranglijst van boeteverzamelaars.'
Dit zijn toch de abstracte feiten?..... Derde op de ranglijst van boeteverzamelaars :o
Misschien zijn er inmiddels getalsmatig meer Volvo's en jongere rijders in Volvo in tegenstelling tot de vorige dik 10 jaar terug.
Denk aan toename van de V50 en C30 indertijd.

Ik heb ik mijn leven nog nooit lease gereden, wel 55-60.000km per jaar en de laatste jaren nauwelijks boetes gehad.
Hou wel van doortrappen dat wel maar galant blijven he. O-)
Ik moet wel bekennen dat Flitmeister een goede bijrijder bleek die alle snelheids controles zag. :bandit:
Heb laatste drie jaar drie keer boete gehad in NL voor max 5 km te hard op autobaan.

In Frankrijk Nievre Bourgondie is het van de gekke momenteel met mobiele controles op snelheid... Mag nog maar 80 he en
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: taalfotje
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”